Reklama

Reklama

Ex Machina

  • Velká Británie Ex Machina (více)
Trailer 4

Caleb (Domhnall Gleeson) měl neuvěřitelnou kliku. Ve firemní soutěži vyhrál hlavní cenu, týdenní pobyt na horské chatě svého zaměstnavatele, geniálního vědce Nathana (Oscar Isaac). V okamžiku kdy uprostřed pustiny vyskočí z vrtulníku, který ho na místo dopravil, dojde mu, že na tenhle týden jen tak nezapomene. Jenže ani nejbujnější fantazie by ho nedokázala připravit na to, co ho čeká v supermoderní stavbě připomínající protiatomový bunkr. Prvotní ostych zažene Nathanův přátelský přístup. Pak se však seznámí s Avou (Alicia Vikander). U přátelské dívky s krásnou tváří jen dráty vedoucí jejím průsvitným tělem prozrazují, že je ve skutečnosti unikátním technologickým experimentem. Jeho součástí se právě stal i Caleb. Jeho úkolem je prostá interakce s Avou, kterou Nathan pečlivě pozoruje a zaznamenává a testuje tak možnosti umělé inteligence. Dokáže být Ava natolik „lidská", že Caleb zapomene, že komunikuje s robotem? Dokáže v něm probudit nějaké city? Calebovi se však role pokusného morčete začne čím dál víc zajídat, zvlášť když s Avinou pomocí zjistí, že Nathan mu o svém výzkumu neřekl zdaleka všechno. (Cinemart)

(více)

Videa (8)

Trailer 4

Recenze (1 254)

Spooner 

všechny recenze uživatele

Skvěle natočené komorní sci-fi, které má ale jeden velký problém. Už po první čtvrthodině mi bylo jasné, co se všechno stane a jak to přesně skončí. Což se bohužel do puntíku potvrdilo. A to je u chytré sci-fi, která by chtěla diváka překvapovat, docela problém. Také z psychologických hrátek a houstnoucího dramatu tří postav se dalo v některých pasážích vytěžit víc. I přes výtečné výkony a řemeslně bezchybnou režii jsem se tak k závěru už spíše čím dál víc nudil. A to je u tohoto kousku docela škoda. Ale Alicia Vikander je pořád zlatíčko, to už tvrdím od Královské aféry. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Velmi chytrá a morálně nejednoznačná sci-fi. Nadchla mne právě ta nemožnost určit, kdo se choval správně a kdo ne. Klade to spoustu eticky ošemetných otázek ve vztahu stvořitele ke svému výtvoru či "náhodného" přihlížejícího k onomu výtvoru. Komu fandit? Povýšenému géniovi, který šuká svoje sexy robotky, ale přitom je to vizionář s upřímným cílem zajistit pokrok? Nebo naivnímu dobrákovi, co jedná impulsivně, neloajálně a neuvědomuje si důsledky. Či snad neposkrvněnému stvoření, které má ovšem všechny atributy lidské ženy včetně manipulativních "ženských zbraní"? Scénář je promyšlený a umí překvapit. Jediné, co mi drhlo (SPOILER) bylo, že robotky dokázaly Oscara Isaaca ubodat. Myslím, že Mozart programování mohl pamatovat na první zákon robotiky. ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Kdo s čím zachází, s tím také schází, o čemž psali už Karel a Josef Čapkovi ve své hře R.U.R. Robotka se nápadně podobá Stroji z roku 2013, ale to je fuk. Tady jde o test, zda je umělá inteligence přijatelná, tedy obstojí, či nikoliv. V chladném a neosobním prostředí moderní laboratoře se postupně tříbí vztahy mezi hlavními aktéry. Komu lze věřit? Kdo klame? Není to všechno jedna veliká lež? Akorát se při posledním výpadku měly otevřít všechny zámky, nebo mi něco uniklo? Výborná hudba a navrch k tomu - novoromantičtí OMD s Enola Gay, eteričtí Cuts s Bunsen Burner a šlapací Savages s Husbands. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Niet nad to, keď geniálny nápad v podobe takmer dokonalého scifi príbehu ovládne "plný batoh" kecov o bytí či nebytí holej existencie umelej inteligencie. Podobný snímok sa už zrodil (I.A.), no bol o tri triedy geniálnejší. Nemôžem povedať, že by ma "EX" nebavila (koho Áno :D), no popravde, pomalý rozbeh ma celkom nudil. Každopádne musím uznať, že nápad okolo manipulácie, spoločne so samotným rozuzlením príbehu, bol naozaj skvelý (akoby nebolo na zemi dosť emancipovaných žien, "Ja Robot" sa musí v hrobe obracať). Keď k tomu pridáme okolité prostredie lákajúce dofúkať gumy na starej BMX-ke a konečne ju po pár rokoch v miestnych lesoch prevetrať, celkový dojem je v pozitívnej hladine na úrovni silnej trojky (bohužiaľ nie tej, po ktorej väčšina márne túži). ()

RedAK 

všechny recenze uživatele

Ano ano ano! Já to říkám pořád, že za chvíli budeme tu elektroniku i šukat. A blížíme se k té proklaté době mílovými kroky. Jen se podívejte třeba na Alzu a toho jejího otravného plesnivého zmrda, jaké prodávají topinkovače. Má to perfektně zaoblené tvary, tepelnou izolaci, protiskluzové plošky, sedm stupňů opékání, vole, do toho nestrčit ptáka je fakt umění. Vím o čem mluvím, u mě doma už to nejednou odnesla rychlovarná konvice. Jen si ji potom vždycky vymyjte, ono zapomenout na to a pak tím zalít návštěvě čaj není zrovna úplně nejvhodnější. Ava už je však kompjůtr vyspělý, tu můžete nabíjet i přes vlastní ÚD kabel, grupen nadšenci jí mohou do hardwaru připojit libovolný počet externích orgánů a ještě jí pro jistotu doinstalovat nějaký ten antivír, aby se u toho příliš nekymácela. Filmek je to tuze parádní, takhle napjatě zabořen do sedačky jsem byl naposledy vloni, když mi zfetovaný veterinář s propadlou licencí vrtal zub mixérem, protože jsem potřeboval akutně pomoct a strejda byl zrovna poblíž. Jednotlivé informace odhalující pozadí příběhu vám jsou servírovány pomalým tempem, asi jako když páčíte z přítelkyně, kvůli čemu je do prdele zase zasraná a ona vám půl hodiny tvrdí, že kvůli ničemu, protože nasírání kvůli ničemu je jejich národní sport, aby z ní nakonec vypadlo, že babetu v ordinaci přejel kamion, což je informace natolik bizarní, že jen zůstanete stát s otevřenou hubou. Přesně jako tady! Ačkoliv by můj procesor nekompromisního kritika dal nejraději velice zasloužené čtyři, tak já se výjimečně budu řídit základní deskou a hezky od ROMky si zapětkuju, poněvadž vím, že takhle vymazlenou scifárnu zase dlouho neuvidím. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (27)

  • Režisér Alex Garland popsal budoucnost prezentovanou ve filmu jako: "Deset minut od teď." To znamená, že pokud někdo jako Google či Apple zítra oznámí, že vytvořil Avu, všichni bychom se divili, ale nebyli bychom překvapeni. (Dr Lizal)
  • Náklady na výrobu byly zhruba 15 milionů amerických dolarů. (NIRO)
  • V momentě, kdy si Ava (Alicia Vikander) obleče bílé šaty, můžeme vidět, jak prochází okolo svatebního portrétu Margaret Stonborough-Wittgenstein od Gustava Klimta, na kterém má na sobě taktéž bílé šaty. Jde o sestru Ludwiga Wittgensteina, jednoho z nejvlivnějších filosofů 20. století a autora "Modré knihy“, podle níž se jmenuje Nathanova (Oscar Isaac) společnost. (JendaT)

Související novinky

Vary přivítají Alicii Vikander a Ewana McGregora

Vary přivítají Alicii Vikander a Ewana McGregora

13.06.2023

57. ročník Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech už nám klepe na dveře, vše vypukne na přelomu června a července, kdy lázeňské město opět zaplní davy nadšených filmových fanoušků i… (více)

Indie Doctor Strange je hit

Indie Doctor Strange je hit

22.05.2022

V posledních několika týdnech do kin vstoupily hned dva filmy s tematikou multiverza, Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství a Everything Everywhere All at Once. První z nich se podle předpokladů… (více)

Režisér Ex Machiny si vybral další projekt

Režisér Ex Machiny si vybral další projekt

07.01.2021

Režisér Ex Machiny nebo Annihilation Alex Garland si zřejmě konečně vybral svůj další projekt. Původně se zdálo, že se filmař po svém posledním seriálovém projektu Devs uchytí v televizi, nakonec… (více)

Tvůrci Trainspotting a fotbalová legenda

Tvůrci Trainspotting a fotbalová legenda

29.08.2018

Společnosti DNA Films a Passion Pictures, zodpovědné například za snímky Trainspotting, Pátrání po Sugar Manovi nebo Ex Machina, pracují na novém projektu o legendárním fotbalovém trenérovi Siru… (více)

Reklama

Reklama