Reklama

Reklama

Na mléčné dráze

  • Srbsko Na mlečnom putu (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Kosťa vozí uprostřed válečné zóny mléko na oslu cestou necestou. Při jedné ze zastávek se seznámí s okouzlující ženou, která se ukrývá uprostřed země nikoho před svým zlověstným nápadníkem. Stačí chvilka a oba k sobě zahoří téměř pohádkovou náklonností. Lovestory Na mléčné dráze je nostalgickým ohlédnutím po předminulé dekádě a okouzluje příběhem o lásce v době, která jí nepřeje. (Film Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (33)

Marze 

všechny recenze uživatele

Shovívavý, ale působivý pohled . Ale opět je zde jako ve všech jeho bezduchých dílech o lidských pošetilých snech slitých do jednoho kýble vidět Kusturicova neschopnost zvládnou nějaký soudržný tvar a větší hloubku postav. Chvílemi je to romance pak to třeba přejde do grotesky. Tento film není tak hlučný jako jiné Kusturicovi filmy. Válka, láska, fantazie, bizarnost; to je kruh, ve kterém se proslulý absolvent pražské FAMU točí a občas vykrádá vlastní nápady. Jsou zde krásné kamerové scény .Snímek Na mléčné dráze má občas náladu tak trochu pohádkově neskutečného místa kdesi za devatero horami a devatero řekami, v zapadlé horské vsi na pomezí frontových linií, kde se zastavil čas a na okamžik i palba, protože přišel čas domácí zabijačky. Slunečně lenivý mikrosvět, ve kterém se husy čvachtají v krvi, had se živí mlékem z prostřílených kanystrů a sokol usedá na rameno podivína, jenž na oslu den co den putuje mezi kulkami pro další mléčnou várku, je v úvodní zkratce vystižen naprosto mistrovsky. Kusturicův hrdina projíždí balkánským westernem plným groteskních figurek i ustálených rituálů s nepopiratelným kouzlem venkovského kovboje, jehož z bohorovného klidu může vytrhnout snad jedině krásná záhadná cizinka. Jmenovitě Italka, kterou představuje stále žádoucí Monica Bellucci, válečná zajatkyně, prodaná nevěsta a usměvavá služka pro všechno, jež pláče výhradně u starých filmů. Stane se předmětem černých obchodů na velitelství mezinárodní vojenské mise, odkud ji odvezou do vsi, coby příští manželku jednoho z místních vojenských hrdinů. Tak se dva ztracenci potkají: ona se má vdát za jiného, jeho vleče k oltáři jiná, chystají se dvoje svatební šaty, příměří, jež tu beztak nikdo nedodržuje, se slaví divokou tancovačkou dokládající, jak podstatnou roli hraje v Kusturicových filmech temperamentní hudba. A také národopisná charakteristika, v níž horkokrevnost splývá se samozřejmostí v jeden celistvý, přirozený, plnokrevný obraz. Příběh Na mléčné dráze se ale právě v koloritu vyžívá až příliš zálibně i rozmáchle. Zběsilost ustupuje malebnosti, lyrický nádech romance ulpívá na hezkých detailech, včetně zábavné důvěrnosti, kdy žena domácky ošetřuje hrdinovi postřelené ucho, ale celek sílu jednotlivostí postrádá. Kusturica odzbrojuje jako milý vesnický klaun, Bellucci coby žena pubertálních erotických snů zkrátka jenom je, to úplně stačí. Barvotiskový folklor zralé love story v nepravý čas na nepravém místě se ale brzy přejí. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Výrazne ubudlo humoru v porovnaní s predchádzajúcimi filmami Emira Kusturicu. Pritom téma minimálne rovnako vážna ako v Undergrounde (hádam najznámejšom režisérovom filme). Končiaca občianska vojna v bývalej Juhoslávii. Po podpise mierových zmlúv sa schyľuje k návratu mužov z bojiska a svadbám. Svadbám odloženým pre sľuby mužov, že ženiť sa budú po vojne. Svadbám odloženým pre narukovanie. A nakoniec svadbám dojednaným vďaka pašovaniu žien. Dozvuky besnenia pokračujú. "Mierové jednotky" v spojení s miestnymi zapredancami vybavujú vraždením a rabovačkami súkromné ublíženia vojenských papalášov. V takomto prostredí sa rozvíja príbeh dvoch vojnových obetí. Nosiča mlieka s traumou (otca mu zavraždili v jeho prítomnosti) a utečenkyne zo zajateckých táborov, pôvodom z Talianska. Téma zaujímavé. Spracovanie fantazijno - hravé, kusturicovské. Tak prečo len tri hviezdičky? Jednoducho: chýbajúci (takmer až nulový) humor, prestrelené až nudné zvieracie motívy (megahad), opakovanie scénok vedúce k nude, plytké plynutie deja (v rámci úteku z lásky sa odohráva len útek z lásky, ale trvá to hodinu a štvrť), hudba dobre známeho balkánskeho dychovkového strihu, no tu bez vypaľovačiek ako boli v Undergrounde alebo v Čiernej mačke, bielom kocúrovi. ()

Reklama

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Magický realismus se prostě nedá dělat s pomoci CGI. To je nakonec (překvapivě) největší problém, co s tím filmem mám. Ta neochota skončit, i když je k tomu tolik příležitostí, by se snad ještě dala omluvit, i když teda poslední třetina je těžko snesitelná. Moje výhoda je, že nemám Kusturicu moc nakoukaného - ale je pravděpodobné že mít ho v oku, tak to bude nuda od začátku do konce. ()

Sidonka 

všechny recenze uživatele

Říkám si, že mé komentáře jsou často moc ukecané, rozpitvávající, rozvleklé. Ať tedy za mě dnes mluví jiní. PERLIČKY ZE ŽIVOTA: Přepis náhodně odposlouchané konverzace skupiny diváků stojících u stojánku s kinoprogramem, odkud jsem si brala filmové brožury. Mladý kluk, asi dvacetiletý studentík : „První půlka filmu byla lepší…“. Jedna slečna ho doplnila: „…ale konec byl moc brutální.“ (Abych nespoilerovala, tak dodávám jen, že kromě jiných brutalit například miny na zaminovaném území vyhazovaly do vzduchu stádo ovcí a na zem zpět dopadaly roztrhaná a popálená těla zvířat). Jiný mladík: „Závěr se mi právě líbil nejvíc. To bylo prostě boží! Co proti tomu máš?“ „ Mně se tam líbila krajina, výjevy z vesnickýho života, ten předsvatební tanec …“, dodala zase jiná holka. „Já souhlasim s Míšou. První půlka byla fakt lepší. Druhá půlka byla nuda. No nic, běžím na zkoušku,“ poznamenal pátý studentík.- A TY SE PTÁŠ CO JÁ (NA TO ŘÍKÁM ÚPLNĚ SAMA ZA SEBE)? No dobře: Ze začátku jsem se párkrát zasmála. Ale i zde byla atmosféra nucená, těžkopádná, zdlouhavá, podobným vleklým kouskům říkám poctivě vypocenej film. Statečně dokoukaný do konce. Emirova poetika se mi jinak moc líbí i jeho filmy. Některé scény krásné. Tohle bylo přesto jako celek oproti některým jiným E.počinům chabé. Nevtáhlo, nestáhlo mě to dovnitř. Pověstná zábavná bizarnost vynuceně, neupřímně umělá. Jako více věcí zde jen tak na oko, na povrchní efekt. Až na ten poetický ohňostroj barev, stínů a obrazů na plátně a také na bezvadnou muziku (hudba: Stribor Kusturica) jsem jeho bezprostřední, živelnou filmovou řeč příliš nepoznávala. Promiň, Emire. ()

BOURQUE 

všechny recenze uživatele

Film, ktorý dokáže natočiť len E. Kusturica. On mal vždy výnimočný talent na to, ako zachytiť život „jednoduchých“ ľudí a zvierat (napr. skákajúca sliepka pred zrkadlom alebo mlieko pijúci had) na „vidieku“. Prvá polovica filmu takmer bezchybná. Potom však priemer a možno zbytočné preťahovanie príbehu. Záver však opäť v poriadku. A M. Bellucci je ešte stále očarujúca. Osobné hodnotenie: 73% (***) ()

Galerie (35)

Zajímavosti (3)

  • Celosvětová premiéra proběhla 9. září 2016 na filmovém festivalu v Benátkách. (ČSFD)
  • Z politických důvodů nebyl film uveden na filmovém festivalu Cannes. (ČSFD)
  • Natáčení probíhalo od 17. června 2013 do března 2016 v Srbsku, Černé Hoře a Bosně a Hercegovině. (ČSFD)

Související novinky

Týden nejúspěšnějších filmů BEST FILM FEST

Týden nejúspěšnějších filmů BEST FILM FEST

13.07.2017

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 13. do 19. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama