Režie:
Dan PřibáňScénář:
Dan PřibáňHudba:
Tatiana MikováHrají:
Dan Přibáň, Aleš Vašíček, Marek Slobodník, Tomasz Turchan, Radoslaw Jona, Dana Zlatohlávková, Jakub Nahodil, Zdeněk Krátký, David Novotný (vypravěč)Obsahy(1)
Cestovateli Danu Přibáňovi a jeho partě nestačilo, že dokázali nemožné, když přejeli Trabantem Afriku a natočili o tom nezávislý film. Rozhodli se vypravit na ještě náročnější cestu. 21 124 kilometrů napříč Jižní Amerikou až na konec světa. A aby to nebylo moc jednoduché, tentokrát nepojedou jen Trabantem. Sestava snů v mezinárodním týmu Čechů, Poláků a Slováků patří podle Dana „buď do blázince, nebo na šrotiště." Dva Trabanty, polský Fiátek a Jawa 250 z roku 1957 se místo toho vydává vstříc tomu nejnáročnějšímu, co se dá v Jižní Americe najít. Amazonský prales, pětitisícové průsmyky And, pouště i oceán. Tahle šílená jízda rozhodně není bezstarostná, je ale fascinující a zábavná. Jak se dokáže snést osm lidí ze třech zemí, kteří se navzájem skoro neznají, čtyři měsíce ve žlutých ponorkách? Ta největší výzva není venku, ale uvnitř. (Aerofilms)
(více)Videa (2)
Recenze (266)
Je to amatérsky natočené, je to amatérsky sestříhané a je to parádní podívaná. Já jsem si to užil. .. Možná by mě ani nevadilo, kdyby to byl tří či více dílný seriál, protože tam toho hodně chybí, ale je to spíše takový videodeníček bláznivých dobrodruhů cestovatelů a tak by se to mělo i brát. .... HODNOCENÍ: 80% (4*) ()
Multinárodní cesta za snem, která vede napříč nádherným kontinentem. Už Afrika si mě absolutně získala. Na tohle pokračování jsem čekal hrozně dlouho a hrozně moc jsem očekával. Moje očekávání byla překonána. Opět je každičká vteřina neuvěřitelně zajímavá, ale v tomhle dílu se mi navíc zdálo, že se mnohem více myslelo na diváky u televizních obrazovek a byl jim dodán mnohem lepší materiál k obdivování. Posádka se rozrostla o další sympatické členy, polského Fiata a zapáleného slovenského frajera na Jawě. Zmíněný Marek Slobodník mi brutálně připomínal jednoho slovenského spolustudenta. Vyjadřováním, chováním a prostě vším. Opět nádherné záběry krajiny, špatně sjízdné cesty a další věcičky, které cestu zdravě komplikovaly. Zmíním třeba nádherné mosty se shnilého dřeva, po kterých už nějaký ten čas zřejmě nikdo nejel. Kdybych přes ně měl trabant přepravit, tak bych se nejspíš tak rozklepal, že bych neudržel ani volant. O polském Radkovi, kterému se podařilo během cesty ztratit ne jednou, ale hned dvakrát pas je lepší raději ani nehovořit. Zkrátka dokonalá oslava života v té nejryzejší podobě, kterou musí zákonitě ocenit každý, kdo má ten svůj život alespoň trošičku rád. O tomhle je dokument především. Jediné, co bych zde vytknul je délka stopáže. Většinou nadávám na příliš dlouhou stopáž, ale tady bych si moc rád dal několikrát přidáno. Naštěstí tu je seriálové řešení, které je cca 5 hodinové! ()
O drama se u cestovatelských dokumentů starají přehmaty, o úžas nad (nad)pozemskou krásou zvolená trasa. Ta přidána hodnota tady jsou trabíci a hostování krtečka. Ne vážně, hodně pohodová, dobře natočená jízda. Krásné exteriéry, kterým vévodí solná pláň a Machu Pichcu, odleželé tuzemské hlášky no a samozřejmě to dobrodružné srdíčko. Krásná práce. ()
Celovečerním trabantům se dá vyčítat asi jenom to, že někde existuje o čtyři hodiny delší a obsahově ještě více vytuněná seriálová verze. To však nic nemění na tom, že samotný film funguje skvěle. Má to spád, úchvatné záběry z cest a úžasnou chemii všech zúčastněných (Poláci jsou svým tradičním "přístupem" naprosto geniální). Psát komentář 8 let po premiéře se pak může zdát mírně kontraproduktivní, ale pokud si díky tomu najde k Přibáňovi a jeho partě cestu více lidí, budu jen rád. Já si mezitím dokoukám ten zbytek, co jsem doposud po hříchu opomíjel. ()
Veľmi dobrý cestovateľský dokument, podobne ako ten z Afriky. Nie je veľmi čo vytknúť, teším sa na seriál, pretože je očividné, že veľa vecí bolo vystrihnutých. Rozšírenie tímu o Maluch a Jawu určite prospelo k celkovej pútavosti. A platí to, čo som písal už pri Africkom dieli, atmosféra je zachytená veľmi dobre a to je pre mňa pri tomto type dokumentu najdôležitejšie. 90 % ()
Galerie (35)
Zajímavosti (7)
- Trabantí expedice vyjela 2. 9. 2012 a cesta trvala přes 4 měsíce. (Lucas87)
- Videomateriál byl natočen zařízeními Canon 5D, Canon XF100, Canon 7D, Canon G1 a GoPro HD Hero 2. Z 80 % se natáčelo na fotoaparáty. (fox171cz)
- Film byl pro vysílání v České televizi rozdělen na 12 seriálových dílů pod názvem Trabantem Jižní Amerikou (2014). (MiraSKS)
Reklama