Reklama

Reklama

Bosch

(seriál)
  • USA Bosch
Trailer 2
USA, (2014–2021), 52 h 11 min (Minutáž: 39–52 min)

Předloha:

Michael Connelly (kniha)

Hudba:

Jesse Voccia

Hrají:

Titus Welliver, Jamie Hector, Amy Aquino, Lance Reddick, Madison Lintz, Mimi Rogers, Paul Calderon, Sarah Clarke, Troy Evans, Gregory Scott Cummins (více)
(další profese)

Série(7) / Epizody(68)

Hieronymus „Harry“ Bosch (Titus Welliver) je v drsném a špinavém podsvětí Los Angeles jako doma. Zkušený a ostřílený detektiv dře dnem i nocí, aby odhalil a dopadl nebezpečné kriminálníky bez ohledu na to, jak moc jsou podlí nebo jak dobré mají konexe. Bosch se řídí heslem „buď záleží na každém, nebo nezáleží na nikom“. A proto opakovaně naráží na chyby systému, který umožňuje lidem s černým svědomím, jako jsou Raynard Waits, Veronica Allenová, nebo dokonce policejní komisař Los Angeles, proklouznout mezerami mezi nedokonalými právními předpisy. Na druhou stranu ubohé oběti zločinů, mezi nimi i Boschova vlastní matka, prostitutka, se kvůli nim nikdy nedočkají spravedlnosti… Bosch a jeho všemi respektovaný parťák Jerry Edgar (Jamie Hector) pracují pod velením poručíka Grace Billetsové (Amy Aquino), schopné a soucitné policistky, jež se ke svému velkému zklamání už několikrát nedočkala zaslouženého povýšení. Billetsová má pochopení pro Boschovo odhodlání nastolit spravedlnost za každou cenu, a když je potřeba, leccos mu odpustí. Oblíbenec celého Los Angeles a současný náčelník policie Irvin Irving (Lance Reddick) se s nejlepším detektivem z oddělení vražd zná už hodně dlouho, ale ne vždy schvaluje Boschovy pracovní metody – zvlášť pokud jdou proti jeho vlastním zájmům. Zdaleka nejvíce si však Bosch rozumí se svou dcerou Maddie (Madison Lintzová), studentkou univerzity, která by se ráda jednoho dne stala právní zástupkyní. V Boschově životě hraje velkou roli také metropole Los Angeles – ať už jde o jeho ikonický dům z padesátých let, který stojí v Hollywood Hills vysoko nad světly velkoměsta, nebo oblíbená místa, jako je mexická restaurace El Compadre, Hotel Ace a lanová dráha Angels Flight. Bosch zná L. A. jako své vlastní boty, možná ještě lépe! (TV Prima)

(více)

Videa (17)

Trailer 2

Recenze (119)

sofiapetra 

všechny recenze uživatele

První i druhou řadu jsem si dala prakticky naráz - tedy je jasné, že mě to chytlo. A postupně jsem si zvykla i na Wellivera, což zase tak snadné nebylo, do prvoplánově sympatického chlápka mu chybělo z obvyklých atributů snad všechno. V první sérii šlo o dopadení psychopata, druhá se mnohem víc soustředila na střeva policejního sboru. Že by to bylo nějak extra napínavé, se sice říct nedá, ale síla tohoto seriálu vězí v něčem jiném - ve více než dokonalém psychologickém rozboru jednotlivých postav (kromě titulního Harryho Bosche, mám na mysli zejména ještě skvostně podané drama kolem rodiny policejního šéfa Irvinga) a ve skvěle a úsporně napsaných dialozích. Jenom úplně nerozumím tomu, proč je tento seriál na ČSFD anoncován jakožto mysteriózní - když mysteriózního na něm není zhola nic. Spíš naopak, je to čistokrevná kriminálka s velice lidskými osudy. ()

Zeebonk 

všechny recenze uživatele

Zábavný a zároveň inteligentní seriál je trochu jako hezká holka s dobrým vkusem - je to kurevsky těžký pohledat. A když se taková věc najde, tak by si toho měl člověk vážit, tu a tam zaplatit útratu a neříkat moc "tyvole", protože ta stvoření s kundou, co stimulují mimo zraku i sluch, je, jak už jsem říkal, kurevsky těžký pohledat. Teď jsem se lehce zamotal ve své metafoře, ale pointa je jasná - Bosch je zábavný krimi žvanec prostý logických děr o průměru sloního análu. Jako ostatní kvalitní krimi žvance se věnuje hlavním zápletkám po celou sérii. Hlavní hrdina a padouch mají charismatu na vytření přistávací dráhy a hlavní bitch je sexy zrzavá milfka s omezeným prostorem, což je to správné množství prostoru pro ženské postavy v seriálech. A pak tu jsou další věci, jako je tucet "fucků" na epizodu a příjemně zábavné vedlejší dějové linie. Plný počet je už otázka toho zasranýho principu. ()

Reklama

geklon

všechny recenze uživatele

Hurá. Retro noir jak se patří. Charisma hlavního hrdina v hluchých místech vylepí, to co by případně nefungovala, nebo jemně skřípalo, ale během té jedné epizody, která přecházela schválení celé série, jich moc není. Navíc se během pilotu setkáváme s velkým množství eventuálních vedlejších postav, které jsou minimálně zajímavé. Koroner v batikovaným tričku a nakrátko střižená velitelka, v obtáhlým tričku u mě vedou. Při správném a střízlivém vedení, tu máme detektivní senzaci. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

I got a feeling that I can't let go. O seriálu platí v zásadě nemlich to samé, co o jeho knižním předobrazu. Nejde o nic, co by jakkoli posouvalo žánr, udávalo směr či vás napadlo při vyjmenovávání klenotů na poli thrilleroidních temných kriminálek, ale zároveň je to na hony vzdáleno tomu, aby byl autor degradován mezi nespočetné zástupy tuctových rutinérů, na které usedá prach v knihkupectvích i knihovnách. Je to prostě sakra kvalitní žánrová literatura a velmi dobře odvedené řemeslo. A seriál je rovněž takový; poctivé, kvalitní a dobře odvedené řemeslo s retro přístupem zaseknuté v devadesátkách během období "sto a jedné variace na Mlčení jehňátek/Sedm"; zda to budete brát jako klad či zápor je čistě na vás. Je třeba tedy počítat s tím, že chtě nechtě se to ve prospěch zvýšení tenze uchyluje k žánrově ospravedlnitelnému ne zcela logickému chování postav. Do jisté míry překvapí, že oproti předloze je to více procedurální a nikam se to nežene. Největší výhrou je (krom stylové znělky) obsazení Harryho Bosche Welliverem. Role detektivního samorosta mu sedne jako dlouho nikomu jinému. Výhra je to pak dvojnásobná, jelikož to na něm stojí i padá; scény, kde by nebyl (až na občasné výjimky potvrzující pravidlo z pohledu Waitse), spočítáte na prstech ruky nešikovného tesaře. A spíše než herečtí kolegové z masa a kostí mu u toho sekunduje Los Angeles jako takové a jeho genius loci. Jediné co místy působí nepatřičně je, že jde o souvislý děj a někdy ty využívané (pod)zápletky z různých nesouvisejících předloh (především temno-thrilleroidní Echo Park a čistě detektivní City of Bones) působí do jednotné dějové linie poněkud těžkopádně naroubované. Druhá série se s tímto vypořádala znatelně lépe a přechody mezi jednotlivými dějovými linkami z různých knih (především Trunk Music, The Drop a trochu The Last Coyote) již tolik nebijí do očí. Ostatně tato série není sice vyloženě lepší, ale působí dynamičtěji (krom zmíněných obroušených hran jednotlivých linií částečně i proto, že tentokrát to není čistě jen o Harrym, ale prostor dostávají i ostatní) a ještě o řád oldschoolověji než minule. A to už to i v první řadě byla jedna velká nostalgická pocta stylu a tempu devadesátkových thrillerů a kriminálek. Škoda snad jen závěrečné epizody, která uhne výrazně jiným směrem a to na úkor dějových linií předchozích devíti dílů. Třetí série trpí na volnější rozjezd, kde navíc znatelně hapruje "trademarkové" míchání více linií z několika předloh do jedné (tentokrát The Black Echo v kombinaci s A Darkness More Than Night) a i kvůli tomu se bije nezvykle meta linie kolem vendety megalomanského režiséra s tou o čachrech příslušníků speciálních jednotek s tou o maniakovi na kole. Jakmile se to ovšem rozjede, tak to obsahuje jedny z nejlepších pasáží celého seriálu. Jinak je to na stejné vlně jako druhá řada; což je dobře, jelikož právě v ní si to na rozdíl od té první našlo vlastní ksicht, který na první pohled sice může vypadat jako jedno policejní klišé vedle druhého, ale výsledkem je starosvětský zásah do černého od mistrů žánru čili lepší kriminálku "postaru", aby jeden pohledal. A Santiago potřebuje vlastní spin off! Čtvrtá série je doposud tou nejlepší. Kombinuje totiž nejosobnější případ (Nine Dragons) s jedním z nejlepších (Angel´s Flight). Pravda, ten osobní není neznatelně naroubován a je nesporně na druhé koleji, ale po emoční stránce funguje a tvoří tak vynikající protiváhu pátrání uvnitř vlastních řad během hrozících civilních nepokojů i kutí zákulisních piklů. Pátá série má dlouho rovněž náběh na bezchybný žánrový zážitek. Jenže své mnohé dobře rozjeté linie ukončí až příliš přímočaře. Což není špatně, ale zároveň je to poněkud "málo". Paradoxně se ve finální dvojici epizod věnuje více času rozjezdu tří až čtyř nových linií pro další řadu než ukončování těch stávajících. Ta vyvrcholení nepůsobí nedotaženě, to ne, jen tak nějak... Obyčejně. Šestá série je návratem na vrchol, který umně propojuje a uzavírá linie předchozích řad. Mohlo se to obejít snad jedině bez onoho očekávatelného výbušného finále. Sedmá série je poznamenána nostalgií (finální sezóna čili se mihnou všechny zásadnější postavy předchozích řad) a pandemií, která zapříčinila nucené krácení počtu epizod. Což je poznat více než by bylo záhodno, jelikož linií je nemálo, ale potřebnému prostoru se jim nedostává. A tak jsou některé příliš hrrr, jiné zase utnuté. Škoda. Každopádně i tak více než důstojné zakončení. Uvidíme jak pomyslnou štafetu převezmou neoficiální i oficiální spin-off. | S1: 4/5 | S2: 4/5 | S3: 4/5 | S4: 5/5 | S5: 4/5 | S6: 5/5 | S7: 4/5 | () (méně) (více)

husokachna 

všechny recenze uživatele

Jedu třetí sérii a musím říct, že jsem se s Boschem pěkně sžil. První sérii jsem se ještě trochu nespokojeně vrtěl, protože jsem si dobře nezaostřil diváckou optiku (terminus technicus). Já se celou dobu díval na temnou hyper realistickou kriminálku typu True Detective a proto mě neskutečně vytáčely náhody a dějové nesmysly, scénáristické berličky. Až v druhé řadě, kdy se do děje přimotala ruská mafie, FBI a další podobný prvky, jsem přepnul na sledování drsného detektivního rodokapsu z L.A., dějové nedotaženosti hážu za hlavu a skvěle se bavím. Bosch jako postava je výborně napsanej, vytáčí mě tak akorát, svou raplovitostí a zabedněností, ocěňuju, že to není pouze nástěnka pozitivních charakteristik, dělá chyby, ale zároveň je to takovej buldok, že to hrne až to dohrne. Čekám jak dopadne třetí série, ale mám trochu podezření, že Bosch bude kriminálka typu "záporák se nakonec sám odkope, protože to neumíme napsat tak, aby se povedlo sesbírat dost důkazů", ale zatím mě to nevytáčí, uvidíme jak dál....PS: zasazení do L.A. je parádní, strašně se mi líbí ten kontrast světla a tmy, prosluněného života s temnými základy... EDIT1: jedu poslední sérii a začínám být smutnej, že se budu muset s Boschem rozloučit. V souhrnu je to prostě pecka. FINÁLNÍ EDIT: Dokoukáno, závěr maličko uspěchanej, opět nakráčel deus ex machina, aby vše vyřešil za Bosche a jeho kolegy. Ale nakonec mi tyhle scénáristické berličky (kterých je tam mimochodem víc než dost) nevadily tolik, jak jsem si myslel, že budou. Bosch je konzistentní ve všech sedmi sezónách, na nic si nehraje, je to takový trochu brakový pohled na fungování policie v LA a bude mi strašně chybět. Tím, jak Bosch the seriál v každé sérii motá víc příběhových linií, povedlo se "mu" vytvořit velice životný svět a loučit se s ním je trochu jako stěhovat se z místa, se kterým člověk srostl. 5 spokojených osobních případů. ()

Galerie (618)

Zajímavosti (5)

Související novinky

Lance Reddick zemřel ve věku 60 let

Lance Reddick zemřel ve věku 60 let

17.03.2023

Šok a obrovská tragédie. Tak nějak by se dala popsat nečekaná zpráva o smrti herce Lance Reddicka, jemuž bylo pouhých 60 let. Hvězda nespočtu seriálových a filmových rolí se zapsala do paměti diváků… (více)

Reklama

Reklama