Epizody(10)
-
Pilot (E01)
-
Ještě jednou včerejšek (E02)
-
Šeptaná tajemství (E03)
-
Raketa (E04)
-
He in Racist Fire (E05)
-
Cyclone (E06)
-
Král a já (E07)
-
E. A. B. (E08)
-
Královna rock'n'rollu (E09)
-
Alibi (E10)
Obsahy(2)
Nový seriál od Martina Scorseseho, Micka Jaggera a Terence Wintera je zasazený do New Yorku sedmdesátých let minulého století. Velkolepou jízdu napříč hudební branží, jež byla v době nástupu punku, diska a hip-hopu prosáklá drogami a sexem, sledujeme očima šéfa hudebního vydavatelství Richieho Finestry (Bobby Cannavale). Ten se ze všech sil snaží zachránit svou nahrávací společnost i vlastní duši, aniž by musel jít přes mrtvoly. (HBO Europe)
(více)Videa (11)
Recenze (98)
Geniálně natočeno a nádech dobové atmosféry se přímo podbízivě zaryje do kůže. Koksová jízda Richieho a hrabání studia ze dna má parádní grády a scénář vždy vyhodí nějakou šupu. Není to tak ustřelené jako Vlk z Wall Street a asi tuhle branži nešlo vystihnout lépe. Vizuál, výprava je prvotřídní, hudební doprovod chytlavý a jako divák jsem překousl trošku opakující se pasáže a některé táhnoucí se díly. Velká škoda, že HBO seriál utnulo, neboť potenciál pro budování zápletky je obrovský.......8/10 ()
Richie fuckin' Finestra, sužovaný démonmi Rocku, kvantami kokaínu a láskou k oceľovej hudbe. Pre mňa osobne seriálový zážitok roku a Cannavalov Finestra zároveň seriálová postava snáď aj desaťročia, uvidíme, kam sa to pohne s druhou sériou. Zatiaľ absolútna spokojnosť. Seriál ako 70 roky -- jednoducho kurevsky návykový. ()
Čekal jsem mnohem více. 1) Mick Jagger jako scénárista je zárukou, že zobrazovaný svět je autentický._____ 2) Seriál je nabitý narážkami a vtipy, které, myslím, pochopí většinou jen znalci dobové americké hudební scény. Pro nás ostatní je to jen impresivní chaos._____ 3) Převažuje zde agresivní expresivní americký "how-are-you-doing-man style", na který jsem poté, co jsem během jednoho večera v newyorském klubu slyšel tuto frázi snad třicetkrát, poněkud alergický. Všichni ve filmu křičí "já, já, já" a nic jiného je ani v náznaku nezajímá._____ 4) Přes upřímnou snahu jsem nenašel v seriálu jedinou osobu, se kterou bych se mohl identifikovat či které bych mohl fandit. Když nejsympatičtější ze všech postav je drogová dealerka, pak je něco v nepořádku._____ 5) Pěkný 31letý James Jagger (leader Nasty Bits - Kip) hrál natolik nudnou a nezáživnou roli, že jsem si ho zapamatoval hlavně kvůli jeho otci. ()
Vinyl mě nalákal na autentickou jízdu hudebním průmyslem 70. let. V půlce série jsem si bohužel uvědomil, že to úžasné zasazení je jen kulisou, nedůležitým pozadím pro osobní drama nepoučitelného feťáka. To by samo o sobě mohlo být zajímavé, ale kvůli tomu jsem do seriálu nešel. Hlavně ani jedna část není zpracovaná opravdu dobře. Většina epizod sestává z Richieho sjetého pobíhání a řvaní na všechny kolem, tedy pokud fet teprve nehledá. Do toho jsou zamíchány nějaké camea dobových muzikantů, vedlejší linky sem tam zajímavých postav, které se kvůli pomalému tempu nedočkají rozuzlení, a občas nějaký ten song pro radost. Takhle fungují prakticky všechny epizody, takže i na ploše deseti epizod se rychle dostaví repetice a nuda. Nejvíc mě ale štve, že kromě první epizody jsem z toho vůbec necítil vášeň pro hudbu. Richie o ní pořád mluví, ale ze seriálu samotného nikdy nečiší. The Get Down dokázal i přes fantastičtější námět a trochu neohrabané vyprávění zachytit ducha doby daleko lépe a zábavněji. ()
Po první řadě hodnotím jako ohromnou pecku. Vyvážený žánrový mix a neokaté střídání stylů v jednotlivých epizodách, výborní herci v čele s Cannavalem, který už na svém prostoru v Boardwalk Empire dokázal zaujmout. Pro fanoušky hudby povinnost, pro fanoušky Scorseseho povinnost, pro fanoušky kvalitních seriálů nutnost.. ()
Galerie (85)
Zajímavosti (5)
- V hlavách Jaggera a Scorseseho se tento nápad zrodil už v roce 2006, kdy Jagger požádal slavného režiséra - autora dokumentů o rockové kapele The Band a o Bobu Dylanovi - aby režíroval snímek Shine & Light z roku 2008, který dokumentuje dva koncerty skupiny The Rolling Stones. Podle magazínu Deadline Jagger během tohoto natáčení navrhl, že by mohli "vytvořit film jako je Casino, zasazený do světa hudebního byznysu." (Zdroj: HBO Europe)
- Projekt, který tehdy nesl název "History of Music," se nejprve krátce ohřál u společnosti Paramount, než v roce 2010 definitivně zakotvil u HBO. Scénář pilotního dílu "zatím nepojmenovaného rokenrolového seriálu" nakonec vzešel z pera Terence Wintera, scénáristy seriálu Impérium: Mafie v Atlantic City (který zároveň napsal scénář k filmu Vlk z Wall Street) a George Mastrase (který stojí za seriálem Perníkový táta). (Zdroj: HBO Europe)
- Richie Finestra (Bobby Cannavale) nosí hodinky Rolex Datejust ve verzi bicolor. (Liqid)
Reklama