Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Carlo Di PalmaHrají:
Barbara Hershey, Carrie Fisher, Michael Caine, Mia Farrow, Dianne Wiest, Maureen O'Sullivan, Lloyd Nolan, Max von Sydow, Woody Allen, Lewis Black (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Milostná vzplanutí, zklamání i selhání v rodinném propletenci tří sester na newyorském Manhattanu.
V Haně a jejích sestrách se Allen znovu věnoval svým oblíbeným tématům, jako jsou svádění, nedostatek lásky, láska k městu, film jako balzám, či strach ze smrti – tady tématům, jimiž se zabýval třeba už i v Annie Hallové a Manhattanu. Od uvedení Annie Hallové tak dosáhl největšího okamžitého úspěchu – jak komerčního, tak v uměleckých kruzích. Sám Woody, který se při práci na svých projektech všem vnějším zásahům vyhýbá, nevycházel z údivu, když zjistil, že se tentokrát strefil do černého u kritiků i u diváků: „Když člověk udělá úspěšný film, začne se ptát sám sebe, v čem jsem se zmýlil? Musel jsem udělat něco, co je buď pohodlné, nebo potvrzuje předsudky střední vrstvy nebo je příliš povrchní či přehnaně citlivé.“
(oficiální text distributora)
Videa (2)
Recenze (220)
Tak trochu nechapu to vysoky hodnoceni, pride mi to jak nic novyho neprinasejici, zbytecne dlouhy a misty utahany komedio drama, kde se zase furt dokola resi vztahy, prace, pratele, vira a podobny veci, ktery Woody uz resil ve spouste dalsich filmech a mnohem zabavnejsi formou. Navic se film rozpada na jednotlivy sceny, coz je ale zase chytre zamaskovany nazvama kapitol. Aspon, ze tu jsou docela obstojny herci, hlavne tradicne vtipnej Woody hledajici smysl zivota a fajn Michael Caine. Slabsi 4*. ()
Nedá se tomu nic vytknout. Snad jen to, že zde nenajdete nic moc nového oproti Allenovým starším kouskům. Jeden kus newyorského neurotika, tentokrát hledajícího únik před vědomím neodvratnosti smrti. Tři kusy newyorských intelektuálek, které jako by zastupovali různé aspekty povahy postav Diane Keaton (modrá a obdivuhodná; krásná a nedostižná; praštěná a svérázná), dva kusy postarších intelektuálů, se kterými jsou předcházející ženštiny zaplétány do růnzných vztahů a samozřejmě Freud a psychoanalýza, Sokrates a chlapečci, Nietzche a jeho žvásty o věčném návratu a bratři Marxové, pro které stojí za to žít. Pokud nemáte nic proti "věčnému návratu" Allenových témat, je tohle film pro vás. 80% ()
Vynikající příběh Hany a jejích sester a manžela, který trochu násilně narušuje její ex-manžel Woody se svým tradičním ufňukaně nihilistickým komediantstvím. Trochu mě ty přechody k němu od promyšlené a procítěné vztahovky rušily přiznáme, byť je pravděpodobné že bez jeho obrušování hran už by celek neplynul zdaleka tak hladce - jen proto každopádně nejde o tak silný jednolitý majstrštyk jako Annie Hall. 8/10 ()
S Woodym to zatím táhneme po křivce nahoru a dolu. Po skvělém Láska a smrt je to zas výraznej propad. Pocitově dvakrát delší, než to vypadá v přehrávači. Ještě nikdy se mi nestalo, že bych tak toužebně čekal, až se na plátně objeví Woody Allen, protože to představovalo jediné opravdu vtipné momenty. Abych jen nerejpal, kamera velmi působivá, příjemná hudba a směšný účes Michaela Caina měl taky něco do sebe... ()
Nie najlepšie, ani najhoršie Allenove dielo, ale pre neho absolútne typické. Tak šarmantne vtipné a originálne, a pritom najlepší scenárista všetkých čias nepísal nikdy o ničom inom ako sú vzťahy, kde nesmie chýbať všadeprítomná nevera, židia či náboženstvo a to všetko s tak príjemnou nadsádzkou. Vizuálne môže z pohľadu súčasníka pôsobiť dosť staro, predsa len to oblečenie, prostredie, to ani nevyzerá ako z roku 1986 ale minimálne 1956. ()
Galerie (30)
Zajímavosti (22)
- Lloyd Nolan se bohužel nedožil premiéry filmu, zemřel 4 měsíce před premiérou. (don corleone)
- Když byl film uveden do kin, pokusila se skupina fanoušků nechat nominovat scénář k filmu na Pullitzerovu cenu. (don corleone)
- Roli Elliota měl původně hrát Jack Nicholson, ale nakonec musel odmítnout, protože natáčel Čest rodiny Prizziů. Roli získal Michael Caine a dostal za ni Oscara. (Witta)
Reklama