Kamera:
Roger DeakinsHudba:
Carter BurwellHrají:
Josh Brolin, George Clooney, Alden Ehrenreich, Ralph Fiennes, Scarlett Johansson, Tilda Swinton, Frances McDormand, Channing Tatum, Jonah Hill (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Někteří lidé mají úžasnou schopnost vyřešit i ten největší problém. Prototypem takového člověka je Eddie Mannix, jehož polem působnosti jsou hollywoodská filmová studia. Den „žehliče problémů" Eddieho (Josh Brolin) začíná brzy ráno riskantní záchranou pověsti mladičké hvězdičky, která už už padá do morálního bahna a do spárů policie. Hned nato smiřuje rozzuřené církevní představitele, které naštval scénář připravovaného biblického velkofilmu. Režisérovi sofistikovaných dramat (Ralph Fiennes) musí do hlavní role vnutit hvězdného představitele kovbojů, který sice umí házet lasem, zato neumí mluvit. A to není všechno. Problémy mu dělá i hvězdná plavkyně Anna (Scarlett Johansson), jež má choulostivé osobní trable, a slavný tanečník Burt (Channing Tatum), jenž se z ničeho nic začal chovat divně. A to pořád není všechno. Největší vrásky na čele mu vykloubila superstar Baird Whitlock (George Clooney), který byl unesen neznámou organizací, jež si říká Budoucnost, uprostřed natáčení velkofilmu Ave, Caesar! Pro ostříleného Eddieho ale sebevětší krize není problémem, nýbrž výzvou. (Cinemart)
(více)Videa (25)
Recenze (363)
Ti, kteří neznají absolutně nic o americkém filmovém průmyslu z let čtyřicátých a padesátých, tehdejší atmosféry, filosofie dějin, komunistické filosofie se tomuhle filmu nemohou zasmát. Narážky a výroky jim budou připadat divné, zbyde jen trocha situačního humoru. Ale o tom ten film není, perfektní parodie tehdejšího stylu natáčení filmu, kromě vynikajícího Clooneyho, mě dostává role Scarlett Johansson jako nafrněná mořská panna, fakt spousta humoru a zabijáckých narážek i dialogů, zejména když dorazí profesor Marcuse:) Neomarxisti již vědí. Channing Tatum má rovněž roli k sežrání, film jako výsměch 50.letům, kdy antikomunismus i rusofilství bujelo je pro mě jeden z nejlepších počinů loňského roku. ()
To, že tento film bude vzpomínat na starý Hollywood v polovině minulého století, s tím se dalo počítat. To, že v něm bude miliarda nekonečných narážek byla taky vlastně samozřejmost. Jenže to, že si bratři Coeni arogantně mysleli, že všichni víme všechno o Hollywoodu a veškeré narážky nejenom, že pochopíme, ale budeme se jim nutně smát, tak to byli dost na omylu. On tenhle film totiž zase tak vtipnej není a to ani přesto, že tu hlavní roli má Josh Brolin se svým producentem, což by samo o sobě mohlo vytvořit tucet nekonečně vtipných scén. Jenže to by ten humor nesměl být sušší jak Martiny na Panenských ostrovech. Škoda, mám Coeny rád, ale tenhle film byl děsnej. ()
Kritici mě dost utlumili v očekávání této Coenovské bizarnosti. Čekal jsem to nejhorší, jenže pak jsem se zasmál u prvního gagu...a pak dalšího a dalšího a...vlastně jsem se hlavně v první polovině uchechtl skoro u všeho. Ať už jde o lekci logopedie u Ralpha Fiennese ( mimochodem s naprosto geniálním jménem) nebo lakonické pitvoření George Clooneyho. Je to jako by někdo obří porci satiry zamíchal ještě mohutnější porcí satiry. Jakoby audiovizuálně vypulírovanou sebeparodii točil Ben Stiller. Tedy skoro. Jenže oproti nedávnému Zoolanderovi za kormidlem stojí mistři Coenové, kteří mají látku pevně v rukou a laškovně nadhazují jednu přepálenou scénu za druhou doufajíc, že to lidé pochopí a docení. Jasně, taky mě otravovala příliš dlouhá scéna ve fontáně, ze které vyleze Scarlett Johansson (Nemůžu uvěřit, že bych zrovna Scarlett nejradši z filmu vyškrtl) s ploutví, naprosto zbytečný skřek Jonaha Hilla či taneční galakoncert Channinga Tatuma, ač choreograficky vymazlený a velice dynamický, opět přestřeleně dlouhý. Stále jsem se ale po většinu filmu velice bavil, nenudil se, nýbrž doufal v nějaký nášup. Nejvíc mě bavil Wayne Knight (konečně po dlouhé době na plátně!) a právě Fiennes. Kéž by se vyškrtlo několik postav a tito dva dostali více prostoru po boku Joshe Brolina a Clooneyho. Jistě by se pak našlo pár dalších vydařeně přepálených skečů a já bych sázel 5*...takhle 8/10...[29.2.2016_ČSFD projekce_Kino Atlas] ()
No pěkný galimatyáš. Napřed mě ten shon bavil. Chápal jsem ho i jako metaforu pro filmový produkční život. Jenže struktura vyprávění díky tomu vlastně neexistuje. Coeni k sobě slepili pár scének, do nich zasadili množství ujetých gagů a asi doufali, že to získá nějaký funkční patvar. A ač jsem se opravdu snažil, asi jsem žádný nenašel. 4/10 ()
Sat i Rici Coenovi nám přichystali další ze svých hvězdně obsazených filmů, které lze nejlépe popsat slovy jako "LOL" či "OMG" (viz. naprosto geniální scéna s církevními představiteli). Nevím, čím to je, ale narozdíl od "Millerovy křižovatky", "Big Lebowskiho", "Po přečtení spalte" apod., mě nikterak neuchvátila zápletka. V traileru sice působila cool (a ona svým způsobem i je), ve finále je ale nejslabší složkou filmu. Potěšil tak především seznam hvězdných jmen (wow, ukázal se i Christopher Lambert:-)), nejvíce se mi ale paradoxně líbil Alden Ehrenreich, o kterém jsem v životě neslyšela. A propos, je to jen můj pocit nebo se Tatum opravdu dlouhodobě snaží o nejLOLovatější roli(čku) ever?XD ()
Galerie (48)
Zajímavosti (13)
- Muž, který přemlouvá Eddie Mannixe (Josh Brolin), aby vzal práci ve firmě Lockhead, se zmíní, že test na atolu Bikini proběhl před třemi týdny. To znamená, že se film odehrává v březnu roku 1954. (DavKom)
- Charaktery postav Tildy Swinton a jejího dvojčete jsou založeny na Heddě Hopper s Louelle Parsons, legendárních hollywoodských bulvárních novinářek. (kenny.h)
- Fiktívne filmové štúdio Capitol Pictures sa taktiež objavilo v jednom zo starších filmov bratov Coenovcov, Barton Fink (1991). (beso74)
Reklama