Reklama

Reklama

VOD (1)

Film zaznamenává průkopnický objev jeskynních maleb z doby kamenné v jeskyni Altamira v Kantábrii, ve Španělsku a následné kontroverze vedoucích náboženských a vědeckých osobností té doby. Amatérský archeolog Marcelino Sanz de Sautuola y de la Pedrueca v roce 1868 náhodně objevil paleolitické malby v jeskyních Altamira, které se nachází v Kantábrii, severně od Španělska. Sautuola se snažil představit svůj objev akademickému světu, ale narazil na skepticismus a  diskreditaci vlastní osoby. Odborníci  tvrdili, že jeskyně jsou falešné a obrazy byly vytvořené pro samotného Sautuolu, aby tak získal jmění. Sautuola po zbytek života bojoval, aby dokázal pravdu,  že tyto obrazy jsou skutečné. Snažil se prokázat, že obvinění z falšování, která byla proti němu vznesena, jsou lživé... Španělský životopisný film s Antoniem Banderasem v hlavní roli a režírovaný Hughem Hudsonem. Je to Hudsonův první hraný film od snímku Snila jsem o Africe z roku 2000. (JOJ Cinema)

(více)

Videa (16)

Trailer

Recenze (26)

marhoul 

všechny recenze uživatele

Nízké hodnocení mě překvapuje. Film jsem viděla náhodou, zaujal mě, je velmi pěkný. Banderas mě nedávno dostal svým herectvím v posledním Almodóvarovi, takže jsem si ho s chutí užila i v krásné Altamiře, kde je rovněžt perfektní. Dále krásná kamera, výprava, scénář, obsazení, kvalitní režie, krásná hudba i od Marka Knopflera (což mi přišlo šik), navíc zajímavé životopisné téma. Film je asi třeba vidět neplánovaně a nechat se do něj vtáhnout. Určitě se k němu ráda někdy vrátím. ()

Agatha 

všechny recenze uživatele

Altamira je labutí písní režiséra Hudsona. Velkolepý objev v dějinách lidstva byl provázen velkým nepochopením laické i odborné veřejnosti a dehonestováním jeho objevitele. Prsty v tom samozřejmě měla i církev, jejímiž učeními by datování altamirských kreseb otřáslo. Rychle pryč od nich. Tvůrcům se podařilo ukázat jak krásu a velikost tamějšího objevu, tak i příkoří jež provázelo po celých 20 let rodinu jeho objevitele. Herci byli snaživí, i na tu malou cácorku se mi podařilo zvyknout. Začátek se mi zdál takový jalový a neumětelský, ale postupně se to jen lepšilo. Možná na tom je trochu vidět režisérova únava, 80 let už je požehnaný věk k natočení filmu. Mě osobně ale film přišel vhod, protože o tom, co stálo za objevem Altamiry jsem neměl ani ponětí. ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Večný problém - na jednej strane veda a pokrok a na strane druhej tmárstvo a mytológia... Námet mne veľmi sympatický, no od spracovania som čakal podstatne viac. Pár zaujímavejších scén ako i informácií by sa tu nešlo, ale ako celok to na mňa pôsobilo slabším dramatickým spracovaním, čo sa prejavilo hlavne po pocitovej stránke - všeobecná sterilita, či už k postavám alebo k príbehu samotnému. Priemer. 60/100 ()

jedna_vrana 

všechny recenze uživatele

Nepúšťajte si tento film z dvoch dôvodov. Ak nemáte blízky vzťah k výtvarnému umeniu a  nie ste dielami umelcov a ich genialitou úprimne fascinovaní. Rovnako, ak Antonio Banderas pre vás predstavuje postavy ako Zorro, či Desperado. Celé toto filmové dielo vám totiž ponúkne len pohľad na historické udalosti, dokonca si nebudete istí, či to naozaj takto bolo. Ale! Tá túžba v človeku zanechať tu po sebe stopu, možnosť nasávať krásu prírody, blízkosť iného človeka, pôsobenie hudby... To všetko je v každom z nás. A tak sa stalo, že mňa tento príbeh oslovil a zanechal vo mne stopu. (Dodnes nie je stopercentne jasné, prečo pred 35000 rokmi naši predkovia maľby v Altamire vytvorili. Vedci odhalili ako a čím, ale prečo? Sú rôzne vysvetlenia). Altamiru pridávam na zoznam miest na svete, ktoré by som raz chcela vidieť. Ležať na chrbte a čudovať sa. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,,Jak jsou ty kresby staré? Nevím snad 10 000 let... '' -- ,, To by ale byly starší než Adam a Eva ! ''   ---------   Tak tohle mně dostalo. Možná je to tím, že jsem se nějaký čas věnoval archeologii. Pokaždé když jsem držel hned po nalezení v ruce nějaký artefakt, který vyrobil nebo užíval někdo dávno zmizelý přede mnou (ať už to byl kousek opracovaného pazourku, středověkká vrchcába či třeba  hřeben udělaný z kosti) vždy jsem se rozechvěle zamyslel a zkoušel se přenést na to stejné místo do těch dávných časů... Proto jsem stejně rozechvěle objevoval s Antoniem malby ve světle jeho lucerny v zavalené jeskyni (byť je samozřejmě dávno znám). Celkově musím říci, že tohe je jeden z nejlepších filmů Antonio Banderase. Právě pro tu civilnost a hloubku postavy. Tenhle film má totiž několik rovin od krásného vztahu s dcekou po vytříbené dialogy parádně popisují tehdejší dobu a myšlení. Dobu kdy ti rozumnější odmítali dogmatická církevní učení a svými vizionářskými postupy často naráželi an zeď tuposti a nepochopení. Přitom to byli oni, kdo nesli pochodeň světla do temna jeskyní lidského myšlení. Pochopitelně jste pro to museli mít podmínky jako je měl Marcelino Sanz de Sautuola y de la Pedrueca. kdyby celý den kopal někde na poli, bádalo by se mu o dost hůře. Ale tak už to je, že ti zajištěnější nemusí věnovat veškerý čas sháněním obživya mohou jej investovat jinam. Já lidi jako on stavím na roveň odvážným objevitelům té doby. zatímco jiní zaplňovali bílá místa na mapách, často za mnohého strádání, tak i muži jako Darwin či Marcelino vyplňovali lidské poznání o vývoji člověka navzdory nelibosti tmářů a pochopitelně samotné církve. Další devizou filmu je nádherná výprava, krásné exteriéry a nádherná hudba. Doporučuji si na film udělat náladů a pak se jím nechat vtáhnout do jeskyně... I vy budete valit oči nad uměním dávného Michelangela...  Tohle je za 5 praturů. * * * * * ()

Galerie (48)

Zajímavosti (3)

  • Film je věnován José Antoniu Lasherasovi, který byl ředitelem muzea Altamira od roku 1991 až do své smrti 27. února 2016, kdy zemřel při autonehodě. (Agatha)
  • Ve filmu je uvedeno, že se katolická církev postavila proti objevu a obvinila Sanze de Sautuolu (Antonio Banderas) z padělání. To není pravda. Neexistovalo žádné oficiální prohlášení katolické církve ve Španělsku ani ve Vatikánu o pravosti maleb v Altamiře. (Agatha)
  • Na konci filmu je uvedeno, že malby jsou staré asi 35 tisíc let. Není to tak úplně pravda. Některé kresby byly zredigovány přibližně do tohoto věku pomocí moderních technik (původní odhady je uváděly jako mnohem mladší). Výjimečné obrazy bizona však byly namalovány časově blíže k malbám z jeskyního komplexu v Lascaux (před 17 tisíci lety). (Agatha)

Reklama

Reklama