Reklama

Reklama

Film se odehrává během vyhrocených momentů před zahájením klíčových Jobsových prezentací, které měnily dějiny, a to nejen počítačové. Poprvé Jobse potkáváme v polovině osmdesátých let, kdy na trh uvedl Macintosh. Od prvních minut utvrzuje diváky v tom, že legendy o jeho asociálnosti a nesnesitelnosti nelhaly. Je to monstrum, které šikanuje své podřízené za neplnění nesplnitelných příkazů, ponižuje matku (Katherine Waterston) své dcery, jejíž otcovství přes soudní rozhodnutí neuznává, do krve se hádá se svou pravou rukou Joannou Hoffmanovou (Kate Winslet), dokud nedosáhne svého. S ubíhajícími minutami se však z jednorozměrného psychopata stává mnohovrstevná osobnost, kterou budou diváci chápat, obdivovat, ale samozřejmě také nenávidět. Asi jako každou výjimečnou lidskou bytost, která viděla o kus dál, než všichni ostatní. (Cinemart)

(více)

Videa (18)

Trailer 1

Recenze (602)

classic 

všechny recenze uživatele

Michael Fassbender je ako Steve Jobs - fenomenálny, brúsi si ZUBY NA OSCARA, postava počítačového vizionára je arogantná, zahľadená do seba, je to človek, ktorého budete viac nenávidieť, ako obdivovať, nedáva si servítku pred ústa, a je zaznamenaný čas pri jeho 3. dôležitých prezentáciach v rozmedzí rokov 1984 - 1998. Michael je výborný herec, pričom ako hrá JOBSA - sa mi hnusilo, protivilo, liezlo mi to na nervy, je to viac - menej účelové, keď sa scenár oscarového scenáristu Sorkina, ORIENTUJE len na jednu postavu Stevea Jobsa, jeho herecký predstaviteľ, Michael Fassbender, je ako psychopat, ktorý ide za svojim cieľom, nech to stojí - čo to stojí, napomáha mu práve ukecaný scenár, ktorý ma cca. po 1. hod. hracieho času začínal nudiť, uspávať, že som chcel hodiť plechovku do kino - plátna, ale tým by som si narobil iba starosti, a tak som to pretrpel, myslím, že kameňom úrazu, je nudná réžia Dannyho Boyla, od ktorého som čakal, predsa niečo iné, poznám jeho vycibrený - vizuálny štýl, a ten tu náramne chýba, šikovnejší režisér by dokázal strhnúť viac pozornosti na celý film, nie iba na jednu postavu. Zato si dal režisér záležať na čo najväčšej autenticite. Napríklad scény z roku 1984 sú nakrútené na zrnitý 16 mm film a tie z roku 1988, keď sa Jobs vrátil do Applu a predstavil iMac, už boli nakrútené v HD. Ale kamera sama o sebe ma absolútne nezaujala. Ešte k hereckým výkonom, britská herečka, Kate Winslet, podáva taktiež kvalitný výkon ako Jobsova asistentka, Joanna Hoffman, je to jeho pravá ruka, a tak býva svedkom jeho životných peripetii... Matka a dcéra. Filmári dobre zachytili starnutie Michaela Fassbendera, aby vyzeral prirodzene, scenár mu napomáha zo seba dostať „výkon roku” , zároveň je to scenár, ktorý normálneho človeka, ktorý nemá toľko informácii zo sveta I.T technológii, uvedie do rozpakov, lebo nebude rozumieť všetkému, čo sa naň valí z plátna. STEVE JOBS - ROKU 2015, je filmom, ktorý si kradne pre seba - najmä hlavný herec, ktorý chce Oscar, a ja dúfam, že to tak nebude, réžia a kamera - je slabšia časť filmu, scenár je extrémne obsiahnutý informáciami, ktoré nedokážete vstrebať. DAVID FINCHER by dokázal na tejto téme VIAC, AKO DANNY BOYLE, ktorý sa akosi pokazil od vizuálneho skvostu: 8. oscarového - Milionára z Chatrče ! ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Nová doba! Nová doba! Árijec hraje žida. To už Steva Jobse mohl rovnou ztvárnit nějaký ten negřík. Třeba takový Morgan Freeman by sis jej střihnul určitě i rád. Dostal by kulaté brýlky a divák idiot by určitě nepostřehl rozdíl. Fassbendera mám celkem rád, ale Jobse nepřipomíná ani super vzdáleně. Už v úvodních minutách jsem si kladl otázky, jestli tohle má být jako opravdu Jobs. Nepřipomínal ho vzhledově, absolutně mě iritoval Fassbenderův hlas a úplně se rozcházela i veškerá gesta a mimika. Fassbender zde zkrátka nehrál Jobse. Fassbender zde hrál Fassbendera. Ostatní postavičky se reálným postavám, které měli ztvárňovat také příliš nepodobaly. Za to tedy v mých očích jedno velké minus! Další minus si dovoluji dát za to, že ve filmu nikdy nedojde na to nejlepší - tedy na prezentace nových produktů. Snímek pojednává pouze o zákulisí kolem nich. Nevím, pro koho přesně má snímek být. Znalý divák se bude trochu nudit, protože už všechno někde viděl a slyšel a neznalý divák se bude zcela jistě ztrácet v ději, protože je snímek dosti zkratkovitý a plný různých narážek, kterým nemám neinformovaný divák šanci porozumět. Ačkoli to nerad přiznávám, tak ve mne snímek vyvolal spíše negativní emoce. Neodnesl jsem si z něj prakticky žádný nový poznatek a ani mě ničím neoslovil a nenadchnul. Viděl jsem hromadu lepších filmů na téma Jobs, které měly výrazně nižší rozpočet a přitom výrazně vyšší kvalitu a vypovídající hodnotu. Danny Boyle toho za dvě hodiny řekl kurevsky málo, a to málo mě dokonce ani moc nebavilo. Na snímek jsem se dost těšil. Zklamání! ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Luxusne vysústružený biják pre pozorných a problematiky znalých divákov. Premyslená voľba momentov z divácky atraktívneho zákulisia Jobsovho fungovania, komplexne pokrývajúca jeho osobnosť v pracovnom i rodinnom živote. Excelentnými dialógmi nabité do prasknutia, miestami tak sofistikovane zostrihanými, že sa na prvé zhliadnutie všetky informácie ani nedajú pobrať. A každá z nich je pre výsledný zážitok sakra dôležitá. Opätovnými zhliadnutiami bude preto kompexnosť filmu stúpať, čo sa v súčasnej kinematografii deje raz za dekádu. Fassbender nenápadne geniálny. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

„Máte-li dost peněz na řádně agresivní marketing, v pohodě zabalíte brutálně předražené hovno do šik celofánu a prodáte jej bandě zmanipulovaných ovcí jako Mousse au chocolat.“ Štefan Práce. Prý génius a vizionář! Jeho tak zvané vizionářství spočívalo pouze v tom, že měl nebývalý čuch, jak si zaparazitovat na těch, co opravdu něco uměli a dokázali, třeba na Vozňakovi, a sem tam genitálně zneužíval marketing při prodeji pomalého a nekompatibilního, ale zato brutálně přesoleného zajíce v pytli. Zmrdi jako on nebo Vilém Brány, velkohubě proklamovávání jako pionýři počítačového pokroku, naopak s cílem ovládnutí trhu a dostatkem vaty v zádech razili od počátku heslo „Co urveš, to urvi, co neurveš to zkurvi“, a cíleně cokoliv progresivního buď skoupili a pohřbili, nebo případnou konkurenci korporátními machinacemi a intrikami zlikvidovali, jen aby jejich děravé nedodělky celosvětově monopolně dominovaly. Kdo si například kolem roku 1994, tedy v době, kdy ještě Malýahebký trapasil s třijedenáctkami, očichal OS2/Merlin, jenž si už v té době s přehledem vytíral prdel i s dnešními sedmičkami, ví, o čem mluvím. Čekal jsem proto plačtivý pomníček kultu peněz a moci, ale Danek Vře překvapil a objektivně mi naservíroval arogantního sociopatického egoistického kokota, co se neúměrně napakoval na Eplu I a II, a pak mu všechno v podstatě padalo na hlavu až do vzniku nesmyslného a marketingově vyhajpovaného kultu i-sraček! A Míša Bednář svým hereckým mistrovstvím tomu slizkému velečuráctví opravdu vtiskl duši. Tolik k nesporným pozitivům a mým dvěma hvězdám. Jinak je sledování toho psychotického dementa skutečně nuda k posrání a unylá snůška semiautistického žvanění pro mentálně vykolejené Baranoviče a další blahoslavené ufony. Ti si nedostatek zájmu stejného či opačného pohlaví kompenzují tím, že si aspoň za pětadvacet litrů koupí šrot Epla šestku, páč jsou masmédii a ostatními panici ubezpečováni, že je to ukrutně kůl, a až si ho jednou bude nějaký ten nagelovaný kluk / škaredá holka za uznalého „hmmmmm“ na rtech obdivně prohlížet, můžou jim třeba nenápadně hodit do Kokakoly roháč a KO-NEČ-NĚ si neumětelsky osahat i cizí pohlaví. A to by s pořádným, dvakrát rychlejším mobilem bez uživatelsky nepřátelského operáku za polovic, kam lze dokonce naistalovat i nějaké ty upytlačené aplikace, aniž by jim jej velký bratr bloknul, rozhodně nešlo, ne ne! ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nešlo jinak, než to natočit odlišně a zaměřit se na rodinu nebo na dialogy mezi zajímavými postavami. Tedy tak, jak to v Pirátech ze Silicon Valley chybí stejně tak jako ve filmu Jobs. Na druhou stranu si nemyslím, že právě Steve Jobs by si zasloužil tolik filmů. Michael Fassbender a Danny Boyle sice předvedli poctivé filmařské umění, ale podle mě naprosto zbytečně. ()

Galerie (69)

Zajímavosti (24)

  • Pre lepšiu obrazovú kontinuitu sú flashbacky taktiež ako tri hlavné dejové linky natáčané formou doby, v ktorej sa udalosti stali. (Biopler)
  • Hlavnú ženskú úlohu (Joanna Hoffman) získala Kate Winslet, a to vďaka svojmu maskérovi, ktorý jej o filme povedal pri nakrúcaní snímky The Dressmaker (2015). Kate táto téma natoľko zaujala, že napísala scenáristovi Aaronovi Sorkinovi a požiadala ho o informácie k ženskému obsadeniu. Potom mu tiež poslala svoju fotografiu v čiernej parochni, aby si ju mohol v novej úlohe lepšie predstaviť. (classic)

Související novinky

Aronofsky u A24 chystá životopis Elona Muska

Aronofsky u A24 chystá životopis Elona Muska

10.11.2023

Bylo jen otázkou času, než to přijde. Podle nejnovějších informací serveru Variety má pod hlavičkou studia A24 vzniknout životopisný snímek o americkém inženýrovi, podnikateli, multimiliardáři a v… (více)

Z DiCapria bude da Vinci

Z DiCapria bude da Vinci

14.08.2017

Leonardo DiCaprio si konečně vybojoval Oscara, vůbec to ale neznamená, že by opustil ambiciózní projekty. Jeho další rolí by totiž měl být Leonardo da Vinci, jehož si zahraje v adaptaci nové… (více)

Aaron Sorkin chystá režijní debut

Aaron Sorkin chystá režijní debut

09.05.2016

Jen těžko byste v Hollywoodu hledali výraznějšího scenáristu, než je Aaron Sorkin. Autor Západního křídla a Newsroomu napsal i Moneyball nebo Stevea Jobse, hlavně má ale doma Oscara za Social Network… (více)

73. Zlaté glóby - výsledky

73. Zlaté glóby - výsledky

11.01.2016

Asociace zahraničních novinářů v Hollywoodu letos opět udílela Zlaté glóby filmovým a televizním tvůrcům. Se třemi soškami zvítězilo drama REVENANT Zmrtvýchvstání (nejlepší drama, režie a herecká… (více)

Reklama

Reklama