Tvůrci:
Frank SpotnitzHrají:
Alexa Davalos, Rupert Evans, Luke Kleintank, DJ Qualls, Rufus Sewell, Michael Rispoli, Carsten Nørgaard, Conor Leslie, Rick Worthy, Hank Harris, Ron Roggé (více)VOD (1)
Série(4) / Epizody(40)
Obsahy(1)
Představte si, že druhá světová válka dopadla tak, že Spojené státy ovládli nacističtí Němci s japonskými spojenci. Je rok 1962 a USA jsou nyní rozdělené na tři části. Východní ovládá nacistická vláda, západní Japonci a mezi nimi je pak neutrální území. Mezi těmito částmi však nepanují úplně ideální vztahy. A navíc se napříč sociálními skupinami začne šířit video, které detaily a průběh války vykresluje jinak, než se píše v učebnicích. Pravý čas na revoluci.
Pilotní epizoda, která vznikla na motivy románu P. K. Dicka, vybojovala celou řadu na Amazon originals.
(geklon)
Videa (5)
Recenze (251)
Vizuálem a atmosférou naprosto úchvatné. Člověk jen zírá jak propracované vše je (pohled na nadzvukové dopravní letadlo s hákovým křížem doslova zamrazí). Když se k tomu přidá tajemný aspekt filmů z "jiné reality" je vše na svém místě. Tedy skoro vše. Děj je relativně uloudaný. Deset epizod pryč a "zas tak moc se nestalo". To by jednomu mohlo pokazit náladu. Navíc, první řada je u konce a nemám pocit, že bych dostal všechny odpovědi. Ve slušné společnosti se na otázky odpoví a před koncem se otevřou další (aby se navnadilo na další řadu). Tady mám pocit jako v tom debilním seriálu, kde letadlo spadne na ostrov (který vlastně není ostrov a cestuje... no hnus). Prostě. Chtěl jsem víc odpovědí. Takhle u mě na 5 hvězdiček seriál nemá. Ne s tím co jsem doposud (celá první řada - ne jako někteří místní retardi jen pilot) viděl. 2. řada: wow efekt je sice už pryč, ale co přetrvává je ta preciznost. Tedy alespoň na 90%. Vím že je to těžké, ale nechat Japonce jezdit ruským UAZ-469 (který se vyráběl až od roku 1971) nebo vidět němce v maskáčích vzor 60 ("jehličí"), není to pravé ořechové. Děj se nijak výrazdě kupředu nesune, akcelerace nastává až tak v osdmé epizodě a závěr? Ten je přímo fenomenální... Co je fajn, je že se už ustálily dějové linky a příchází odpovědi... Konečně tedy víme kde se berou ony filmy a že "The Man from the High Castle" opravdu není Adolf Hitler (jak se náruživě po první řadě šuškalo). 3. řada: Díky několik adějovým linkám se děj zdá méně uloudaný, ale i tak se za epizodu nic moc nestane. Je překvapující jak i po dvou řadách stále nepřestává překvapovat vizuál. Pro Američany-patrioty muselo být několik scén dost "drsných" (čistky spojené s "rokem nula" byly opravdu radikální), nicméně jako jedno velké plus beru několik celkem zásadních odpovědí a dějových posunů 4. řada: nemůžu se ubránit pocitu, že došli peníze.Ze začátku se děj neuvěřitelně vleče a ke konci nasadí raketovou rychlost ve snaze vše rychle ukončit. Bohužel to dává dojem až odfláknutě useknutého a celkem hloupého závěru. ()
Ačkoliv mě pilot příliš nepřesvědčil, dal jsem seriálu šanci a dobře jsem udělal, protože Man In The High Castle se pro mě stal jednou z nejlepších televizních záležitostí roku. Alternativní historie na téma vítězství Třetí říše a Japonského císařství patří k mým oblíbeným námětům a tady se vykreslení případných osudů Spojených států povedlo namalovat víc než důvěryhodně. A hlavně nejde tady jenom o odboj a tajemné filmy, které ukazují vítězství Spojencům, ale ve vedlejších liniích se odehrává i boj o vliv na japonské straně, kde řádí obávaná tajná služba Kempeitai či soupeření o moc v nejvyšších strukturách Třetí říše. Baví i nejednoznačnost postav, ať už se jedná o nacistického agenta, japonského ministra či obergruppenführera v podání Rufuse Sewella, který, ač ve vedlejší roli, byl pro mě největší hvězdou seriálu. A tak jediné, co jsem trochu nepobral, byl úplný závěr, ale pevně doufám, že ho budou mít možnost tvůrci v další sérii vysvětlit. 90% ()
Až se třeba v druhé sérii začne něco opravdu dít a nebude se celou dobu vnadit pomocí tajemství a eskalujícího napětí na finále, v kterém se ukáže, že se nic nevyřeší (a to fakt vůbec nic), tak třeba půjdu i na plný počet. Takto "jen" slabší čtyři, protože mám slabost na alternativní reality, kde vládnou Nacisté. Např. Wolfenstein: New Order je ale mnohonásobně dějově i vyprávěním lepší než tenhle zajímavý pokus Amazonu. Amazon má nějaké problémy i v formální stránce seriálu, ale hlavně mrzí část v Neutrální zóně, která je plná špatně budované romance, nelogického chování postav, otravného maršála a klišé. Jak se příběh hlavních hrdinů v druhé polovině série propojí více s mnohem zajímavějšími vládnoucími složkami (výborný obergruppenführer John Smith a stejně výborný ministr obchodu Tagomi i šéf policie, který se snad pro tuto roli narodil), náhle vše jde úplně skvěle. Taky prostředí japonského SF nebo německého NY je co se výpravy i retro dobové atmosféry týče velmi umně zvládnuté a bylo radost se na toto originální splynutí dívat. Tedy téměř originální, japonské SF tu totiž bylo nedávno v Big Hero Six :) Velmi se mi líbily i pomalejší díly, kde se řešilo psychické vyčerpání a smutek postav včetně mírného filozofování o osudu apod. Škoda tedy, že se to tvůrci opravdu ani trochu nepokusili uzavřít a člověk teď musí čekat dlouhou dobu na pokračování. Ale pozitivní vztah stejně mírně převládá. 7,5/10 ()
Alternativní historie podle PK Dicka? Možná. Z knihy si autoři seriálu berou několik postav a především svět, který není v knize nijak výrazně rozpracován. Velkou výhodu má Man in the High Castle v obsazení, které je v podstatě na všech důležitých postavách perfektní (vyniká především Rufus Sewel). První dvě sezony jsou pro mě velice zajímavé a bavili mě. Směr postav byl smysluplný, svět rozpracovaný, viděli jsme i jiná zákoutí než San Francisco a New York. Bohužel ve třetí sezoně přichází zlom, kdy seriál začíná příliš pracovat s paralelními světy a přechází na scifi složku víc, než by se mi zdálo. Osobně vnímám třetí sezonu jako zatím nejhorší, přestože v ní viditelně byl kladen důraz na rozmáchlost a budování pole pro další sezonu. A to je možná to, seriál pro mě ztratil kouzlo, které měl, díky vývoji, který se tvůrcům líbí. Dramaticky je totiž vše perfektní, herci výborní, bohužel příběh u některých postav ztrácí smysl a je jen prázdnou formou naděje (Juliana, Frank, Ed, Bob), u jiných zase až příliš krade seriál pro sebe (Smith s manželkou nemají konkurenci, za nimi dvojice Tagomi a Kido). Navíc je třetí sezona výrazně nevyvážená (první díly vůči prostředním, odstřihnutí Hoovera,...). Bohužel i cliffhangery se seriálu příliš nedaří a uvidíme, zda 4 sezona ukáže, že směr mají tvůrci dobře rozmyšlený nebo jen chtěli jít jiným směrem, než by divák čekal. ()
S01 - Zajímavý námět a jméno P. K. Dicka rozhodně zajistily moji pozornost pro tento seriál. Ale nepřebíhejme. Muž z vysokého zámku je velmi povedený seriál. O tom žádná. Je to velmi kvalitně natočený seriál, který výborně pracuje s daným tématem a má perfektně vystavěný svět, jenž stojí za to prozkoumat. Dalším velkým plusem je technická stránka celého seriálu, která opravdu vypiplaná do detailů. Uniformy, letáčky, billbordy, vlajky a celkové prostředí všech třech oblastí. Každé je něčím specifické a díky množství detailů působí až nepříjemně realistickým dojmem. A je vidět, že si tvůrci dali opravdu moc záležet. Asi si říkáte proč, tak dlouho zmiňuji technickou stránku seriálů, ale to proto, že je zde opravdu moc důležitá a tvoří padesát procent úspěchu u seriálu. Moc se mi líbilo jakým způsobem tvůrci pracují s myšlenkovými pochody hrdinu na opačných stranách země. Na východě je nacistické smyšlení arogantní a sami osobě smýšlejí nadřazeněji. To na opačné straně je japonské chování úplně jiné. Forma uznání, respektu, i odhodlání, s kterým se pouští do to co "musí" být vykonáno pro větší dobro a lepší zítřky. A pak je tu neutrální zóna, kde vyhrává právo silnějšího. A v těchto prostředích se pohybují hlavní hrdinové. Každý z jiné části a přesto se jejich osudy protínají a díky tomu můžeme vidět jak moc liší sociální problémy, proč daná postava jedná, tak a tak a jaký to má význam pro následující budoucnost. Díky tomu nebudeme vnímat hrdiny černobíle, což to nejlepší čeho seriál mohl dosáhnout. Alexa Davalos je moc pěkná a velmi dobře hraje a jako tahounka seriálu je přesná. Rupert Evans je velmi dobrý a to co se mu průběhu seriálu stane je velmi nepříjemné a o to zajímavější je jeho vývoj. Luke Kleintank má vděčnou postavu, jenž se na konec ukazuje, že je dost zajímavá a rozhodně by snesla více prostoru. Hodně moc se mi líbil Cary-Hiroyuki Tagawa, jenž podal výborný výkon a jeho rozhodování se mi velmi líbilo. Nakonec jsem si nechal Rufuse Sewella jehož výkon patří k tomu nejlepšímu co v seriálu uvidíme. Svině s charakterem, velkým jako kráva. Seriál bohužel není bezchybný. Má několik chyb jak v logice, nebo nepravděpodobném vývoji a někomu nesedne tempo, ale to jsou drobné vady. Mě osobně chybí pár momentů, které by mě totálně posílali do kolen, ale věřím, že to se ve druhé řadě změní. S02 - Tak už to mám konečně za sebou a mohu napsat, že jsem hodně spokojený. Zatímco v první řadě jsme se seznamovali se světem, prostředí, s postavy a hlavními motivacemi každé strany. Tak ve druhé se více věnujeme osudově propletenému příběhu a dostáváme konečně nějaké odpovědi. A navíc přichází druhá řada s velmi zajímavými zvraty, které jsou opravdu moc zajímavé a posouvají seriál zas o level výš. To co bylo v první řadě lehce nakousnutu, zde dostává mnohem nebezpečnější a znepokojivější obraz. A nejen to. Postavy velmi často musí měnit svůj status quo a vždy je to uděláno do chytře a nepůsobí to vůbec hloupě. Řadě taky dost pomohlo, že přidali dvě staronové prostředí, které zde dostávají mnohem více prostoru, než v první řadě. Což je na jednu stranu strašně super, ale na tu druhou, to tak super není, jelikož počet linek v seriálu nabobtnal a udržet u všech to správné tempo je velmi obtížné a ne vždy se to povedlo, nejvíce to platí pro linku kolem Joe Black, který je v Berlíně, kde je to nejvíce znát. Dalším velkým plusem druhé řady je to, že se netočí jen kolem hledání filmů Muže z vysokého zámku, ale přináší mnohem napínavější příběh, který krásně graduje v poslední dvou epizodách. Herci jsou si ještě jistější ve svých rolí a podávají parádní výkony, na které je radost koukat. Z nových tváří mě nejvíce zaujali Sebastian Roché a Bella Heathcote nebo Tate Donovan. The Man in the High Castle je ve své druhé řadě, ještě lepší, než v první a krásně graduje a nenechá diváka vydechnout a přináší parádní zvraty. S03 - Parádní rozjezd a spoustu zajímavých změn a velmi dobré finále. S04 - Opět je to velmi kvalitní řada, plná hereckých výkonu a super momentů. Ale opravdu vidět, že tvůrci měli plány minimálně na ještě jednu řadu a zde to ke konci působí dost uspěchaně. Některé momenty tolik nevyniknou, některé postavy mají dost ořezaný charakter atd. Prostě je vidět, že tvůrci ještě měli dost příběhů a cest, kterými by šlo se vydat. Konec sám osobě není špatný, ale úplně uspokojivý není. 7,5/10 () (méně) (více)