Reklama

Reklama

Betty (Betty Balfour), vzpurná a zhýčkaná dcera milionáře (Gordon Harker). Chce si vzít proti vůli otce za muže Jeana, který nemá peníze. Odjede do Francie a začíná žít z peněz otce, který má obchod se šampaňským. Otec předstírá krach své firmy. Betty nemá nyní přísun peněz, proto začne vystupovat v nočním klubu... (oficiální text distributora)

Recenze (16)

Biopler 

všechny recenze uživatele

Ako znie distribučný preklad - Rozmary bohatej ženy - slovo rozmar, chvíľkový vrtoch, sa mi hodí na charakterizovanie tohto diela v Hitchovej filmografii. Veľmi slabý kúsok, ktorý skôr lezie na nervy otrasnou herečkou a jej chúťkami, ako by zaujal niečím zaujímavým či hodnotným. Taktiež dvaja páni túžiaci po Betty, ktorí sa dosť často náhodne objavujú v scénach až to budí dojem zlátaniny. No čo dodať... jedným slovom nepodarok. ()

PetraMishka 

všechny recenze uživatele

Až na konci mi došlo, že to měla být crazy komedie, ale bohužel z mého pohledu to bylo jen hloupé, stejně jako hlavní hrdinka, ve které se mísila naivita s omezeností. Chvilkami to mělo pěkné nápady, po celou dobu je tu opravdu skvělá kamera, inovativní způsoby snímání, stejně jako práce s prostorem a davem, ale nedokáže to přehlušit tu prázdnotu příběhu jako takového. Musím tady dát Hitchcockovi za pravdu, že tohle není na chlubení. ()

Reklama

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Betty tropí hlouposti, dala by se u nás také pojmenovat tato veselohra s odkazem na jistý český snímek. Dcera milionáře, charakterem střeštiprdlo a energický živel, je hlavním tahounem příběhu, z dnešního pohledu poměrně známého, neb byl v různých úpravách ve zvukovém filmu zpracován nesčíslněkrát. Celý tento počin má na svědomí pozdější mistr hrůzy Alfred Hitchcock, což je zřejmě důvod, pro se na tento snímek shlíží nelichotivě, byť k tomu není důvod. Betty kde se objeví, tam tropí nejrůznější vylomeniny, což je hlavním motorem filmové zábavy. O groteskní humor se však nejedná. Děj příběhu je sice přímočarý, ale poměrně v jednoduché formě promyšlený, a tak i na němý film při minimalizaci dialogů dokáže zaujmout. I zde jsou k vidění zajímavé filmařské postupy. Copak asi chtěl Hitchcock říct v úvodu a v závěru snímku pohledem na scénu přes skleničku pro šampaňské? Nakonec, názvem tohoto nápoje je i snímek pojmenován. Buď, jak buď. Každopádně se jedná o zábavnou komedii o Betty, dcery milionáře, která je buď příliš obeznámená s tím, že má až moc energie na to, aby ji společenské poklesky odradily od toho, aby byla šťastná a snažila se jít do všeho, co ji zamane nebo je až příliš obeznámená s tím, jak mizerný život může být. Hitchcock samozřejmě později natočil mnohem lepší filmy, ale málo zábavných komedií, jako je tato. ()

Rattlehead 

všechny recenze uživatele

Troufám si tvrdit, že patří mezi ty lepší Hitchovy němé filmy (i když jsem neviděl všechny). Jsou zde dobré vizuální nápady, skvělý je obtisk rukou na obleku. Děj ovšem nic extra a hlavně výrazně chybí hudební doprovod (což ovšem není chyba režiséra, ale distributorů. Snad by nebyl takový problém najmout klavíristu, který by jej obstaral). Je znát, že dvacátá léta dávala teprve jen tušit, do jakých rozměrů jednou rozkvete režisérovo mistrovství. ()

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Já jsem sice viděl film s hudebním doprovodem (což je soudě podle ostatních komentářů trochu problém), nicméně ani tak jsem nebyl uchvácen. Ba naopak patří Rozmary bohaté k tomu nejhoršímu co Mistr natočil. Ale jeho němou éru nelze zase tolik brát vážně (s výjimkou Příšerný host a Její zpověď). Ve zvukové éře poté vše nahradil a svými geniálními díly se stal (pro mne) nejlepším režisérem vůbec. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (4)

  • Námet na realizáciu vznikol veľmi bizarne, keď sa Hitchcocka ktosi od produkcie spýtal: „Čo keby sme urobili film, ktorý by sa volal 'Šampanské'?“ Hitchcock súhlasil a začal vymýšľať príbeh, pričom sa v začiatku opieral o príbeh z Griffithovho filmu Cesta na východ (1920). Ako sám hovorí, skrátka príbeh dievčaťa, ktoré odíde do veľkého mesta. (Biopler)
  • Hitchcock označil túto snímku za najslabšiu, za najhlbšie dno v celej jeho režisérskej práci. (Biopler)
  • Hitchcock chtěl původně natočit tento film s úplně jiným scénářem. S výslednou podobou filmu po zásahu produkce nebyl vůbec spokojen. (ČSFD)

Reklama

Reklama