Reklama

Reklama

Michael McCauley žije spokojeně nudný rodinný život bez jakýchkoliv výkyvů. Prodává pojištění, s rodinou žije za městem, a do práce a zpátky dojíždí pravidelným vlakem. Každý den, už deset let, co odešel od policie. Dnešní den se moc nepovedl a stejně jako vždycky nastupuje do vlaku a těší se domů. Zdraví známé průvodčí i známé tváře. Dveře se zavřou, vlak se rozjede z nádraží a nic ještě nenasvědčuje tomu, že tahle cesta bude úplně jiná a že postava Liama Neesona si během ní sáhne na dno fyzických i psychických sil. Po chvilce jízdy si k němu přisedne atraktivní žena (Vera Farmiga) a položí mu jednoduchou, trochu znepokojující otázku: „Co jste za člověka?” Pod vlivem jejího osobního kouzla i obálky s penězi se Michael nechá vtáhnout do zvláštní a smrtící hry. Musí ve vlaku najít někoho, kdo tam nepatří. Když neuspěje, přijde o rodinu, pokud uspěje, dostane odměnu. Odmítnutí se nebere jako odpověď. Vlak uhání, tajemný vládce hry sleduje každý jeho krok a vzdálenost do cílové stanice se krátí. Než zastaví, šílená situace ve vlaku se promění v horečnaté pátrání, rvačky a střelbu. Je to hra nebo promyšlený zločin? Kdo je tajemný cizinec ve vlaku a proč ho má najít? (Bontonfilm)

(více)

Videa (11)

Trailer 8

Recenze (497)

choze 

všechny recenze uživatele

Z oblak do vyježděných slepých kolejí aneb Collet-Sera s Neesonem hanebně a ve výsledku zbytečně vykrádají svůj vynikající Non-Stop. Vizuálně je to zase pěkný, ale problém je za vlasy přitažený a přesto nezábavný scénář se z dálky průhledným závěrečným zvratem - nic mě tu nepřekvapilo, nezaujalo, nedolehla na mě paranoia a napnutý jsem byl přesně na minutu, když se Neeson ocitnul pod rozjíždějícím vlakem a na chvilku to vypadalo ošklivě. Bitka s kytarou cool, ale jako z jiného filmu, Farmiga jako mystery woman okouzlující a dal bych si spinoff její postavy, ale stejně jako Wilson a Neill má ve filmu jen dvě scény. Zkrátka pusťte si znova Non-Stop, protože tam už to všechno udělali a správně. A pokud trváte na vlaku, tak Zdrojový kód. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Na záchodě najde bývalý polda po zadání záhadné ženy zálohu, která může se zbytkem peněz vytáhnout právě propuštěného pojišťovacího agenta z finanční bryndy, aby nemusel synovi oznámit, že na vysněnou univerzitu nepůjde. Nic není ovšem zadarmo, protože ve vlaku cestuje nepohodlný svědek, který má i s důkazy zmizet z povrchu zemského. Do toho manželčin snubák v obálce a s ním spojené obavy, spousta podezřelých tváří a dosti nevyrovnaný scénář, který má řadu nedokonalostí. Francouzský rutinér Jaume Collet-Serra se napočtvrté spojil se stále charismatickým Liamem Neesonem, znovu předložili zajímavou výchozí situaci, ovšem velmi rychle jim dochází dech a kupí jednu nelogičnost za druhou. Sic to působí dynamicky a diváka zajímá, co přinese další „odhalení“, jakmile ale začne nad zápletkou přemýšlet, je zle. Cestující našemu hrdinovi nesmyslně důvěřují, bad guys mají oči snad všude a když chtějí někoho odkrouhnout, udělají to tak, že si toho v plném vlaku nikdo nevšimne. Smysl to nedává a to vynaložené úsilí k nalezení svědka je úsměvné. Znovu variujeme schéma obyčejného muže, který je v pořádném maléru, občas se s někým seřeže, jindy na někoho ječí a většinou se snaží přemýšlet a držet se svých morálních zásad. Neeson v pětašedesáti pořád táhne, na kytaru ještě takhle dobře „nehrál“, Collet-Serra sympaticky blbne s kamerou á la Úkryt Davida Finchera (ač jinak mu nesahá ani po pás). Ve výsledku je to každopádně slušný žánrový standard, namísto zbytečné trikové scény s vykolejením bych nicméně zaplatil schopnější scénáristy. ()

Reklama

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Zpočátku točil Collet-Serra filmy ze zajímavou zápletkou, které přes slibný potenciál a myšlenku nedokázal ukočírovat až do konce. Tentokrát si ovšem vzal vyloženě Den Blbec a snímek se mu začne rozpadat ještě hodně před polovinou stopáže. Na jednu stranu obdivuju jak tvrdošíjně se snaží dělat ze sympatického Liama akční ikonu, aniž by si byl ochotný přiznat že věk zastavit prostě nelze. Na druhou stranu to právě tohle začíná být docela otravné. Neeson si zaslouží po 3 dílech 96 hodin, Non Stopu nebo Nočním běžci už prostě jiný žánr. On už tenhle vlak s podivnými cestujícími opravdu vymlátit a zachránit nemá. Zkrátka do role One Action Hero už rozhodně nepasuje. Ale je to z velké části tím že si jej oblíbil (zasedl) ne zrovna moc dobrý režisér. A jeho kariéře to rozhodně neprospívá. 40% ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Neeson je sice pořád držák, ale v Commuterovi působí, že už toho má plné zuby. Jeho hrdina se sice trochu adaptoval situaci, tedy již to není ten neochvějný stroj na zabíjení jako v Taken, ale udýchaný 60ti letý pardál, který má co dělat, aby doklopýtal do divokého digitálního finále. Finále akčního thrilleru, který je posledním zvratem ukrutně předvídatelný, nicméně v jednotlivých slepencích momentek má slušné grády a jednu dvě opravdu dramatické a nápadité scény. Serra si evidentně jeden pořád to svoje a trilogii drží na vyšším standartu, než tomu bylo u Liama třeba v těžce degresivní Taken trilogy. I tak je toho ale už potřetí celkem dost a zatímco z kraje se obstojně daří budovat napětí a Vera Farmiga působí v těch femme fatale 5ti minutách jako zjevení z jiné planety, přehoupnutím do druhé poloviny se už vaří z vody. Ke konci pak jen na scénu poslušně přiskáčou ty zdánlivě nenápadné postavy, aby rozsekly scénáristické utrpení. Dá se to zmáknout, protože prostředí vlaku je jedndoduše atraktivní prostředí, to by Steven Seagal mohl vyprávět. ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Po Nočním běžci a NON-STOPu se tomu klidně vyhněte, ceníte-li si dvou drahocenných hodin svého života. Zprvu milovaný režisér už zde totiž nemá co nabídnout, a je nanejvýš nutno, změnit konečně nejen žánr akčních thrillerů (Mělčiny byly fajn, tak proč nejít například touto cestou), ale bohužel i hlavního představitele. Ve scénách, kdy se Neeson nechával fackovat, mně ho bylo jako herce líto. Co ale zabolelo nejvíce, že se vlastně jedná o šíleně tupoučký film plný za vlasy přitažených náhod a nelogických scén, kdy se postavy neřídí zdravým rozumem, nýbrž špatně napsaným a z prstu vycucaným scénářem. Jediní Farmiga, Neil, Wilson a hudba to drží nad vodou. ()

Galerie (108)

Zajímavosti (15)

  • 16 osobnostných typov zmienených Joannou (Vera Farmiga) je 16 osobnostných typov MBTI od psychologičiek Katherine Cook Briggsovej a Isabely Briggsovej Myersovej. (ČSFD)
  • Natáčelo se v Pinewood Studios (Anglie) a později také v New Yorku (USA). (PaTeXx)

Reklama

Reklama