Režie:
Jan PachlScénář:
Jan PachlKamera:
Marek JandaHudba:
Michal PavlíčekHrají:
Kryštof Hádek, Tomáš Jeřábek, Aňa Geislerová, Klára Melíšková, Stanislav Majer, Eliška Křenková, Jiří Lábus, Jiří Dvořák, Bohumil Klepl, Martin Pechlát (více)Epizody(5)
-
FOXTERIÉRY (E01)
-
HULIZA (E02)
-
TEL-EVÍZE (E03)
-
MAESTRO (E04)
-
BALBA (E05)
Obsahy(1)
Standa Pekárek má v životě tři přání: řídit volhu, jezdit pro redakci humoru a lidové zábavy a vozit Goťáka. Pětidílná minisérie Volha je adaptace stejnojmenného románu Karla Hynie napsaná neobyčejným, bizarním a přesně odposlechnutým jazykem. Lze ji vnímat jako svéráznou historii Československé televize s řadou neuvěřitelných, i když reálných „historek z natáčení“. Současně je však portrétem svého hlavního hrdiny – omezeného egocentrika, který vyniká ve vymýšlení drobných podvodů a triků – jak si nakrást benzín, zfalšovat počet ujetých kilometrů, podvést manželku, zbavit se konkurence. Logicky se pak stává rovněž spolupracovníkem StB (s krycím jménem Volha), který bez jakýchkoliv výčitek svědomí donáší na všechny své spolupracovníky a pasažéry. (Česká televize)
(více)Recenze uživatele Binne k tomuto seriálu (2)
FOXTERIÉRY (2023) (E01)
Češi jsou velmi špatní na jakékoli moderní filmy všech žánrů. Co nám jde povětšinou relativně dobře jsou dobové snímky popisující naší vlastní historii, lehce depresivní filmy nebo filmy z doby před rokem 89. První díl minisérie "Volha" je poměrně překvapením z hlediska hereckých výkonů. Přijde mi, že herci přehrávají podstatně méně, než v minisérii "Devadesátky", kde to bylo místy nesnesitelné. Scénář je relativně jednoduchý a smysluplný, karty jsou přesně rozdány a každá scéna mapuje charakter hlavního představitele - Stanislava Pekárka. Jediné, co mi upřímně velmi vadilo a kazí to celkový dojem je kamera, která je velmi kýčovitá. Vyvolává retrospektivní dojem pomocí archivních záběrů, zrnitého efektu apod. v závěru to působí lacině. Poměrně trefný je znázorněný charakter doby, kdy národní zábavou byl sex a alkohol (protože co jiného se dalo dělat?), nicméně opět je příběh silně přetažený za vlasy. Je ovšem sympatické, že se tvůrci snaží ukázat veškeré aspekty tehdejší doby (všudypřítomnou šmelinu, zcela normální a společensky přijatelnou nevěru, sex ale i proces před potratem, přístup funkcionářů a prospěchářské smýšlení). ()
HULIZA (2023) (E02)
Po shlédnutí druhého dílu a přečtení zdejších recenzí se domnívám, že tato minisérie bude podhodnocená. Druhá část nám nabízí nový pohled na okolí Stanislava Pekárka a jednotlivé charaktery, které se v porovnání s průměrností a tmavě šedou barvou hlavního hrdiny, postupně vybarvují podle toho, jak si okolnosti žádají. V plné kráse se nám otevírá svět tehdejšího marasmu a všudypřítomné deprese, která je podtržena jednotvárností doby. V rámci vývoje minisérie je velmi podstatný charakter Stanislava, který nás příběhem bude provázet. Nedomýšlí následky svých rozhodnutí, je vypočítavý a pomstychtivý, ambiciózní ale nepříliš schopný, žene ho vpřed pouze vidina vlastního prospěchu, není bojácný (spíše vzhledem ke své inteligenci než vzhledem ke své odvaze) a navozuje vztahy se svým okolím pouze podle toho, zda jsou nějak užiteční jemu (především pak na jeho vztahu k ženám je to evidentní). Není to tedy hrdina ani prvoplánový antagonista - ve výsledku se jedná o postavu, která diváka dokáže pobavit. ()