Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(10)

Obsahy(1)

Ve Španělské národní bance už banda strávila víc než 100 hodin a Profesor je v ohrožení. A aby toho nebylo málo, blíží se nový nepřítel – armáda. (Netflix)

Recenze (77)

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Zatímco u předchozích čtyřech sérií jsme se chytali za hlavu, s jakou inteligentní invencí zas Profesor přišel, zde jsme se chytali za hlavu, co za nesmysl jsme to sakra právě zase viděli. Pořád koukatelná a zábavná záležitost, nicméně kouzlo předchozích sérií už vyprchalo a mnohdy už jsou to jen scény vytažené ze zadnice. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

domeček konečně doklopýtal ke svému konci a i když druhá polovina páté řady nebyla tak žalostně špatná jako ta první (a celé dvě řady předtím) a samotné finále nakonec dopadlo poměrně solidně,pořád se nic nemění na tom,že Netflix absolutně dokurvil co šlo a zabil tak první dvě vynikající série a bude tak lepší se pokusit na ty další tři rychle zapomenout.Samotná pátá řada logicky jde cestou kterou jí vyšlapaly řady předtím a tak tu máme zase tunu akce.hodiny střílení,tisíce zvratů a nefunkční hru na emoce - to vše za zvuku dunivého soundtracku.Druhá polovina se sice lehce uklidní,ale zase ne tolik abych si řekl,že to je ten starý dobrý Papírový dům.Není a už - naštěstí a i bohužel - nebude...60% ()

Reklama

vyfuk 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Dům z papíru jen trochu, hlavně dům dvouciferného IQ, které jenom naplňuje vlhké touhy, kdy postavy jsou neustále v nesnázích, do kterých se ale dostávají svojí demencí. A o scénu později vyjebou z celou armádou. Doslova. Jestli jsou ve Španělsku všichni takhle, tak bych se nedivil, kdyby ta země byla před bankrotem. Ou... Hlavně je perfektní, jak je show designovaná jako porno bez části, která je v pornu potřeba. Jako ta trapná předehra, která ostatní donutí jít na sexuální akci. Postavy rádi mluví o svých koňo a pičidelaz, ale je to jenom primitivní získávání si diváků, kteří asi na toto slyší. A je jim patnáct. Asi. Já fakt nevím. ()

VictorMartel 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Seriál je pořád stejně emočně vypjatý a cliffhangerovský, takže se drží původního zadání. Ještě explicitněji dává najevo svůj obdiv k technickým dovednostem a inženýrství. V závěru S05E07 ještě podpoří tento výklad. Proč se mi vlastně celý seriál tak líbil navzdory jeho co možná nejmasivnějšímu cílení? Přece kdybych si chtěl ulehčit kritiku, vytknu mu, nakolik se zavděčuje nízkým nárokům na emoční složku vztahů a podvoluje se divákům, jimž se přitom vzdaluje kvalitami svých postav… Naproti tomu příliš nekoketuje s intelektuály a emočně zdrženlivějším publikem. Jde mu tedy evidentně o masovost svého zásahu. Zároveň nehledá své útočiště v jednoznačném zavržení kapitalismu a spíše zobchoduje antisystémově podpořenou zkušenost rostoucí množiny pracujících chudých s estetikou snu. Příběh si je dobře vědom, kdy má zdůraznit individuum a kdy kolektiv. Bez kolektivu je individuum ztraceno a kolektiv dává svůj efektivní smysl pouze z respektu k individuu. Toto vágní stanovisko není třeba explicitně zastávat, protože je dáno banální zkušeností a samo o sobě neznamená žádnou formulaci politického postoje ke konkrétním cestám či aplikacím. Seriál není socialistický, ale rád si ze socialistické kritiky i estetiky půjčuje. Není individualistický, ale dává zapravdu individualismu pojetím triumfu výhradně v kolejích systému, který odsuzuje. Profesorovo zaujetí bezpečnostními mezerami parazitního systému se zrodilo v hlavě dítěte pozorujícího ultimátní reakci tohoto parazita během zavraždění loupícího otce. V posledním dílu se k této zlodějské tradici hlásí a s přiznaným hnusem odmítá samaritánskou auru, vnucenu mu ostatně vypočítavými médii. Je dobyvatelem, je zlodějem, je kořistníkem, je obráncem svého rodinného krbu. Nenechal se obalamutit, že tím bude, když se podvolí parazitnímu systému natolik, aby mu otročil jako my: zoufale bezmocná, neschopná, závistivá, rozhněvaná a citově nevyzrálá většina. Na kterou seriál samozřejmě cílí, aby co nejvíce vydělal. Triumfem hrdinů i tvůrců seriálu je samozřejmě maximalizovaná ekonomická emancipace, ironicky poháněná hněvem po hospodářské krizi, celkovým vývojem globálního kapitalismu a heroickou estetikou antikapitalistického odboje. Proč jsem si tedy zamiloval seriál tak přímočaře, až vlastně poctivě „falešný“? Právě proto. Jeho hrdinové jsou každý v nějakém ohledu mimořádní, a přitom stejně jako jejich zcela řadoví a přehlédnutelní diváci zakopávají o systém. Nemohou v něm realizovat svá srdce, svou touhu po spravedlnosti, svoje potřeby. Nenechávají se obalamutit, že jejich údělem je mu sloužit, že je nějakým zjevením boží vůle, jak se nám snaží vnutit křesťanská a s ní jakákoli antikomunistická dialektika kapitalismu, a vyrvou mu, co jim patří právem silnějšího. Kdo tento systém nedokáže porazit – jako ani samotný Che Guevara –, může ho ještě ždímat a třeba tím i urychlovat bankrot. Seriál se tedy nezavděčuje ani slabším, ani méně schopným, protože hrdinové jsou opak toho všeho, a přímá nebo i zprostředkovaná zkušenost nám praví, jak s nimi i silní a schopní mohou kolikrát sdílet svůj odpor ke statu quo. To je příběh Papírového domu. Silní a schopní jsou VYCUCÁVÁNI lháři a ubožáky, kterým je třeba se postavit a změřit síly na život a na smrt. To dokáže jen revolucionář, nebo zloděj. Ti ostatní jsou matroš. Jsou odsouzeni věřit ve své Ježíše, politiky a pornoherečky. Osobně volím ty pornoherečky. () (méně) (více)

fixaman 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Děsivě špatné zakončení neskutečně slibného seriálu. Od chytré podívané se přešlo k bezduchým přestřelkám a takřka nesmrtelným záporákům. Berlínova linka byla zbytečná a k uzoufání nudná. A děj celé série by se vešel tak do dvou epizod. Zkrátka a dobře celá tahle druhá loupež měla mít maximálně dvě série a bylo by to dobrý. Ale Netflix holt chtěl prachy, tak se to rozhodl všechno protáhnout, aniž by tam měl co dát. Velká škoda a znova už si to celé nikdy nepustím, jen první dvě série. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (6)

  • Matías (Ahikar Azcona) si vymyslí jméno Pamplona, ve kterém se ve skutečnosti narodila představitelka Alicie Sierray, Najwa Nimri. (KajusaK)
  • Nákladní automobily, kterými je odváženo zlato, jsou typ Mercedes Atego. Ty ale mají nosnost max 9,5 tuny. Na přepravu 90 tun by jich potřebovali deset a ne jen dva. Také když se převáží celý baráček a v něm má být všechno zlato, tak by to nešlo, jelikož žádné běžné nákladní auto nemá nosnost 90 tun. (xisp)
  • Ve 37. minutě slyšíme v pozadí skladbu „Kingston Town“ od britské hudební skupiny UB40 z jejich alba „Labour of Love II“, které vyšlo v roce 1989. (Trajektt)

Reklama

Reklama