Reklama

Reklama

Vražda v Orient expresu

  • USA Murder on the Orient Express (více)
Trailer 1

To, co začíná jako luxusní jízda vlakem z Istanbulu do Londýna, se rychle promění v jeden z nejnapínavějších a nejzáhadnějších detektivních příběhů, jaký byl kdy vyprávěn. Předloha Agathy Christie popisuje osudy třinácti pasažérů uvízlých v přepychovém vlaku Orient expresu kdesi ve sněhových závějích na Balkáně. V okamžiku, kdy ve vlaku dojde k záhadné vraždě amerického obchodníka, každý z nich se stává podezřelým. Ve vlaku naštěstí nechybí jeden neobyčejný Belgičan s velkým knírem a dokonale pracujícími šedými mozkovými buňkami. A právě tento nejslavnější detektiv na světě, Hercule Poirot, musí závodit s časem, aby vyřešil smrtící hádanku dříve, než neznámý vrah znovu udeří. (Cinemart)

(více)

Videa (19)

Trailer 1

Recenze (867)

Vančura 

všechny recenze uživatele

O existenci tohoto filmu jsem se náhodou dozvěděl až poté, co jsem viděl novější Smrt na nilu, která se mi celkem líbila, takže jsem se nakonec rozhodl dát šanci i tomuto staršímu kousku (btw. finální scéna, která příchod sequelu předznamenává, mi přišla silně stupidní, protože jakýsi uniformovaný poskok v ní Poirotovi oznamuje, že s ním musí do Egypta, protože se tam stala vražda u Nilu, což je ale nesmysl, protože v knize i filmu dojde k vraždě teprve poté, co je Poirot na místě!). A bohužel už mě to tak nebralo - jednak asi proto, že zde není Gal Gadot, a jednak proto, že jsem už kdysi viděl starší verzi z r. 1974, a tím pádem jsem znal předem závěrečné rozuzlení, a celkově to na mě nějak nepůsobilo, a hlavně to ze mě nevykřesalo žádné emoce, takže jsem to celé sledoval dosti nezúčastněně, téměř jsem se až nudil. Jasně, má to hvězdné obsazení a vizuálně to vypadá dobře, ale osobně mi tenhle typ filmů nic neříká, a v některých scénách jsem byl až tak odpojený, že jsem si uvědomoval, že sleduji herce odříkávat repliky ze scénáře, takže úplně přestala působit ta iluze, že jsem svědkem nějakého děje mezi nějakými postavami, což je prostě špatně. Nemám ani žádný vztah k Agathě Christie, takže asi celkově nejsem vhodný divák pro tenhle film. ()

Krouťák 

všechny recenze uživatele

Předlohu neznám, takže netuším, jak moc mohli/nemohli tvůrci hýbat s prostorem jednotlivých postav, nicméně mi těch hereckých es ve "vedlejších" rolích přišlo chvílemi líto. Například Penélope (i přes takovou stopáž!) vedle detektiva prostě nemá šanci vyniknout, což je škoda.. Každopádně vizuálně vytříbená one man show pana Branagha, který si celý film ukradl pro sebe a evidentně si to náramně užíval. Rád cestuji vlakem a touhle parádou bych se rád projel, takže možná lehce nadhodnocuji - 70%. ()

Reklama

pepo 

všechny recenze uživatele

Naposledy ma rovnakým spôsobom podobne nadchli Most špiónov a Popoluška práve od Branagha. Sústredený, po remeselnej stránke dokonalý a najmä s obrovským srdiečkom urobený Old School, ktorý evidentne baví celý štáb pred aj za kamerou. A mňa s ním. Navyše pomáha opora v predlohe, ktorú by sa podarilo zničiť asi iba totálnemu patlalovi. A tým Branagh nie je. Miesto v tohtoročnej top10 isté. 9/10 ()

choze 

všechny recenze uživatele

Libovolný díl SHERLOCKA má v sobě několikanásobně víc energie, nápadů, napětí a vtipu než tohle, nemluvě o práci s postavami. Řemeslně zručné (nebo rutinní, vyberte si, co vám zní líp) oprášení detektivní klasiky, které se sice opírá o prověřený příběh, pěkné záběry a silný herecký ansámbl, jenže překvapivé vyústění příběhu dobře známe, pěkné záběry nedodávají patřičnou klaustrofobicko-paranoidní atmosféru a herci jaksi nemají co hrát, protože postav je jako na orloji a místa/hloubky charakteru pro každou málo. Potěšilo mě, že jsem po dlouhé době zase viděl Michelle Pfeiffer, a taky melancholická, morálně diskutabilní pachuť rozuzlení. Ale i tak mi to celé přišlo jen jako sexy nabalzamovaná mrtvola. ()

tron 

všechny recenze uživatele

"Je len dobro a zlo. Nič medzitým." Suchetovo stvárnenie Poirota je ťažko nahraditeľné, ale nevidím dôvod, prečo to neskúsiť. Zrejme neexistoval lepší nasledovník, než uznávaný shakespearovec Kenneth Branagh. Super je, že Poirota poňal inak. Síce tiež ako neznesiteľného egomaniaka, puntičkára a „asi najlepšieho detektíva na svete“, ale i menej vážne (až roztopašne). Lenže i kvôli tomu finále nefunguje až tak dobre, ako v televíznej verzii so Suchetom. V nej bol Poirot poňatý ako starý, životom, prípadmi a zločincami unavený, prísny, tvrdý, nekompromisný a spravodlivosťou nezdravo posadnutý muž. Nie je možné s ním vyjednávať. O to fascinujúcejší bol záver, v ktorom musel prehodnotiť mnohé zo svojich dovtedajších priorít. Výborne to fungovalo i vďaka úvodu, ktorý ukázal, že zločincom neodpúšťa (ukameňovanie ženy, samovražda vojaka). O to viac bol jeho finálny prerod epickejší. Branagh to od začiatku hrá trochu do komédie. Žiadna enormná posadnutosť zákonmi. Odhaľuje zločiny, ale nie je to životná filozofia, ale skôr hra, aby sa nenudil. Takže hoci je koniec už z princípu intenzívny a plný satisfakcie a pozoruhodných myšlienok o vine a treste, NIE JE to epické, ale „len“ OK. Branaghovo herectvo a réžia síce robia svoje, ale film v strede dosť stagnuje, niektoré scény sú čudne ustrihnuté, iné sú absurdné (nindža bitka s ruským baleťákom - to fakt nevystrihli a nechali to v hotovom filme???), kasting mohol byť lepší (vyložene páčiť sa mi páčil len Branagh a potom už v podstate nikto, ehm) a ak by ste sa tešili na slávne mená, vedzte, že každá známa tvár má malý priestor, ktorý nakrútila, tipujem, tak za dva tri dni. Troška čudne pôsobí tiež vlak, ktorý mal byť mohutným kolosom, križujúcim po železniciach, a nakoniec sa z neho stala len jedna lokomotíva ťahajúca tuším štyri vozne. Wtf. Ten príbeh je bombový (úžasné rozuzlenie!), ten sa pokaziť nedá možno ani keby niekto veľmi chcel. Ale proste to nefunguje tak emotívne silne, ako televízna (a podstatne lacnejšia) verzia so Suchetom. Za dobrý začiatok, pôsobivý záver, Branagha a predlohu 3,5*. Kino Považan NMNV 2017 ()

Galerie (92)

Zajímavosti (27)

  • Po vniknutí do kupé zavražděného leží na stolku jeho rozbité hodinky. Jak se mohly na stole rozbít? Správně by měly, vzhledem k okolnostem zastavení vlaku, ležet na podlaze. Tvůrci zřejmě podlehli nutnosti rozbitých hodinek jako nastrčeného důkazu pro určení doby vraždy - i za cenu chyby. (pjotri)
  • Postava, již hraje Penélope Cruz, je v předloze Švédka. Její jméno (Pilar Estravados) si tvůrci vypůjčili z jiného příběhu Agathy Christie, "Vánoc Hercula Poirota". (D.Moore)

Související novinky

PF 2020

PF 2020

31.12.2019

Tak Le Mans ’66 nakonec v celkovém hodnocení uživatelů ČSFD.cz porazil i oceňovaného Jokera. Není to zas až tak překvapivé, jedná se přeci jen o pozitivnější film, a to máme rádi. Což dokazuje i… (více)

Disney oznámilo své plány

Disney oznámilo své plány

07.05.2019

Studio Disney čerstvě oznámilo své plány na příštích sedm let, a vzhledem k tomu, kolik toho je, pojďme se do toho rovnou pustit. Nejvýznamnější část novinky se pochopitelně týká nových Star Wars. Po… (více)

Gal Gadot v pokračování Orient expresu

Gal Gadot v pokračování Orient expresu

30.09.2018

Filmová adaptace klasiky Agathy Christie Vražda v Orient expresu v loňském roce vydělala 352 milionů dolarů a potěšila jak diváky, tak kritiky – zaslouženě se tak dočká pokračování. Snímek s názvem… (více)

Artemis Fowl míří do kin

Artemis Fowl míří do kin

28.12.2017

Kenneth Branagh letos ohromně zabodoval s Vraždou v Orient expresu. Film už má na kontě 311 milionů dolarů a chystá se pokračování (Smrt na Nilu), Branagh si ale není jistý, jestli ho bude režírovat.… (více)

Reklama

Reklama