Reklama

Reklama

Do větru

  • angličtina Into the Wind (festivalový název)
Trailer

Obsahy(1)

Příběh tří mladých lidí odehrávající se během letní plavby kolem řeckých ostrovů. Nespoutaní sourozenci Matyáš (Matyáš Řezníček) a Natálie (Jenovéfa Boková) se plaví jako posádka plachetnice, na jejíž palubu přistoupí syn majitele lodi dokumentarista Honza (Vladimír Polívka). Postupné sbližování Natálie s Honzou naruší dokonalé soužití sourozenců a na povrch začínají vyplouvat skutečnosti, které ukáží jejich bezstarostnou jízdu v docela jiném světle. Neobvyklý milostný trojúhelník odehrávající se v atraktivním jachtařském prostředí přibližuje prostřednictvím hlavních hrdinů touhy a obavy současné mladé generace. Debutující režisérka Sofie Šustková natočila s mladým štábem svou generační výpověď na omezeném prostoru plachetnice v širém moři a na malebných ostrůvcích Severních Sporád. (A-Company CZ)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (62)

Slepejsek 

všechny recenze uživatele

Podivně vykroucený děj připomíná jakéhosi Frankensteina, který nemá obratle zasazené přirozeně do sebe, ale zcela libovolně k sobě přišroubované či přivařené. Jak to stvořitelům přišlo pod ruku. Snaha po psychologickém dramatu se tak hroutí dřív než může začít. Dokonalou ukázkou je toporný Matyáš Řezníček. Za promarněné považuji prostředí jachty, respektive řeckých moří, které mnohdy vyznívá jen jako nešikovná pozlátková exotika. A korunu bezradnosti nasazuje noční příhoda s migranty (?) ()

Benigni 

všechny recenze uživatele

Vzpomněla jsem si na film s A. Delonem - V plném slunci. Nechci říct, že by tohle byla kopie, vůbec - tenhle film na něj nemá ani v pár procentech. Možná, že jako prvotní výkop to nebylo úplně nejhorší, známe horší debuty, například Hany, Cesta do Říma. Laputa a pod. Jestli chce tvůrkyně režírovat dál, měla by si od někoho napsat pořádný scénář a ne těchto pár uplácaných situací na jachtě... Škoda, ale jako mladistvý experiment těch pár procent uhájí. Každý nějak začíná. Ruční kamera asi byla nevyhnutelná, ale měla mít alespoň nějaký řád a jednotu. Celkem dobrý byl zvuk a v pár místech i mladý Polívka. Škoda, že tu nemáme jiné houslistky - herečky. ()

Reklama

Beginek87 

všechny recenze uživatele

Na film jsem přišel s nulovým povědomím a se stejně tak velkým očekáváním. A to bylo asi dobře, jinak bych tam ani nepáchl. Dokonce ani to, že jsem byl na premiéře zadarmo mne neobměkčilo, asi bych potřeboval dostat plat, aby mi ten ztracený čas vynahradili. Film měl opravdu dobrou kameru ... a hotovo, tečka, výčet plusů jsem rozepsal tak jak to jen šlo. No a teď mínusy. Herci ... špatní, prkenní, zcepenělí a navíc nepřesvědčiví. Hudba ... to byl taky solidní přešlap, absolutní nesourodost a hlavně občasná znatelná nevhodnost podkresových melodií. Režie/scénář ... první film, takže přetěžko srovnávat, ale smysl to nedávalo, zbytečně dlouhé záběry byly nudné až trapné a dějová linie jaksi taky chyběla. No a počkejte si na děsně zajímavou zápletku s migranty, kteří se vešli do jedné scény a byli tam jen proto, aby se hlavní hrdinka mohla pokusit o sebevraždu. Dokonce i pasivně agresivní čištění zubů bylo fakt na prd, přestože nápad to mělo. Asi 3/4 filmu jsem přemýšlel, jak mám tomu filmu dát 12 %, když jedna hvězda znamená 20 .... no a nevymyslel jsem to, nicméně i tak považuji ten čas při přemýšlení za efektivněji využitý než při sledování filmu. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Tvůrci říkají že jde o první českou boat movie. Je to rychle zapomenutelný film, jeden z těch, kteří se snaží zobrazit mladou generaci. A rozjásaný výlet k moři pro davy to zrovna není . Scénáristka Šustková má témata vztahy , uprchlické krize, svoboda. Tápal jsem jaké mají účastníci milostného trojůhelníku vztahy. Jsou to sourozenci nebo milenci? Dramaturgii a profilaci postav nahrazuje jen náznak. Postavy mě moc sympaticky nebyly, Jenovéfa Boková je zemní znamení býk a byla mi z nich nejsympatičtější. Vztahy mezi lidmi se projevují v náhodných scénách. Podobně jako nepovedená snaha vykreslit mezilidské vztahy působí téma uprchlické krize. Vrcholem je scéna, v níž Honza na pláži vyzpovídá majitele jednoho z barů a pak v noci do foťáku řekne, že je potřeba lidem přicházejícím z vln pomoci. Aspoň se tak vyprofiluje jako "vítač" Afričanů přicházejících do malou porodností vymírající Evropy a její kultury. Film je zcela bez stylu když nepočítáme věčné filmování moře. ()

Shitonit 

všechny recenze uživatele

V poslední době.. asi 15 let, obdivuji českou tvorbu. Daří se točit filmy, který mají dokonale stejnou (nijakou) atmosféru, stejně přituplej pseudohumor, tristně se opakující děje, do kterých se nepovedeně vžívají stále stejní herci. I to se dá nazvat tvorbou. Hlavně že část národa na takový sračky leze do megakin, a tato část národa, přitrouble se uchychtávajíc, dostatečně přispívá tvůrcům na jejich blaho, a tím kolotoč řetězce pokračuje tvorbou dalších, opakujících se hoven. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (13)

  • Natáčení probíhalo ve dvou etapách, v létě roku 2016 a na jaře 2017. Hlavní etepa natáčení na lodi s pětadvacetičlenným štábem a herci trvala měsíc. (ČSFD)
  • „Moje generace narozená kolem listopadu 1989 poslouchá, jaké máme štěstí, že jsme se na rozdíl od našich rodičů narodili do svobodného světa, že co chceme, to můžeme. Filmem chci ukázat, jak s tím žijeme. Jaké rozměry a limity má naše hledání svobody v dnešním světě, i s jakými otázkami se potýkáme. Ale hlavně chci diváky vzít na moře na plachetnici a nechat je prožít tu radost a nevázanost, jakou člověk cítí, když se vytáhnou plachty a zafouká vítr,“ uvedla režisérka a scenáristka filmu Sofie Šustková. (SONY_)
  • Celé natáčení je založeno na jedné kameře a třech hercích. (ČSFD)

Související novinky

Febiofest má letos Deneuve i stan na Václaváku

Febiofest má letos Deneuve i stan na Václaváku

11.03.2018

Pětadvacátý ročník Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofest letos nabízí velmi kvalitní dramaturgii a zajímavé hosty. Tím jistě nevyhledávanějším bude francouzská herečka Catherine Deneuve… (více)

Reklama

Reklama