Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Escobar, brutální zločinec, bezohledný vrah, narkobaron a vládce kokainového impéria, ve své době jeden z nejbohatších lidí planety. A jeden z nejnebezpečnějších. Pablo, táta, ochránce chudých, manžel a také pozorný milenec. Jednoho musíte nenávidět, druhého můžete milovat. Dohromady Pablo Escobar, kterému jeho rozporuplnou tvář propůjčil Javier Bardem. Novinářka Virginia Vallejo (Penélope Cruz) poznala nejdříve Pabla, muže, jenž staví domy pro chudinu, umí být zapálený pro věc i galantní. Když objevila Escobara, nelítostného kriminálníka, bylo pozdě. Pablovo kriminální kokainové království stále roste, má miliony dolarů, vlastní malou armádu, drogy prodává v tunách. Chce ale víc a jedno mu stále chybí – respekt. Rozhodne se, že si ho vyslouží zabíjením. Vytoužený respekt mu má přinést krev a co nejvyšší částka na mezinárodním zatykači. Jeho jméno najednou znamená strach, země se zmítá ve válce a teroru, do hrobů putují malí gauneři i vysocí politici. Krvavý pohár ale přeteče a Escobar se stane důležitým cílem pro americké tajné služby. (Bontonfilm)

(více)

Videa (12)

Trailer 2

Recenze (362)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Natočit film o Escobarovi podle předlohy jeho luxusní matrace byl dost pitomý nápad. A to zdaleka nejen protože u zhruba poloviny děje vůbec nebyla. A ani Penélope mě nemohla donutit, abych s ní soucítil, když po ní šli. Jen si to pěkně vyžer, čubko. Jinak Javier Bardem opět výborný a film celkově takový slušný lepší průměr. ()

vurhor 

všechny recenze uživatele

Myslím, že opravdu velkou nevýhodou celého snímku je existence "tuctovýho" seroše Narcos, sledující činy syčáka Escobara detailněji, který je samozřejmě o několik tříd lepší a propracovanější. Ovšem to porovnání není úplně fér, protože Loving Pablo jakožto film má pouze omezenou stopáž, navíc je to adaptace knihy Virginie Vallejo, na kterou se příběh z velké části zaměřuje. Tudíž říct, že Narcos jsou lepší, možná je pravdivé, ale ne úplně spravedlivé. Celkově lze však říct, že film to sice není špatný, ale tak nějak nedokáže pořádně chytnout ani zaujmout. V určitých chvílích to šlape bezvadně, ale ty chvíle jsou někdy protkané hluchými a občas nezajímavými scénami, až si člověk říká, že by si ty Narcos vlastně mohl pustit znovu. Natočený je to ale slušně, plus manželské duo Bardem a Cruz, kteří u mě oba trochu klesli kvůli jejich negativnímu postoji vůči Izraeli, je herecky fakt znamenitý. Hlavně ten Bardem je uspokojivě odpudivej. Lepší 3* ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Herecké výkony vyčnívají, ale na to jsme si u životopisných filmů už dávno zvykli. Scénář je však nedokáže dostatečně podpořit, režie je tak trochu sterilní, nevzrušivá. Samozřejmě se točíme okolo vzestupu světoznámého egoistického drogového magnáta, který se neštítil vraždit, a to pohledem jeho dlouholeté milenky. Její komentáře ovšem nejsou nikterak zajímavé, je vykreslená jako obyčejná trofej drogového barona, snad jen u kostýmů se tvůrci vyřádili. Ale o nich to pochopitelně není. Výsledek má být o jedné zrůdě, která ničila životy nejen v Kolumbii, nechávala ve velkém vraždit, přitom vnímáme její charisma, smysl pro humor, chvíle s dětmi. Ale do hloubky se prostě nedostaneme. To bohužel u žádné z postav. Navíc skáčeme z jedné události ke druhé, vesměs jsou zaměnitelné, takže je jedno, co se ve které odehrává. Silné v jednotlivostech. PS: Když to přeženu, tak to hlavní, co mě zajímalo, bylo, zda ten pupek je skutečně Bardemův. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Escobarova dočasná milenka, celé dění vydatně a zbytečně komentuje. Vyvolává se tak umělý dojem její mimořádné důležitosti pro život i smrt narkobarona. Nicméně faktu, že titulní postavu sleduje režisér Fernando León de Aranoa víceméně očima jediné ženy, pomáhá obsazení, které čerpá z hereckých schopností i vzájemné soukromé důvěrnosti manželů Javiera Bardema a Penélope Cruzové. Jí patří scény, kdy předvádí výbušnou zuřivost či hysterickou paniku. Navíc se vstupem Escobara do politiky dostává jeho portrét zajímavější rysy mužského velikášství. Už mu nestačí peníze, prahne po uznání, vážnosti, důstojnosti, respektu – a když je nedostane po dobrém, jde přes mrtvoly. Sebevražedně paličatá touha překračující pud sebezáchovy poskytuje Bardemovi charakterový odstín, s nímž si může pohrávat, což z jeho zločince paradoxně činí v podstatě nejpřitažlivější postavu snímku. Jinak tu není takříkajíc s kým jít, o koho se strachovat – kromě Escobarových potomků, s nimiž má Bardem silné scény. Všechno ostatní se smrskává na povšechnou ilustraci bez výraznějšího rukopisu, z níž v paměti utkví pár detailů: chudinská čtvrť jménem Moravia, drzá vykládka drogové zásilky z letadla přímo na dálnici, motorkářská škola pro nájemné vrahy ze slumů, luxusní vězení, které si sám pro sebe Escobar postaví. Krutost masakrů na obou stranách barikády je nadmíru názorná, ale drsněji zraňuje čistě suché Escobarovo líčení zvěrstev, která by mohla jeho milenku potkat. Bardem si svého Escobara vychutnal s rozmachem dalece za možnosti scénáře ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Nabízí se možnost porovnání s kultovním seriálem Narcos, ale to je jako porovnávat chleba se sádlem s boloňskými špagetami. Příběh o nechvalně proslulém drogovém bossovi je jako stvořený pro nekompromisní režiséry alá Scorsese. Bohužel Fernando Aranoa se v jeho metodách ani trochu nevzhlíží. Vyřizování účtů je suché, nenápadité a bez potřebné porce syrovosti a brutality, která je drogovým kartelům vlastní. Film se snaží být silný v dramatických situacích, ale zkrátka to nefunguje a tudíž ani jako biografický celek vlastně nemá moc co nabídnout kromě solidního Bardema. A nevím, zda je to mým ještě stále vstřebávajícím zážitkem z Narcos, či nedostatkem tohoto filmu, ale vše působí neuspořádaně a zkratkovitě. Chybí dravost, emoce a vypjatý závěr. 50% ()

Galerie (63)

Zajímavosti (13)

  • Escobar nashromáždil takové bohatství, že jej v roce 1989 zařadil časopis Forbes na sedmé místo v žebříčku nejbohatších lidí planety. (krubi)

Reklama

Reklama