Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nahá pastýřka je název obrazu rokokového malíře Jeana-Honoré Fragonarda, který proslul nejen jako portrétista a ilustrátor, ale také jako autor erotizujících obrázků. Jedním z nich je i obraz ze zámku Ronov, na kterém je někdejší zámecká paní a proslulá milostnice Anna vypodobněna jako „nahá pastýřka“. A právě kolem tohoto plátna se točí bohatě rozvíjený příběh. Vyšetřovatel kapitán Tronda (V. Menšík) originálním způsobem – netradiční kombinací kriminalistických a divadelních metod – vyšetřuje dvojnásobnou vraždu a řadu podvodů a machinací s uměleckými díly… (Česká televize)

(více)

Recenze (110)

prezdivaka 

všechny recenze uživatele

Komentáře tady miluju. 70% - to ukazuje na vcelku mimořádné dílo. Málokdo zde zdělí něco konkrétního. Někdo napíše, že se skvěle bavil. ??? Cože? Ten film je děsný a nezachrání to ani zcela slaboduchý casting s obsazením Vladimíra Menšíka v podivné roli vyšetřovatele - esembáka. Nejenže tady nic nefunguje v rámci žánru detektivky, ale neexistuje napětí, humor, přesah... Kdybych se chtěl masochysticky týrat, pustil bych si film někdy ještě jednou. Never more - A. E. P. ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

Nečekaně dobře natočená česká detektivka, ovšem také s nečekaně stupidním dějem. Člověk jen čeká, kdy se ve změti těch padělků, podvodníků, herců a nepřehledné řady postav vůbec, objeví kromě mrtvoly navíc ještě nějaká ta tajná chodba. Vzhledem ke dvě stě let funkčnímu mechanismu, vyměňujícímu po zatlačení na reliéf lva obrazy nad krbem, se ovšem téměř dočká i toho. Ostatně i ta vražda byla takříkajíc nadvakrát a usvědčení vlastně taky. Autor předlohy má zjevně moc rád detektivky Agatghy Christie, ovšem na rozdíl od ní mu chybí smysl pro zdravou míru... Dlužno dodat, že je to vážně škoda, protože herci tu hrají jak o život a vedle Karla Högera, Luďka Munzara, Vladimíra Menšíka či Jana Skopečka tu nečekaně září i jinak vcelku nevýrazný Bohumil Šmída... Speciální zmínku si ještě zaslouží výprava. Ne, obraz od Fragonarda to tedy opravdu nepřipomínalo a obecně byla většina ve filmu použitých výtvarných děl dosti zvláštní. Proč se v každém českém filmu, ve které se mihne výtvarné umění, pracuje s tak podivnými a neumětelskými výtvory? Celkový dojem: 65% ()

Reklama

Lupes 

všechny recenze uživatele

Odpusťme brakově fousatou skrýš po staletí skrytého obrazu, odpusťme povinou kritiku dobově zkažené socialistické morálky zasažené devizami. Cosi ze záblesků Nové vlny lze přece jen zahlédnout v policistovi hrajícím divadlo, vtipu („Vám tady běhá nějaká nahatá družstevnice?!“), kosmopolitismu většiny zúčastněných či zdání neexistující železné opony. Vše ovšem spolehlivě pošle do kytek závěrečný způsob odhalení, který postrádá to zásadní. Uvěřitelnost a logiku. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Bohužel neshledávám na kriminálnce nic tak výjimečného a sedmdesát procent mi přijde moc. Nicméně Vladimír Menšík dělá z kriminálky alespoň trochu záživnou událost. Vlastně se divím, že nikoho nikdy nepapadlo z něj udělat skutečného kriminalistu do opravdových detektivních filmů. Oceňuji, že si divák může tipnout vraha. Jenže celkově je film postavený čistě na uzavřeném zámku, kde se nachází všichni podezřelí - takže klasická zápletka z britských detektivek. A všichni jsou podezřelí. Bez špetky napětí tak začíná rozplétání případu pomocí série výslechů. ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československý kriminální film odehrávající se na zámku Orlík (ve filmu Ronov), kde byla spáchána dvojnásobná vražda související s odcizením vzácného obrazu Nahé pastýřky. Jako první oběť byla zavražděna J. Petrovická v roli správkyně zámku, jež byla namočena do nelegálního prodeje obrazů. Poté se vrah zaměřil na autora obrazů vydávaných za originály starých holandských mistrů, věčně opilého malíře Oskara Maudra v podání M. Růžka. Skupinu vyšetřovatelů tvořil J. Skopeček, O. Velen a Z. Řehoř, kterým vydatně pomáhal kapitán veřejné bezpečnosti Tronda (V. Menšík), na základě jehož triku došlo k usvědčení a dopadení pravého pachatele. Mezi podezřelými se objevil bývalý herec a průvodce na zámku Zounar (L. Munzar), bývalý vězeň odsouzený za podvodný prodej obrazů Felix Pacínek (B. Šmída), odborníci na malířství profesor M. Nedbal a K. Höger coby doktor Laburda. Okruh podezřelých doplňoval Jaroslav Mareš, bratr zavražděné Petrovické, živící se rovněž pochybnými obchody. Do vedlejších ženských rolí byly obsazení málo známé E. Jandáčková jako Maudrova dcera Judita a hospodská Květuška v podání K. Klumparové. Vydařený snímek Jaroslava Macha těží z atraktivního zámeckého prostředí, pátrání po starém obrazu, kvalitnímu hereckému obsazení a v neposlední řadě zajímavého příběhu s překvapivým zakončením. Shledávám, že Nahou pastýřku budu hodnotit zcela určitě nadprůměrně a mohu ji z výše uvedených důvodů řadit k nejlepším československým kriminálním filmům. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (12)

  • V samotném závěru pronáší Felix Pacínek (Bohumil Šmída) latinský výrok „Finis coronat opus“ a vysvětluje ho jako „Za vším jsou holt koruny.“ Správný výklad je ovšem „Dílo korunuje konec.“ (Robbi)
  • Filmový zámek Ronov je ve skutečnosti zámek Orlík. (rakovnik)

Reklama

Reklama