Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh filmu Přes prsty se odehrává na beach volejbalových hřištích, ale nejen na nich. Linda (Petra Hřebíčková) a Pavla (Denisa Nesvačilová) jsou parťačky, které obětují beach volejbalu všechno. Tedy skoro všechno. Mladší Pavle tak trochu začínají tikat biologické hodiny a s přítelem Hynkem (Vojta Dyk) chce co nejdříve otěhotnět. To starší svobodná a bezdětná Linda nechápe. Zvlášť, když se jim podařilo kvalifikovat na mistrovství Evropy… Všechno ale stejně nakonec zamotá svérázný správce hřiště se zajímavou minulostí Jíra (Jiří Langmajer). (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (411)

castor 

všechny recenze uživatele

Petr Kolečko to má krapet nahoru dolů. Do svého příběhu bez ambicí o milostném trojúhelníku z atraktivního sportovního prostředí původně režiséra hledal, nakonec taktovku vzal (vůbec poprvé) sám. Beachvolejbalistky jsou to hezké, sehrané a nyní se vydrápaly na vytoužené plážové mistrovství Evropy. Jenže mladší z nich začne pomýšlet na miminko (před vrcholem kariéry (!), no, dobře), začnou mít mezi sebou spory a navíc do všeho začne zasahovat osobitý správce volejbalového areálu se zarostlým ksichtem Jiřího Langmajera. A s ním přijdou mnohé vztahové kotrmelce, rozuměj nepravděpodobné nesmysly. On sám je každopádně skutečným hybatelem příběhu, děvčata (sexuální objekty) jsou tu jen proto, aby ukázala zadek nebo dokonalý účes. Chápu, že mnozí neskousnou, že sebevědomému padesátníkovi s tajemnou minulostí všechno projde. Rozvrací vztahy, jiné zase narovnává. Naštve jednu, pak druhou, ale vždy se to samo tak nějak vyřeší a vše zase začne nanovo. Kolečko je (zejména první půlhodinu) hodně rozpačitý, pak ale zejména díky Langmajerovi zesílí třaskavé hlášky (třeba v luxusní restauraci: „Ten plátek musí být tak jemnej a růžovoučkej, že když ho omotám plameňákovi kolem péra, nepozná to!“) a je to fajn záležitost. Kolečko holt slušně vidí do průměrného českého diváka, nic spletitého nevymýšlí, nikam hluboko se nepouští. Samozřejmě je tam celá řada přešlapů, nespočet scén vyšumí do ztracena, ale já si tedy přehlídku nevkusu na domácí scéně představuju jinak. A právě proto dávám přepálené čtyři hvězdy. Navíc když si vzpomenu na nedávné tuzemské bolesti Všechno nebo nic, Zoufalé ženy dělají zoufalé věci, Miluji tě modře nebo Věčně tvá nevěrná... ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Jsou to hodně slabé 4*, spíš by si to zasloužilo silné 3, neb kvalita kolísá jak na houpačce, ale když to vezmu jako celek... Ale popořádku. Člověk je už tak zblblý z těch neskutečně pitomých českých romantických komedií, kde si pár ufounů hraje na lidi, že už k podobným filmům tohoto žánru přistupuje s velkou nedůvěrou. A skutečně - začátek mne málem odradil, jak blbá ta scéna v luxusní restauraci byla. Ještě po úvodních titulcích jsem si říkal, co to je amatérštinu, když si skriptka nepohlídá, že v jednom záběru má u rozhovoru s tv komentátrem ruce v kapse a v dalším je má založené křížem. S příchodem Langmajera na plac je to však už jiné kafe - charismatický chlap s tajemstvím. Úvodní půlku filmu táhne rozhodně on, a je velká škoda, že z něho udělali tvůrci pěkné pako. Vůbec ty chlapské role jsou zas takové zvláštní - záletník, který v Albánii objeví své přírodní kořeny; jak rumunský skořápkář (Cituji z filmu) vypadající slovenský věčně vysmátý léčitel; neschopný barman (i když u něho je fajn myšlenka, že chybami se člověk učí a nic se nemá vzdávat); upjatý číšník... snad jen Taclík jako hráčský trader působí uvěřitelně a v pohodě. Štěstím filmu je, že obě herečky měly také co hrát - jejich postavy měly uvěřitelné charaktery, ty drobné zmínky o rodičích mi stačily, neb stačily a dokreslily povahu, některé vtipy hodně fungovaly (pozor, schody; tikačka, Albánie v Jižní Americe aj.), i když nejde o řachandy. Ona to totiž vlastně není komedie, ale v podstatě dramatický film se sportovní tematikou na pozadí s jemným, fakt jemným humorem. Nic tu naštěstí podle mne není chtěné, vše vyplývá z charakterů postav a logiky jejich chování. A navíc mě potěšilo, že jedna z holek bydlí v obyčejném bytě v obyčejném baráku, a dokonce mne potěšilo i to rýpnutí do luxusních restaurací ("smrdíte jak ryba" - mimochodem koukám teď paralelně na australský Bliss, a jako by to z tohoto zvláštního filmu vypadlo). A nakonec to dobře skončilo a Wilson šel ovit jiného trosečníka, takže za mě fajn film a až se mi nechce věřit, že za ním stojí Kolečko. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Petra Kolečka mám rád. Scénárista stojící za legendárním seriálem Okresní přebor nebo čerstvý MOST! nebo hodně fajn Trpaslíkem, Lajnou nebo Čtvrtou hvězdou. Jen je škoda, že když Kolečko většinou stojí jako scénárista u povedených seriálů, tak moc dobře se mu nevede u těch filmů. Jasně, Poslední zápas Pepíka Hnátka se povedl a původnímu seriálu nedělal ostudu, takové Zakázané uvolnění nebo dokonce Bajkeři za zmínku nestojí radši vůbec.Nejsem ani kdovíjaký fanda Ševčíkova Masaryka, Kolečkovi ale přeju, že právě za Masaryka dostal Českého lva, jenom mi přijde líto, že ho dostal právě za Masaryka. Každopádně úspěšný scénárista má občas tendenci udělat si i svůj režijní debut. A Kolečko si po téměř dekádě psaní řekl, že přišel jeho čas. A Kolečkovým debutem se stala komedie Přes prsty, jejíž propagace by stála za nějaký ten feministický rozbor, onen rozbor samotného filmu ale není vůbec potřeba. Jednoduše proto, že toho není zase tak tolik rozebírat! Přes prsty sází na nejúspěšnější český žánr, tedy komedii. A sází také na druhý nejúspěšnější tuzemský žánr, tedy romanci. A já vlastně nemám problém s tím, že se v 75-80% tuzemské tvorby sází právě na tyhle dva žánry a faktem, že výjimky jako Nabarvené ptáče nerostou na stromech. A především jsem pořád doufal, že se Kolečko vyhne standardům. Že dodá těm českejm komediím něco co jim většinou chybí- funkční postavy, originální vývoj děje, originální a ZÁBAVNÉ vtipy nebo a funkční dialogy. Možná bych chtěl od toho posledního až příliš, ale je to přece proboha Petr Kolečko. Tak kde je ten problém ne? No problém je pravděpodobně ten, že není problém v tom, že by scénář Přes prstů nefungoval. Jenom nefunguje tak jak je natočen. Kdyby Kolečko opět zůstal jenom za psacím stolem, nemusel bych mu vlastně vůbec nic vyčítat. A jakožto režisérský debutant se mu dá hodně snadno odpustit a to je důvod proč nad Kolečkem hůl nezlomím a jeho další scenáristikou a případnou režijní tvorbu budu nadále sledovat i po Přes prsty. Kdyby to nakonec točil Jan Hřebejk, který už sice pár let točí nemastné neslané věci a časy Pelíšků jsou asi definitivně pryč, možná by ten film mohl fungovat líp. Ale jen MOŽNÁ a navíc nějak předpokládám, že scénárista prostě danému scénáři rozumí nejvíc a proto je i možná nejlepší když si scénárista natočí svůj scénář. Jen je škoda, že to Kolečkovi úplně nevyšlo. Kolečko měl naštěstí štěstí v tom, že se mu povedlo dostat Petru Hřebíčkovou, protože jestli někdo táhne Přes prsty nahoru tak je to ona. Přes prsty sice nemají silné ženské postavy, nemají ani chytré ženské postavy, Hřebíčková je ale sympaťačka a jako hlavní hrdinka funguje. Jiří Langmajer je fajn, jenom je s ním problém, že znova hraje klasického baliče žen, který sbalí vše co se kolem něj pohne a on přitom mrkne. Jestli je tam ale někdo kdo dokáže prodat nějakou hlášku, je to většinou bohužel jenom Langmajer. Nikdy jsem Beach nehrál a nedokážu tak posoudit jestli jsou Přes prsty skvělou ponorkou do života beachových hráček, nějakej Beach tam ale vlastně ve finále není důležitej. Jasně, staví se na tom ta druhá část zápletky a vyvrcholení, ten film je ale především o svůdníkovi Langošovi, kterýmu se podaří sbalit obě hlavní hrdinky. Sem tam hezkej pohled na beachový hračky v bikinách (i když stavit kampaň zrovna na nich mi přijde vysoce úchylné), sportovní film to ale rozhodně není.. U střihu se zase bohužel příliš často používá prolínačka, kterou nemám v lásce. A samotnej střih bez prolínačky bolí hodně. Především chybí nějaký náznak skriptu na placce, jednoduše proto, že se postavy na plátně občas hýbou z místa na místo bez žádného pohybu. A občas se dokonce některý záběr požije víckrát. A z toho už bolí nejen oči ale i hlava. Bohužel se příliš často opakuje stejná hudba a občas dokonce jedna skladba skončí a následně hned poté začne skladba druhá. To není příliš dobrý nápad, tenhle film to ale bohužel nebere v potaz. Asi po hodině mě to už přestalo bavit, jednoduše proto, že jsem věděl jak se děj bude vyvíjet a nejenom, že jsem to nepotřeboval vidět ale vlastně mě to ani nějak nezajímalo. Jeden zvrat na kterém chce Kolečko nějakých 20 minut před koncem stavět je jinak už další půlhodinu nazpátek snadno prokouknutelný pokud člověk zapne mozek a především nabídne problém v časové kontinuitě. Nebudu ho tady rozebírat, napovím ale,že má něco společného s Olympijskými hry v Atlantě v roce 1996. To je mimochodem do roku 2019 23 let a právě díky jenom těm 23 letům se vyskytuje jeden zásadní časový problém, který by pravděpodobně nedokázal aktuálně vysvětlit ani Kolečko. Což mě prostě od tak výtečnýho scénáristy mrzí. Přijde mi vlastně škoda, že to Kolečkovi nezrežíroval třeba Prušinovský. Je sice otázka jestli by do toho Průša šel, rozhodně by ale dal Přes prsty nějaký ksicht a minimálně by to bylo funkčně natočený. Kolečka mám rád, nejsem si ale jistej jestli správně dokáže jako režisér vést herce, prodat humor nebo udělat film nějak atraktivní. Peklo jako Bajkeři se nekoná, Přes prsty ale nejsou o nic lepší. A to je na tom ta škoda. U Kolečka si píšu puntík, ale lámat hůl nad ním fakt nebudu. Za MOST! si to nezaslouží... () (méně) (více)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Zoufale nevtipný a strašně nudný film, který ani není sportovní komedií, nýbrž takovou klasickou českou vztahovou komedií, kterých za posledních pár let vzniklo nejmíň 50 a všechny jsou si podobné jak vejce vejci. A Přes prsty není žádnou výjimkou, a to naprosto v ničem. Teda jo, tohle je obzvlášť nudné a obzvlášť nevtipné. Ale jinak nic víc. Škoda plýtvat k tomuhle slov, už z těch pár vět musí být naprosto jasné, jaký ten film bude. 1* ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Film, který se strašlivě vleče, křečovitě se snaží o humor (zvlášť když dojde na „hlášky“), je neobratně, bez jakéhokoliv citu pro rytmus a komediální timing sestříhaný (nemluvě o občasných chybách v kontinuitě a celkově prapodivné návaznosti některých scén), a plný naprosto planých scén bez humoru či čehokoliv pro příběh jinak přínosného. Pro srovnání si doporučuji pustit libovolný dialog z Mostu!, jehož původní, následně však výrazně pozměněný scénář Kolečko napsal, a uvidíte, jak jej Prušinovský svým inscenačním umem a herci svou sehraností dokázali oživit. Přes prsty je oproti tomu, a navzdory atraktivnímu prostředí ženského beach volejbalu, film bez jiskry, který od začátku do konce hrozně drhne. Více tady. 30% ()

Galerie (36)

Zajímavosti (15)

  • Aby beachvolejbalové scény vypadaly věrohodně, působil u filmu jako konzultant beachvolejbalista Jan Chalupa. Ten trénoval Denisu Nesvačilovou a Petru Hřebíčkovou. Začali trénovat 3–4 měsíce před natáčením. Tréninky byly 2x týdně. (Duoscop)

Související novinky

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

29.12.2019

S blížícím se Silvestrem vám tradičně přinášíme hlasování TOP uživatelů ČSFD.cz za nej filmy a seriály uplynulého roku. Jaké jsou jejich "topky" i s krátkým shrnutím názoru můžete vidět níže. Z filmů… (více)

Reklama

Reklama