Režie:
Robert BentonKamera:
Piotr SobocińskiHudba:
Elmer BernsteinHrají:
Paul Newman, Susan Sarandon, Gene Hackman, Reese Witherspoon, Stockard Channing, James Garner, Giancarlo Esposito, Liev Schreiber, Margo Martindale (více)Obsahy(1)
Harry, bývalý policista a soukromý detektiv, žije s hollywoodským hercem, umírajícím na rakovinu, a jeho manželkou, též herečkou. Má za úkol doručit jakési záhadné ženě balíček. Tím se zaplete do vraždy a zároveň se tak dostane k 20 let starému případu, týkajícímu se záhadného zmizení hereččina bývalého manžela... (oficiální text distributora)
Recenze (49)
Ach jo, tolik známých jmen a taková nuda to ve skutečnosti byla. Není to vyloženě špatný film, ale na to, aby byl dobrý by: A) musely být hlavní postavy (především Paula Newmana, Susan Sarandon a Gene Hackmana) hlouběji chrakterizovány, tak aby v divákovi příběh vzbuzoval nějaké city, B) musely být důkladně propracovány i příběhy a osudy vedlejších postav (především Jamese Garnera, Reese Witherspoon a Liev Schreibera), aby příběh působil tak nějak komplexněji, C) musely být vedlejší role lépe zahrány, především Giancarlo Esposito, Liev Schreiber, Stockard Channing a Margo Martindale byli vážně hrozní, D) by musel film překvapit i něčím jiným, než minutovým záběrem na obnažená ňadra Reese Witherspoon, ač musím říct, že jsou skutečně nádherná. ()
Velice rozvláčné a komorní drama, které s mysterióznem, podle mě, nemá nic společného. Po první půlhodince jsem si myslela, že to vypnu. Hrozilo mi vážné nebezpečí sebepoškození ukousáním nudou. Začalo to nehty, což jsem vyhodnotila jako varovné znamení a na chvíli jsem si dala pauzu. Pak jsem pokračovala a vydržela až do konce, jelikož mě příběh začal konečně trochu napínat a já si zkoušela tipovat, kdo je vrah. Zahradník to nebyl, žádného jsem neviděla. Paul, jako Harry - soukromé očko, se mi líbil. Obdivovala jsem ten jeho neuvěřitelný klid, se kterým řešil úplně všechno. A Gene to samé. Vlastně všichni tam byli klidní jak želvy přesto, že se tam vraždilo, porušovalo se Desatero, konkrétně bod šest a přesto se tam nezvýšil hlas, nezvýšilo se tempo, nikdo neprchal, všichni se všeho dovtípili v poklidu a tichu. Občas zazněly výstřely. Celkově dobré, takže za tři. ()
Zajímavý noir film s Paulem Newmanem v roli stárnoucího detektiva. Dvacet let stará vražda odhaluje nečekané skutečnosti, což nenechá osoby s tím spojené v poklidu. Ponuré myšlenky a neduhy života dávají příběhu i něco z reality. Počínání hollywoodského herce trpícího rakovinou mnohým připomene zoufalost a beznadějnost stáří. Zahrálo si tu několik hereckých legend a tak jako obvykle dali všichni svým postavám jisté neopomenutelné sympatie. Pro noir film je tempo velmi poklidné a pro mnohé dosti těžkopádné. Myšlenka příběhu dává všanc na vytvoření přímo art filmu a je škoda, že se tvůrci s takovým námětem nevydali touto cestou. Ale i tak je snímek ve své podstatě dokonalý a byť je určen jen pro určitý okruh diváků, není od věci ho shlédnout. Své osobní kouzlo jistojistě má. Jen je potřeba to správně uchopit. ()
Ak si chcete Twilight pozrieť iba kvôli prsiam Witherspoon, tak mám pre vás dobrú správu: je to hneď na začiatku filmu. Po nich to môžete kľudne vypnúť. Všetci. Nič lepšie totiž vo filme neuvidíte. Nie je tam totiž takmer nič zaujímavého (možno zadok Sarandon). Twilightu chýba fakticky všetko, čo má dobrá kriminálna mať (mysteriózno? To vážne?). Pripadalo mi to, ako keby to bolo natočené minimálne o 40 rokov skôr. ()
Newman si myslí, že hrá v lepšom filme, Sarandonovej a Hackmanovi to je jedno. Newmanovi sa s Bentonom bohužiaľ nepodarilo zopakovať kvalitatívny úspech predchádzajúceho filmu, čo je vlastne iba ďalším sklamaním. Na papieri to možno bol super neo-noir, ale jeho vizuálne prevedenie, čiže to, o čo by v subžánri malo ísť predovšetkým, je mdlé. Inak je to celkom príjemné retro, kde je mi úplne jedno, kto za všetkým väzí a nie je ani ťažké na to prísť. Dal by sa napísať ešte dlhší komentár o tom, že Paul si aj na staré kolená dával pozor na ponúkané scenáre, na rozdiel od takého De Nira alebo Pacina. ()
Galerie (45)
Photo © 1998 Paramount Pictures
Reklama