Série(3) / Epizody(30)
Obsahy(3)
Nahlédněte v nekompromisně upřímné dramatu nominovaném na tři Zlaté glóby do moderního pracovního prostředí pohledem lidí, se kterými vstává celá Amerika. (Apple TV+)
Videa (6)
Recenze (103)
Nic moc jsem od toho nečekal a podíval se na to hlavně kvůli Reese a Jennifer, ale je to špičkové hutné drama, výborně zpracovávávající téma MeToo. Skvělé postavy a herci, Crudup jako vysmátý Rory je aspoň na dva Oscary, Reese pravidelně přepínající z naštvané reportérky do štěněte taky super a Jennifer sice není Jessica Lange, ale její Rachel po přechodu tu taky sedí. ()
Škoda, že představitelky hlavních rolí a producentky musely mermomocí ze svých postav udělat pozitivní hrdinky. Spíš by se mi líbilo, kdyby se udrželo nastavené, že každému novináři jde hlavně o svoje místo a kariéru a tiíckrát omýlaná hra na pravdu je vedlejší. Jinak kvalitně natočeno. Co se týče hereckých výkonů, tak Carell, který dostane více prostoru až ke konci, a Crodup jasně válcují své slavné kolegyně. K Aniston celkem nemám výhrady, ale Witherspoon...není dobrá herečka. 7/10 ()
Pilot odrazuje; rádoby sorkinovka "chodíme po pracovišti a kulometně mluvíme", postavy představují názory nikoli živoucí charaktery, celé to operuje s #MeToo tím nejlacinějším možným způsobem, stylizace "odvrácená tvář ranní show plné amerických úsměvů nad štěňátky" je vše jen ne sofistikovaná... Jenže pilot dělá seriálu medvědí službu, protože se tato vlajková loď Apple TV velmi záhy vyprofiluje v "Sunset Boulevard meets Damages", kde se na #MeToo nahlíží mnoha optikami a postavy ožívají. Předně to však začne fungovat jako intrikářské drama, které je taženo postavami a jejich konáním, nikoli deklamacemi. To vše navíc v atraktivním prostředí zpravodajského zákulisí, kde se přeci jen začne s dynamikou "načančané úsměvy pro ranní Ameriku versus vrážení si kudel do zad jakmile se vypíná kamera" pracovat sofistikovaně. Krásně chladné, pragmatické, loutkářské a skrze potlačované emoce vyhrocené. Škoda, že krom nepovedeného úvodu, má úvodní řada i nezdařilý závěr. Poslední dvě epizody to směřuje k jedné věci, aby se z ní vycouvalo na úkor výrazně horšího řešení "na poslední chvíli". Každopádně jako celek vynikající. Takhle nějak mohl dopadnout Newsroom, kdyby se Sorkinovi nerozpadl ve finální řadě kvůli idealismu a romantickým eskapádám pod rukama. A kdyby Sorkin byl více jako Beau Willimon. Druhá řada trpí na neochotu tvůrců odepsat staré postavy. A tak je násilím navracejí do centra dění "jako by se vlastně v první sérii nic neudálo". Hůře o to, že u nejedné z nich ani nevědí co si s nimi počít (především problém v dějové rovině z Itálie). Nikam se to neposunulo. A tak se řeší to samé, již jednou (vy)řešené. V jedné epizodě jsou vztahy/konflikty vyloženě telenovelidní, což je jinak seriálu nedůstojné. V neposlední řadě Covid hodil tvůrcům kládu pod nohy. Až na poslední dvě epizody nebyli schopni události kolem něj adekvátně adresovat (a museli, přeci jen je to zpravodajství); působí to spíše jako když do hotového scénáře jednotlivých dílů náhodně nacpali "jednu dvě zmínky, aby se neřeklo". Solidní série, než že ne, ale tak moc ve stínu první řady, že dojmy z ní jsou ve výsledku horší než jak dobrá sama o sobě je. Třetí řada je mišmaš. S některými postavami se neví coby (a tak celá linie kolem Bradley je z prstu vycucaný problém), jiné už dávno měly zmizet, nové vesměs zdařilé. Nejlépe to funguje v management linii kolem Ellisona a Stelly. Ambiciózní říz úvodní řady je pryč, nyní už je to čistě v rovině intrikaření a pusinkování. Solidně, ale ne natolik, aby to vystupovalo ze stínu tisíc a jednoho žánrově obdobného seriálu. | S1: 4/5 | S2: 3/5 | S3: 3/5 | ()
U lidí co viděli Newsroom tohle začíná prostě v mínusu. Hlavně když se protne děj s reálnými událostmi, tak tohle srovnání opravdu bolí... Je to hrozně velkej a drahej projekt a i nejvíc vedlejší role zastávají herci, co by byli jinde součástí hlavního obsazení. Takže se na to dobře kouká a hlavně tam každý skvěle hraje. Hlavně jsem nevěděl, že umí Jennifer Anniston takhle dobře hrát, mám pocit že ani ona si toho nebyla vědomá. Největší démon je samozřejmě Billy Crudup, neuvěřitelnej výkon i se slabšími dialogy. Kdo mne trochu zklamal je Steve Carell, kterého prostě uctívám, ale tahle herecká poloha se sem nehodila, to byla prostě recyklace Michaela z Kanclu. Co musím ale pochválit je samotné vyznění hlavní aféry a #metoo. Je to tu na projekt s náběhem do dramedy zpracované lépe, než ve všech těch Bombshellech co se teď vyrojily. Neříkám, že jsem změnil názor, ale snad poprvé jsem měl pocit, že se aféra neodehrává ve vákuu, jsou tam i ostatní lidé, viník není 100% Hilter a oběť nesvéprávné přivázané jehňátko. Hlavně mi přijde že u PC problematiky Apple celkově víc přemýšlí a nedává to tam na sílu jako Netflix. Je to s výhradama, ale jsem příjemně překvapenej. 7/10 ()
Studio 60 a Newsroom pre tuto dekadu s komplexne stvarnenou MeToo kauzou. Serialu by ale povestny Sorkin touch neuskodil, no i bez neho je Morning Show napinava a protivna presne tam, kde treba. Apple si tymto zabezpecil relevanciu a dufam, ze v dalsej originalnej tvorbe nepolavi. Nedajte sa odradit prvou epizodou, kde este nie je zrejme, ci sa z toho nevykluje Telerano: The Movie. S vynimkou dvoch casti je Morning Show paradne vygradovany serial s viacrozmernymi postavami, v ktorom sa tvorcom podarilo vyhnut SJW agitke a drzat sa v medziach zdraveho rozumu, co si zasluzi dvakrat podskrtnut. ()
Galerie (257)
Zajímavosti (8)
- V úvodu na konci znělky seriálu je na namísto klasického názvu The Morning Show uveden název The Morning Wars. (ssscream)
- Jak Jennifer Aniston, tak Reese Witherspoon popřely, že by tento seriál zobrazoval příběh Matta Lauera, bývalého moderátora televizních zpráv, který byl obviněn z nevhodného sexuálního chování na pracovišti. (oli009)
- Seriál byl inspirován knihou „Top of the Morning: Inside the Cutthroat World of Morning TV“, kterou napsal novinář Brian Stelter v roce 2013. (oli009)
Reklama