Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
Javier AguirresarobeHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Javier Cámara, Darío Grandinetti, Leonor Watling, Rosario Flores, Geraldine Chaplin, Fele Martínez, Paz Vega, Elena Anaya, Lola Dueñas, Ana Fernández (více)Obsahy(1)
Jsme diváky taneční kreace souboru Piny Bauschové. V hledišti sedí dva muži: jeden pláče, druhý se dívá. Touto symetrií, zprvu absurdní, posléze logickou, začíná film. Od prvního obrazu víme, že budeme sledovat dva příběhy, které se protnou v tomtéž stavu čekání. Mladý ošetřovatel Benigno už několik měsíců pečuje o mladou tanečnici Alicii, která po nehodě upadla do kómatu. Zamiloval se do nehybné a němé mladé ženy, vypráví jí o všem, co dělá. Na téže klinice potká svého souseda z divadla. Marco je spisovatel, přítel toreadorky Lydie, která je rovněž v komatu poté, co ji nabral na rohy býk. Oba muži čekají, zda se ženy probudí: jeden tajně miluje dívku, jež by za normálních okolností byla pro něj nedosažitelná, druhý nemusí svou lásku skrývat, ale tuší, že je ztracená. Jeden věří a doufá, druhý pochybuje. Almodóvar přechází od jednoho ke druhému zaznamenávaje banální rituály nemocniční péče, než dospěje k překvapivému rozuzlení. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (313)
(1001) Takové absurdium natočené kompletně vážně. Takže se mi ve výsledku nechtělo ani smát, ani plakat. Jestli je to dobře, nevím. Každopádně se mi hodně líbilo pár jednotlivých scén a záběrů, takže závěrem asi můžu říct, že jsem si to sledování užila. A jo, když se tak zkoumám povzdálí, tak to ve mně vzbudilo citovou odezvu. ()
pedro je veľmi zvláštny týpek. Zatiaľ čo som stihol od neho pozrieť bolo o chlapoch čo aby mali sex s dievčaťom stratili všetky zábrany. V jednom filme ženu unesie a mláti, v druhom unesie chlapa a prerobí si ho na ženskú a v treťom síce žene "neublíži" ale nemá problém využiť kómu ... zvlástny Pedro veľmi zvlástny :D :D ()
S každým shlédnutím lepší a lepší. Po formální stránce neskutečně precizní, harmonické dílo. Neobyčejně vyvážený scénář s komplikovanou strukturou flashbacků, natočený tak, že divák film sleduje bez dojmu jakékoli komplikovanosti. Dlouhé setrvávání v situacích a pak elipsa přes několik měsíců - a zase návrat do scény, kde jsme už byli, ale jinak. Nadsázka, která ale filmu dává fungovat i když ho divák bere vážněji. Práce se zvukem, do které stále ještě nedokážu vidět. Nádherná kamera (!!!!). A mnoho jiného.. ()
Dodnes si pamatuji, jak jsem na tento film vyrazil před devíti lety do kina a byl jsem tehdy zcela ohromen jeho barevností a strhující emocionalitou. Od té doby se řadím k pokorným Almodóvarovým fandům, kteří dychtivě vyčkávají každý jeho nový film. "Mluv s ní" je výjimečný film, který někde hluboko ve mně stále vibruje a rozechvívá mou duši. ()
Sorry, ale tohle fakt ne. Ponechám stranou, že umělecké filmy podobného ražení mě obvykle tolik neberou. Ale co v tomhle filmu se řeší, mi bylo vyloženě proti srsti. Máme tu krásnou holku v komatu, do který je zamilovaný chlápek, co ji předtím stalkoval, a když se jí stane autonehoda, podaří se mu dostat do nemocnice, kde se o ní může starat jako asistent, koupat ji, stříhat vlasy, šmikat nehty a tak. Je úplně podřízená jeho zvídavým prstům a fantaziím o tom, jak spolu budou manželé. Což zní jako dobrý námět na pořádně děsivej horor, ale ne, tohle je umělecký evropský film. U mě tedy tahle postava přišla o veškeré zbytky sympatií, když udělá to, co nakonec udělá. To není žádná "láska", to je jen jeho sobecká fantazie. Pak je tu ještě jedna ženská v komatu, u které je chlápek, který s ní měl opravdový vztah, ale postupně se ukáže, že je to taky idiot, protože se s hlavním úchylem skamarádí. Opět, to si můžou kluci poplakávat, jak chtějí, ale určitý věci z vás nedělají romantického hrdinu, ale psychopata. Předpokládám, že film neměl být jednostranný a divák měl cítit to i to, ale rozhodně na mě působí tak, že spíš fandí hlavním chlapům (viz příšerný "happy end" na konci), a tak jako tak jsou všechny postavy otravné a sledovat ten děj bylo pro mě místy utrpení. Ale tak dobrý vidět trochu španělskou kulturu a že se poukázalo na tohle těžké téma - i když tak ujetě. (4/10) ()
Galerie (40)
Zajímavosti (6)
- Oscar 2002 za původní scénář; nominace za režii. (Geriel)
- Krev býků byla ve filmu skutečná – ekologická skupina v Madridu se pokusila žalovat Pedra Almodóvara za špatné zacházení se zvířaty. Almodóvar se ohradil tím, že má od majitelů býků povolení je zabít. (ČSFD)
- Film se dostal do obnovené edice knihy "1000 a jedna filmů, které musíte videt, než zemřete". Kniha původně obsahovala filmy do roku 1999. Teď její seznam obsahuje tituly do roku 2011. (TeeAge)
Reklama