Reklama

Reklama

Mission: Impossible Odplata - První část

  • USA Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One (více)
Trailer 7

Obsahy(1)

Ethan Hunt (Tom Cruise) se s týmem Impossible Mission Force tentokrát vydává po stopách děsivé zbraně, jež má potenciál zničit celé lidstvo, aby ji zajistil dřív, než se dostane do rukou nějakého šílence. Při svém zběsilém a nebezpečném pátrání se však musí neustále ohlížet přes rameno, protože z jeho dávné minulosti se vynořil až příliš živý přízrak. Gabriel (Esai Morales) znal Ethana v dobách, kdy ještě nebyl elitním agentem, a ví o každé jeho slabině. Ethan, pro kterého bylo vždy zdraví a bezpečí jeho blízkých a členů týmu víc než úspěšně splněná mise, možná bude tentokrát muset své priority přehodnotit. (Cinemart)

(více)

Videa (14)

Trailer 7

Recenze (610)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Několik skvostně nadupaných akčních sekvencí v za mne celkově problematickém filmu. MI se sice tváří smrtelně vážně/osudově/whatever, ale obávám se, že inteligencí zápletky se už pohybujeme na úrovni série Rychle a zběsile. Celá ta splašená umělá inteligence je naprosto absurdně vymyšelná, zápletku pořád někdo z postav musí doslovně vysvětlovat, aby se divák alespoň rámcově chytal, ale stejně to moc nepomáhá. Pokud bychom zapomněli na řemeslé zpracování a zamysleli se jen nad dějem jako takovým ... tak nevěřím, že to někomu dává smysl. Třeba ta dialogová přestřelka na benátském hudebním večírku, WTF. Přes dvě a půl hodiny hledáme klíč, příště se budeme přes dvě a půl hodiny potápět k ponorce, pak Cruise ten klíč narve umělé inteligenci do prdele a ona zkrotne, nebo tak něco. 83 procent a 620. nejlepší film, můj ty bože. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Mission: Impossible Odplata – První část ještě názorněji než předchozí epizody zpřítomňuje obavu související s budoucností lidstva a Hollywoodu. Film, jehož hlavním padouchem je mimořádně mocná umělá inteligence, vstoupil do kin v době dvojité stávky hollywoodských herců a scenáristů, kteří kromě důstojného ohodnocení žádali také záruku, že nebudou nahrazeni moderními technologiemi. Počítačem vytvářené iluze ve filmu ohrožují přístup k pravdě a relativizují etické kategorie dobra a zla. Ethan Hunt/Tom Cruise je pochopitelně jedinou pojistkou proti tomu, aby stroje ovládly svět, posledním článkem držícím pohromadě lidské společenství (v závěrečné akční scéně, kdy jej jeho parťačka využije jako žebřík, to platí doslova). Čeká jej konfrontace se zatím nejmocnějším nepřítelem, který shromažďuje naše nejskrytější tajemství, přetváří realitu a nachází se všude a nikde. Jinými slovy se bude muset utkat rovnou s (falešným) bohem... jehož zájmy reprezentuje zlosyn s biblickým jménem Gabriel a klíč k jeho ovládnutí má tvar kříže.___ Ačkoliv málokdo dnes v Hollywoodu dokáže tak účinně navodit závratný pocit z pohybu vpřed jako běžící Tom Cruise, Odplata je do značné míry filmem návratů. Ke starým tvářím a analogovým technologiím z dob studené války. Do protagonistovy minulosti i k vychýleným úhlům De Palmovy paranoidní jedničky. A ještě hloub do minulosti. K Frigovi na mašině, Hitchcockovým komediálně špionážním thrillerům nebo na ně navazujícím caper komediím ze sedmdesátých let typu Co dál, doktore? McQuarrie kombinuje stavební principy kinematografie atrakcí a klasického Hollywoodu, ale situace zintenzivňuje a dovádí do takové krajnosti, že se nad jejich nemožností občas rezignovaně uchechtnou i postavy. Vzniká pnutí mezi (neviditelným) klasickým a (sebereflexivním) postmoderním přístupem ke stylu a vyprávění, kdy film střídavě naplňuje a zrazuje naše očekávání, je chvíli hravě ironický, pak tragicko-romantický. Podobně jako se Hunt vzpírá algoritmu. A podobně jako si hrdinové vypomáhají maskami a pokročilými sledovacími technologiemi, které ale opakovaně selhávají. Nakonec se mohou spolehnout jen na lidská těla, důvtip a týmovou souhru. ___ Nedůvěru a podezřívavost postav vůči tomu, co vidí a slyší, vyjadřuje v dialogových scénách nakloněná kamera, zabírající zblízka a v decentrovaných kompozicích tváře herců. Někdy bez ustavujících záběrů, což spolu s překotným střihem (zahrnujícím i skoky přes osu) zesiluje pocit dezorientace, nemožnosti určit, co je pravda a kdo řídí hru. Jindy, obvykle při plánování dalšího postupu, kamera zas neklidně krouží kolem postav. I upovídané vysvětlující sekvence jsou díky tomu strhující a ve filmu prakticky není statický okamžik. K téměř kubistickému rozložení obrazu dochází zhruba v půlce vyprávění během setkání většiny klíčových aktérů na párty v benátském Dóžecím paláci. Dialog postav snažících se rozklíčovat motivace protihráčů je stříhán v rytmu diegetické hudby hrající v pozadí. Jejich slovní přestřelka, při které je každý pohyb kamery synchronizovaný se soundtrackem, připomíná scénický tanec. Také v jiných scénách, byť ne tak nápadně, jsou zprostředkovávané informace srovnatelně významné jako estetická potěcha ze souhry tvarů a linií. Například během honičky úzkými a temnými benátskými uličkami a kanály není pořadí záběrů dané jen kontinuitou probíhající akce, ale také rytmickým střídáním kontrastujících nebo doplňujících se úhlů a pohybů. ___ Epizodicky vystavěný film je tradičně tvořen několika masivními akčními sekvencemi, z nichž každá má vlastní cíl, překážky a vývojový vzorec. Zároveň jsou do sebe pevně zaklesnuté. Každá nás připravuje na to, co se bude dít dál (a co ne vždy probíhá podle předestřeného plánu), a uvádí do pohybu další pomyslné kolo bezchybně seštelovaného mechanismu. Doplňují se také vybrané lokace, poskytující postavám stále menší manévrovací prostor (od rozlehlého několikaúrovňového letiště po uzavřený vlak). Skoro každá sekvence pracuje s těsným deadlinem a nutností přesného načasování, a jak napříč sekvencí, tak v dílčích úsecích (v závěru římské sekvence např. nutnost uprchnout z auta dřív, než jej smete přijíždějící souprava metra). ___ Přestřelky a výbuchy zde narozdíl od těžkotonážních komiksových adaptací nebo vysokooktanové, díl od dílu pitomější série Rychle a zběsile nikdy nezastiňují lidský element. Naopak jsou dvojnásob napínavé díky chemii mezi uvěřitelnými postavami. Jejich charakterizace, probíhající bez pauz rovnou během akce nebo přípravy na další úkol, je navrch šikovně navázána na určité navracející se motivy a rekvizity (např. Huntův zapalovač, jehož putování mezi postavami odráží vývoj vztahu mezi Grace a protagonistou). Právě o tom je celá série. Cruise v ní neváhá s maniakálním odhodláním zas a znovu nasazovat život, aby nás přesvědčil, že sebeinteligentnější stroj nikdy nedokáže něco tak velkolepého jako člověk (resp. tým lidí). V nejnovějším filmu, který je vypravěčsky nejharmoničtější a stylisticky nejvíc experimentální, tak poprvé nečiní jen v podtextu, ale v prvním plánu. Čas na subtilnost už vypršel. 95% () (méně) (více)

Reklama

Cival 

všechny recenze uživatele

Kvalitní akční blockbusterová práce s několika highlighty - ale to nestačí. Cruise a McQuarrie našli svůj osobitý, poctivý a trpělivý styl a přidávají další solidní díl do série. Řemeslo je velkorysé a na vrcholu současných hollywoodských možností - ale 160 minut neutáhne, protože příběh pokulhává. Story je opět zbytečně zalidněna čtyřmi proplétajícími se partičkami, jejichž kmitání zbytečně brzdí osobní linku, zároveň poněkud zneklidní vize AI jako padoucha. Odklad o rok téhle hrozbě určitě přispěl na aktuálnosti, ale pojetí AI jako zlovolné laškující entity, zamčené na klíček v jedné skříni v ponorce, co se ráda projevuje v podobě windowsáckého screensaveru, pořádá party a není schopná zastavit jednoho ambiciózního šedesátníka, když logicky musí vědět o každém jeho kroku... je prostě bizarní a mimo. Film tak funguje zejména v rovině blízkých osobních vztahů (cool montáž okolo benátského mostku, nástup a výstup z vlaku), špiónský opus se však nekoná, spíš kvalitní průměr v rámci žánru. MI3 >... MI6 > MI5 >  MI1 > MI4 > MI7 ............... MI2. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„TAHLE MISE JE VĚTŠÍ NEŽ MY!“… Akční pecka. Cruise dělá všechno možný i nemožný, ale stejně to k tomu, abych mu přiznal, že je největší akční hvězda současnosti, nestačí. Jinak - nejen návštěva Říma mně připomněla Fast X. Spousta věci je tady podobně akčně „přepálená“. Rozdíl může bejt v nasnímání a podání těch mega akcí, kterým vévodí (aspoň u mě) ten skok. V kině velká paráda! Pak příběh… kterej je díky tý umělý inteligenci zase trochu odlišnej od ostatních filmů. Každopádně, dokud si to udrží aspoň takovouhle úroveň, do kina půjdu vždycky!  /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Díky rozpočtu 291 mil $ jde o nejdražší díl série. 2.) Film se natáčel během pandemie COVID 19. Během natáčení unikla nahrávka, jak Cruise vytýká (křičí) členům štábu, že nedodržují opatření. 3.) Druhý díl by měl jít do kin koncem června 2024. 4.) Thx za titule „???“. ///                         PŘÍBĚH  ***  HUMOR  *  AKCE  ****  NAPĚTÍ  * ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

[92%] Viděno v kině. Paráda, doba hloupého covidu byla zlá, a to v mých očích především i kvůli filmům. Spoustu filmů se odkládalo a tento nejnovější MI je ukázkovým příkladem. V tu dobu jsem Cruise a celý jeho tým litoval, že museli točit v blbých podmínkách s roušky, a i sem tam pár herců ve vedlejších rolích museli vyměnit. Nyní k věci. Poslední dobou se mi velmi těžko hodnotí filmy a už vůbec nemám rád nějaké přiřazování, který díl dané filmové série je lepší, porovnávání s jinými atd. K téhle Mission Impossible série mám docela zvláštní vztah. Od třetího dílu mě to bavilo asi nejvíc. Jenže pětku jsem si pořádně oblíbil až po čase a především šestý díl nesoucí podnázev FALLOUT mi přirostl k srdci až po letech. No a tento nový díl Dead reckoning part one? Z kina jsem odcházel úplně nadšený. Během pár dnů jsem si srovnával myšlenky. Názor k horšímu jsem naštěstí nezměnil. Zápetkou a dějově je o ždibec lepší FALLOUT, ale ani u tohoto nejnovějšího počinu nemůžu být víc kritický. Celé to téma okolo umělé inteligence (ve filmu stále oplývané jako ENTITA) bylo víc než zajímavé, a především si to okolo toho udrželo myšlenku a nadále se odvíjelo svižné dění filmu. Prvních cca 30 min bylo dobrých, zaujalo to, i když to bylo trochu v některých scénách usekané, třeba akci v poušti bych trochu prodloužil, ale to je asi tak vše, co bych trochu upravil. Po těch zmíněných cca 30 min se teprve objevilo úvodní theme se skvělým a známým soundtrackem. No a pak film ubíhal neskutečně rychle. Tempo filmu, akce, vtip, napínavé momenty, skvělé herci včetně s nesmrtelným Cruisem – prostě lahoda. Někteří píší, že akce už není až tak originální a nová, ale vždyť už toho bylo natočeno dost, tak tyhle argumenty moc nechápu, prostě tu máme plno kverulantů. Třeba celá ta automobilová naháněčka je pěkně dlouhá, nápaditá, chvílemi vtipná, dynamická. Naopak temná a nervy drásající sekvence na tom mostě, kdy dojde k vypjaté a emotivní situaci je opravdu zapamatovatelná (nějak se mi podařilo zadržet slzy). No a velké finále s vlakem orient expres je rovněž působivé a i napínavé. Stejně tak Cruisův reálný skok na motorce je supr! Hudba od Balfeho není ničím originálnější, ale poslouchá se stále dobře. Herecké obsazení je na tom výborně, krom skvělého Cruise mě zde nejvíc bavila herečka hrající Grace. Společně s Tomem měli mezi sebou tu pravou chemii. Nechybí ani staré postavy jako je Luther, Benji nebo Ilsa. Nový záporák má své charisma a určitý respekt dokáže vzbudit. Potěší i navracející se postava Cartridge z prvního dílu. Co k tomu víc dodávat? Bylo natočeno už dost originálnějších akčních kousků z téhle série, ale i tak jsem nesmírně spokojen; těch 163 min mi uteklo opravdu rychle. I to skončilo relativně uzavřeně. Jako jasně, příběhově ne, ale hezky to vypadalo ke konci téhle první části. Nemůžu se dočkat už druhé části, které se snad dočkáme příští rok. Skvělá práce! ()

Galerie (85)

Zajímavosti (34)

  • Když si Grace (Hayley Atwell) propůjčí přes masku identitu Bílé vdovy (Vanessa Kirby), její oči zůstanou hnědé (namísto modrých). Je zvláštní, že to nikdo, zejména její vlastní bratr, nepozná. (Guilemot)
  • Kaskadérske skúšky sa vykonali v marci 2020 v Surrey v Anglicku, tesne pred zavedením lockdownu. (Arsenal83)

Související novinky

Nominace na Ceny Akademie zveřejněny

Nominace na Ceny Akademie zveřejněny

23.01.2024

V úterý 23. ledna 2024 byl v Samuel Goldwyn Theater v Beverly Hills z úst herců Jacka Quaida a Zazie Beetz oznámen kompletní výčet nominací pro nadcházející 96. ročník předávání cen americké Akademie… (více)

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

31.12.2023

Blíží se konec roku, a tak opět nastal čas na bilancování toho, které filmy a seriály z letošní produkce se umístily nejlépe v ČSFD žebříčku, jehož podoba není ovlivněna ničím jiným než celkovým… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (více)

Krásné svátky a PF 2024

Krásné svátky a PF 2024

24.12.2023

Nebýt přesunu druhé Duny na jaro 2024, byl by uplynulý filmový rok výjimečný. I přesto ale byl skvělý, plný filmových překvapení. Tím největším byl “selfmade fenomén” sociálních sítí Barbenheimer,… (více)

Reklama

Reklama