Tvůrci:
Sam LevinsonHrají:
Zendaya, Hunter Schafer, Jacob Elordi, Sydney Sweeney, Austin Abrams, Alexa Demie, Algee Smith, Alanna Ubach, Maude Apatow, Storm Reid, Eric Dane (více)VOD (1)
Epizody(10)
-
Pilot (S01E01)
-
Chovat se jako táta (S01E02)
-
Vzhled (S01E03)
-
Shook Ones Pt. II (S01E04)
-
Bonnie a Clyde (S01E05)
-
Další epizoda (S01E06)
-
Útrapy a strasti při čurání v depresi (S01E07)
-
And Salt the Earth Behind You (S01E08)
-
1. část: Rue (S01E09)
-
2. část: Jules (S01E10)
Videa (5)
Recenze (66)
První sezóna neodstartovala nejlépe. Tedy, z mého pohledu. Pilotní epizoda mě docela otrávila, a kdybych už celou záležitost neměl doma, asi bych už ve sledování nepokračoval. Tvůrci ale v dalších dílech zlepšovali svůj výkon takovým způsobem, že byl střed řady velmi dobrý, což mě ukolébalo, a zhoršování kvality, které nastoupilo s blížícím se závěrem, mě překvapilo. Moji rostoucí nespokojenost pak ještě prohloubily oba speciály (zvlášť ten první byl jen nudnou, prázdnou žvanírnou). K nadšení mám sice daleko, ale druhou sezónu určitě uvidím, protože ji mám taky doma, tudíž je to nevyhnutelné. / Poučení: Kam čert nemůže, nastrčí dealera aneb Kdo neznásilňuje, není bílý heterosexuál. ()
Vzhledem k tomu, že jsem dospíval v 90. letech, tak jsme se dost navyváděli a zobrazované mne nikterak nepohoršuje. Nicméně o totální krizi identity současných generací jsme si mohli nechat jen zdát, za což jsem opravdu vděčen. Pokud se seriál snažil tuto krizi vyjádřit, pak se mu to dost daří a zasloužil by o hvězdu dvě víc. To si ale v nejmenším nemyslím... ()
Teenagerský seriál zaznamenal obrovský progres a tento projekt je toho jasným dôkazom. Precízne, tvrdé a hrajúce sa na voľnom poli ďaleko za hranicou, kde sa iné seriály ani len neodvážia pozrieť. Vekovo som už mierne za cieľovkou a preto mi pózerské postoje a pohľady občas lezú na nervy, kvalitatívne sme však veľmi vysoko a mierne nedostatky sa dajú odpustiť. Záverečná dvojčasť vybočila zo štruktúry epizód a nemohli sme dostať nič lepšie. ()
1. série: 65 % Velice nadhodnocená podívaná. Scénáristé se očividně řídili motem "nějak tu show splácej, hlavně ať jsou tam naháči". Goal accomplished. Žádné velké umění to není – ne, že by to cílové skupině vadilo. V podstatě je to velmi uvědomělý projekt. Nesnaží se mít morální přesah, souvislý děj nebo podobné blbosti. Euforie se drží toho, co umí – záběrů penisů a poprsí. Cílem je...? Asi divácký prožitek. Nechme to být. Zendaya hraje výborně, příběh o ní má stokrát větší hodnotu než osudy ostatních postav, včetně směšně dvojrozměrného záporáka Nata. Při sledování jsem spíše než euforii zažíval dysforii. Štve mě, jak je to klišovité a tupé a dějové linky zůstávají otevřené, což naznačuje, že se k nim budeme muset vrátit ještě ve 2. řadě, na kterou nevím, jestli se kdy podívám. Kde exceluje Sex Education, tam tato show euforicky lapá po dechu, asi se předávkovala vavřínů a víry, že Zendaya to sama utáhne. Neutáhla. Mrzí mě absence jakéhokoliv humoru, vidím to jako promarněnou příležitost. Z toho důvodu mi scény, kde bylo více teenagerů pohromadě přišly umělé. Vytáčí mě, že se to bere tak vážně, v kontextu tématu působí zápletky s drogovými dealery či bipolárním psychopatem nepatřičně, přepáleně, zavání snahou o nemístnou velkolepost. Akorát tak ještě více narušují pospolitost děje, ovšem toto už se nemile tře i s ústředním motivem, čímž je puberta. To mě přivádí k závěru. Sere mě, že se to dá všechno ospravedlnit tvrzením, že Euforie je o pubertě a puberta je zmatená. Omyl. Puberta je sice zmatená, ale Euforie je o hovně. P.S.: Zhlédl jsem i 2 bonusové díly. Zprvu jsem měl radost, že konečně můžeme odhodit balast vedlejších postav a soustředit se jen na ty dvě, ale pak jsem zjistil, že obě dvě epizody jsou koncipované jako jeden velký hodinový dialog. Problém je v tom, že moc nebylo o čem si povídat. Ačkoli se na tom scénáristé vyřádili (nebojte, i na naháče došlo), tak zhruba v polovině jsem u obou dostal pocit, že se promluvy začínají opakovat a jednoduše není co říct. ()
Euforie začala pro mne v celku netradičně. Postupně se ukázalo a vykrystalizovalo, co v sobě seriál skrývá. Dokáže si totiž pohrát s detaily zpracování, které by jen tak nikdo nevyužil a jen tak by nikoho nenapadly. Mluví se o tom jako o novém Skins, ale já si tedy nepamatuji, že by britská verze byla tak propracovaná a osobitá. O každé osobě máte na začátku medailon a dozvíte se mnohem více z nitra samotných postav, které se z vedlejších v celku snadno stanou hlavními, když je to potřeba. Seriál umí docela i zaskočit tím, co se kolem naší mládeže dokáže dít i s největšími prvky psychopatie. A závislosti samozřejmě. Hodně závislosti. Plus k tomu musím připočíst skvělý soundtrack, který dokázal být zároveň moderní a přesto zcela adekvátní a i pro mne plně vyhovující. Ono je to vlastně další teenage drama. Jenže! Za žádnou cenu to není jako Riverdale nebo nedej bože Elite. Proč? Není to to tolik irelevantní a nechtějí vám vypadnout oči z důlku, jen protože někdo řeší něco totálně stupidního. Máme zde problémy, které jednoznačně byly zpracovány dost originálně a to jak už ve scénáři a nebo v rámci kamery a střihu. Finální scéna sama o sobě epická jak nikdy. Zatím si to asi neuvědomuji jako u mnoha dalších věcí podobných, ale myslím, že tohle je jeden z těch materiálů, kde se na druhou sérii budu ještě dost těšit. ()
Galerie (66)
Zajímavosti (11)
- Ve scéně, kdy Rue (Zendaya) zastrašuje nápadníka své mladší sestry Troye (Tyler Timmons) tím, že jmenuje osoby, se kterými se seznámila na odvykačce, užívá jména známých gangsterů ze seriálu The Wire - Špína Baltimoru (od r. 2002), tedy Avon, Stringer, Bodie, Marlo, Omar, bratr Mouzone a Wee-Bey. Poté řekne, že tihle „zmrdi“ si na něm pohrajou s letlampou a kleštěma, což je pro změnu odkaz na hlášku mafiána Marselluse Wallace z filmu Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994). (H34D)
- Názov epizódy je narážka na rovnomennú pesničku od Birdmana a Lil Waynea z roku 2006. (dwdb)
- Jules pozerá epizódu I Won't Rely on Anyone Anymore (2010) zo seriálu Puella Magi Madoka Magica. (dwdb)
Reklama