Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Indiánský policista John Russell cestuje dostavníkem a při tom narazí na nečekané problémy. Kvůli svému původu se stává terčem posměchu a pohrdání ostatních cestujících. Jenže nikdo z nich zatím netuší, jaký obrat jejich cesta vezme. Brzy dojde k přepadení dostavníku bandity. A jediný, kdo si s nimi může poradit, je právě John… Hombre, vlastním jménem John Russell, je muž, kterého jako chlapce unesli Apači. Přestože se ho později ujal pan Russell, který ho vzal do svého domu a vychoval, mladík později opět utekl k Indiánům. Právě když čeká na stádo divokých koní, přijde k němu Billy Lee, kterého posílá Mendez. Chce s Johnem o čemsi mluvit. Když se John dostaví, dozví se, že jeho práce s koňmi už není třeba, protože dostavníky mezitím nahradily vlaky. Mendez mu ale zároveň oznamuje, že jeho adoptivní otec zemřel a odkázal mu malý penzion. Ten by měl Hombre nyní převzít… Když John dojede na místo, zjistí, že penzion vede žena jménem Jessie Brownová. Žije tu i Mendez a také Billy Lee se svou nespokojenou mladou ženou, která si manželský život rozhodně představovala jinak. Hombre hodlá dům prodat za stádo koní, Jessie tedy bude bez práce a i ostatní musí odjet. Bohatý doktor Alex Favor, který právě okradl indiány o velkou sumu peněz a chce se co nejrychleji dostat do Mexika, se svou manželkou chctějí najmout dostavník, protože vlak už ujel. S nimi mají jet i Hombre, Leeovi a Jessie, která musí začít nový život někde jinde. Na poslední chvíli se do dostavníku dostane ještě surovec a bandita Grimes – sebere lístek vojákovi, který si ho koupil před ním. Namyšlený Favor s manželkou po cestě pomlouvají indiány, a když se dozvědí, že Hombre žil s Apači, chtějí, aby jel na kozlíku s Mendezem, a nikoli s nimi uvnitř dostavníku. Cestou dojde k přepadení: Grimesovi kumpáni, z nichž jeden je šerif Frank, bývalý milenec Jessie, se chtějí zmocnit Favorových peněz. Jediný, kdo se zmůže na účinnou obranu, je právě Hombre. V přestřelce zabije Franka a druhého lupiče, zatímco Grimes bere Favorovu manželku jako rukojmí a odjíždí. Je jasné, že se vrátí s posilou a bude se opět snažit získat peníze. Ty si mezitím vzal Hombre, který je hodlá vrátit svým přátelům indiánům. Starý doktor Favor se pokusí zmocnit zbraně a vzít si ukradené peníze zpět, Hombre mu to ale překazí. Pak ho zanechá samotného uprostřed pouště… (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (242)

HateBreeder 

všechny recenze uživatele

Tak sem měl to štěstí shlédnout jeden velice zajímavý film. Tento western je poněkud netradiční - jeho začátek nám přiblíží hlavního hrdinu - bělocha vychováného apači, který na bílé muže zanevřel, ale po smrti svého pěstouna se mezi ně zas vrací. Po poněkud seznamovacím začátku nás čeká asi půlhodinová westernová road-movie v dostavníku, ve kterém je Hombre, bývalá majitelka pensionu, Správce apačské rezervace se svojí ženou, mladý pár a tajemný cizinec. Divák ale stále neví kdo tu představuje zlého padoucha a kdo hodného hrdinu, všechno je zatím pečlivě skrýváno. Ale v zápětí mu je vše vysvětleno a to skutečně velice rychle. Paul Newman i bez Roberta Redforda zvládl hlavního hrdinu výborně - jeho lhostejnost je dokonalá až si říkáte, že to přeci nemůže být westernový klaďas, ale právě protože to není obvyklé klišé je tento film jedinečný a já si ho nemohl dostatečně vychutnat. Závěrečná scéna v opuštěném kamenolomu nemá chybu a je to dokonalé zakončení celého filmu, který nezaujme akcí, nebo hereckým obsazením, či krásnou hudbou - zaujme však příběhem, patřičnou dávkou realismu a hrdinou, který si vlastně na hrdinu nehraje je to pouze muž, který se ocitl v nesprávný čas na nesprávném místě a osudy všech lidí třímá ve svých rukách. Héééy Ombrééééé dostals mě, si fakt skvělej střelec Ombré. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Nemôžem povedať, že takto má vyzerať western, pretože aj westerny sú rôznorodé. Ale toto je jeden z najrealistickejšie pôsobiacich, aké som videl. Newman sa do role chladnokrvného poloindiána skvele vžil a Boone v zápornej roli mu skvele sekundoval. No a keď sa do toho pripletie príkladne vyskladaný scenár a pútavým dejom a nezvyklým záverom, nuda napriek nie najsvižnejšiemu tempu viac než nehrozí. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„To by som chcel mať na hrobe napísané aj ja.“ – „A čo tam asi budete mať, pane?“ – „Najskôr ´zastrelený ´.“ – „Máte veľa nepriateľov?“ – „Stačí jeden.“ Mám rád Paula Newmana. Nikdy sa neprispôsoboval, to kinematografia sa prispôsobovala jemu. Ale HOMBRE mu príliš nevyšiel. Uvažujem dokonca, či som videl rovnaký film, pretože Steven Jay Schneider tento miestami dosť fádny western zaradil do svojej (inak výbornej) publikácie „1001 filmov, ktoré musíte vidieť, než umriete“. Režisér Martin Ritt (ktorý s Paulom nakrútil niekoľko filmov, napr. HUD či DLHÉ, HORÚCE LETO) dobre vie, že jeho najväčším kladom je elektrizujúci, mužne mlčanlivý Newman a tak nás jeho prenikavé oči hypnotizujú od prvej sekundy, čo sa zapne kamera. Napriek tomu je dlhovlasý indiánsky úvod rozpačitý, prízemná pasáž s rasistickými kovbojmi to nevylepší a tak snímka, nakrútená podľa knihy Elmorea Leonarda, dostáva spád až keď Newman navštívi dom, ktorý zdedil. Ale práve tu sa ukazuje bezmocnosť scenáristov: najskôr pracujú na psychológii jednotlivých postáv a vzťahoch medzi nimi, aby to s nimi následne vzdali (načo sa mladá kráska v posteli ponosuje na svoj ťažký život, keď to v nasledujúcom deji nemá pointu?). Po psychologickej (a vtipnými dialógmi zapratanej - viď. „výmena pasažierov“) prvej polovičke je v druhej dostavník prepadnutými a začína sa strieľať. Snímka osciluje medzi klasickým prásk-prásk westernom a realistickou drámou, ale nakoniec naplno neuspokojí nikoho. Akonáhle Newman niečo povie/urobí, dal by som 80%, ale jednak to nepovie/nespraví často a jednak - keď som si predstavil, čo by HOMBRE bol bez neho, asi by som išiel na 40% (kvôli čudnému scenáru - postava, evidentne opovrhujúca ľudstvom, má etický problém odbachnúť zavšiveného hajzla od chrbta). ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Pomalý, atmosferický a ne příliš zajímavý western. Aspoň zápletka je docela originální. Paul Newman hraje člověka, který byl vychován indiány. Ví tedy, jak přežít v divočině. Většinu filmu sledujeme posádku dostavníku, jak prchá před bandity. Nenajdeme tu moc akce. Jen neustálý útěk a boj o přežití. Už mi začínají docházet westerny. "Hej, Hombre!" ()

kingik odpad!

všechny recenze uživatele

Když jsem viděl Newmana, jak jako špatně namaskovaný indián s parukou vylezl do záběru, měl jsem dost. Vypadal jak pan píča. Absolutně nehodící se typ na postavu indiána. Pak záběr rozplizlou kamerou na divoké koně a hnusný film byl na světě. Ten nejhnusnější. Pak jsem to vypnul. Čekat, než ten kokot, špatně obsazený nesoudným castingem, promluví, se mně opravdu nechtělo. Nechtěl jsem se dívat na nepovedenou parodii. Vypnutí filmu se mně stává maximálně třikrát za deset let, ale v tomhle případě to bylo potřeba, protože jsem nechtěl pak v závěru odjíždět sanitním vozem. Úděsný film, respektive jeho desetiminutový začátek. Na takto staré filmy se už rozhodně dívat nebudu. Nezajímají mě. Film pro padesátileté fotry a spol. Kdyby Newmana daboval Munzar, dal bych hvězdičku. Daboval ho Soukup, ten je sice také dobrý, ale na Munzara v tomto případě nemá. 0% ()

Galerie (77)

Zajímavosti (6)

  • Bezohľadného Cicera Grimesa si zahral výrazný Richard Boone. Keď sa autor predlohy Elmore Leonard dozvedel, že Boone bude obsadený, bol presvedčený o tom, že dostane práve postavu Johna Russella. Tú však stelesnil Paul Newman. (classic)
  • Natáčení kolidovalo s termínem předávání Cen Akademie. Martin Balsam (představitel Mendeze) byl tehdy zrovna nominován na Oscara pro “nejlepšího herce ve vedlejší roli“ za film Tisíc klaunů (1965), ale neměl povolení natáčení opustit. Potají zmizel, aby se mohl ceremonie zúčastnit. Oscara získal. (džanik)
  • Autorem fotografie ze závěrečných titulků - pochází z roku 1886 - je Camillus Fly, slavný fotograf z legendárního arizonského města Tombstone. Bílý chlapec na ní je Jimmy (Santiago) McKinn, kterého v roce 1885 chytili Apači. Podobně jako Paul Newman ve filmu se i McKinn zcela přizpůsobil životu v kmeni - “zachráněn“ byl proti své vůli během Geronimovy kapitulace v roce 1886. (džanik)

Reklama

Reklama