Reklama

Reklama

Bruce Wayne (Ben Affleck) je odhodlaný postarat se o to, aby Supermanova (Henry Cavill) oběť nepřišla nazmar. V Lize spravedlnosti Zacka Snydera spojí síly s Dianou Prince (Gal Gadotová) a společně sestaví tým superhrdinů, jehož posláním je zachránit svět před blížící se hrozbou katastrofických rozměrů. Tento úkol je však mnohem obtížnější, než si Bruce představoval, neboť každý z nováčků čelí vlastním démonům, které musí porazit, aby mohli dát dohromady jedinečnou ligu superhrdinů. Batman (Ben Affleck), Wonder Woman (Gal Gadotová), Aquaman (Jason Momoa), Cyborg (Ray Fisher) a Flash (Ezra Miller) doufají, že na záchranu planety před zloduchy jako jsou Steppenwolf, DeSaad a Darkseid ještě není příliš pozdě. (HBO GO)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (809)

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Předem se omlouvám za dlouhý komentář - tentokrát je to osobní. Nicméně nezlobte se na mě, ale není to tam. Klidně se tu dál budu bít za kvality Muže z oceli a vůbec mi nevadí stát si za tím, že Batman vs. Superman je fantastické superhrdinské drama, ale v Lize to Zackovi prostě neklaplo. Jeho ultimátní příšerně roztáhlá čtyřhodinová verze napravuje mnohé chyby Whedonova sestřihu, jako například odstranění dementního humoru, lepší prokreslení postav a především zápletky (krabice, Anti-hmota i Darkseid to fakt potřebovali), nové finále pak funguje desetkrát lépe jak to původní, jenže k čemu to všechno je, když mezitím režisér za každou spravenou věc vyrobil jednu novou chybu. Tak například písničkový soundtrack je totálně mimo, nehledě na to, že si vlastní song plno sekvencí ani nezasloužilo. U některých zpomalovaček si člověk klepe na čelo a to rozdělení do kapitol tady byla taky naprostá zbytečnost, vlastně se tím ta stopáž jen rozbíjí a vy marně přemýšlíte, co tím chtěl Snyder vůbec říct. Stejně tak nepochopím, jak režisér, jemuž jdou nejlépe akční scény, může považovat čtyřhodinový komiksový film s minimem superhrdinské akce za dobrý. Něco jiného by to bylo, kdyby se tahle verze rozdělila na dva filmy, jako Infinity War a Endgame, nebo první a druhá část finále Harryho Pottera. S klidem bych prozíval první část a pak si dosyta užil tu druhou. A kdyby z toho byla rovnou trilogie ještě s tím, na co film teasuje v závěru, možná by všechno to budování a nastiňování za to na konci stálo. Jenže takhle je to příliš dlouhé, příliš prázdné a příliš nezajímavé na to, aby vyšly na povrch jakékoli emoce, nehledě na to, že veškeré ty dobré momenty jsou okamžitě zastíněné tím, jak matným dojmem ten celek působí. Ano, Zackova verze je o fous lepší jak ten omyl, co šel do kin před tím. To z toho ale pro mě bohužel pořád nedělá dobrý film. Velká škoda. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Dostáváme po 4 letech vlastně úplně tu stejnou Ligu spravedlnosti? Ne tak docela. Původ vzniku Ligy spravedlnosti, která do kin dorazila v roce 2017 je totiž velmi složitý. Dle scénáře Chrise Terria měl původně Zack Snyder po Muži z oceli a Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti natočit svůj třetí film, který zapadá do DC Extended Universe. Jenomže filmování bylo plné komplikací - během natáčení probíhalo přepisování scénáře a studio Warner Bros. bylo dle mnoha zdrojů nespokojené s verzí, která pod rukami Zacka Snydera vznikala. Během post-produkce poté Snyder projekt opustil kvůli náhlému úmrtí své dcery a jeho práci po něm převzal Joss Whedon, režisér prvních dvou filmů ze série Avengers, který se též podílel na přepisování scénáře. Pod Whedonovou rukou poté proběhli dvouměsíční přetáčky, které dohromady vyšli na 25 milionů dolarů (průměrné přetáčky přitom vyjdou pouze na 10 milionů dolarů), přičemž pouhé 3 miliony padli na digitální odmazání kníru Henryho Cavilla, který ho v době dotáček nemohl odstranit kvůli jiným pracovním povinnostem. Zprávy poté mluví o tom, že se Whedon na natáčení choval velmi agresivně a vše to nakonec vedlo k té verzi Ligy spravedlnosti, která do kin šla v roce 2017 a nedočkala se zrovna vřelého přijetí. A po 4 letech, kdy si fanoušci vymáhali vydání verze od Zacka Snydera tato verze definitivně vychází. Na tuto novou verzi bylo vynaloženo dalších 70 milionů dolarů, přičemž pro ní byli vytvořené i nové scény z původní Snyderovy vize, přičemž Snyder osobně neměl z dokončení svojí vize ani dolar. Stojí ale vůbec za to šlapat po 4 letech znova do v podstatě stejné kaluže? Z principu je špatné už jen to, že musí vůbec nějaká druhá/finální verze vznikat. Liga spravedlnosti Zacka Snydera má v podstatě ten samý scénář Chrise Terria, který má verze z roku 2017. Ovšem bez přepisů Josse Whedona, s mnoha scénami navíc (a zároveň mizí scény, které při dotáčkách vytvořil Whedon) a s o hodně více CGI momenty. Vzniká tak v podstatě druhá verze jednoho filmu, která je ovšem o 2 hodiny delší a obsahuje všechny ty prosáklé vystřižené scény, jejichž rozbor mohl internet od doby vydání filmu (nejen) díky Snyderovi zaznamenat. Zack Snyder k nim dodělal triky, některé scény dotočil a sám od začátku tvrdil, že zcela naprosto zpracuje svojí původní vizi. Ignorujme teď fakt, že Snyder během rozhovorů několikrát své tvrzení vyvrátil (takový Joker například v původně plánované verzi být neměl). Důležité je ovšem zmínit jeden fakt- Snyder původně po Lize spravedlnosti ještě plánoval další dvě pokračování, které měl dopředu vymyšlené. A sám Snyder též v rozhovorech přiznal, že pár momentů, které měli dostat prostor až v dalších dvou filmech použil rovnou zde. Především i proto, že sám Snyder tvrdí, že dodělaní jeho původní vize je jeho poslední adaptací ze stáje DC Comics, kterou ve své kariéře natočí. A i přesto si tak nadále nechává otevřená vrátka, které minimálně dle vlastních slov již otevřít nehodlá. A řeči o tom, že chtěl do puntíku splnit svou vizi poté nabourává fakt, že sám přiznal, že zase tak do puntíku svou přesnou původní vizi nepřepracovává. S tím, jak vlastně Snyder dle svých slov končí, samotné studio Warner Bros. dle něj nechce Ligu spravedlnosti 2 realizovat a přesto se končí s cliffhangerem to fakt nedává smysl. A když už Snyder přidal Jokera a pár těch momentů, které chtěl původně použít v jiných filmech, mohl přitom za svým DC světem ukončit slušným způsobem vrata s důstojným zakončením. Jenže zrovna na tohle Snyder žaludek neměl, přičemž ho podezřívám, že tak učinil jednoduše proto, že sám ve skrytu duše doufá, že na dokončení jeho vize přece jen dojde. A já s tím nemám osobně nemám problém, především i proto, že jeho dva předchozí filmy bráním, kde to jen jde. Ale mrzí mě, že k potencionálnímu vzniku dvojky a trojky by mělo vézt tohle. Z principu je špatné už jen to, že musí vůbec nějaká druhá/finální verze vznikat. Liga spravedlnosti Zacka Snydera má v podstatě ten samý scénář Chrise Terria, který má verze z roku 2017. Ovšem bez přepisů Josse Whedona, s mnoha scénami navíc (a zároveň mizí scény, které při dotáčkách vytvořil Whedon) a s o hodně více CGI momenty. Vzniká tak v podstatě druhá verze jednoho filmu, která je ovšem o 2 hodiny delší a obsahuje všechny ty prosáklé vystřižené scény, jejichž rozbor mohl internet od doby vydání filmu (nejen) díky Snyderovi zaznamenat. Zack Snyder k nim dodělal triky, některé scény dotočil a sám od začátku tvrdil, že zcela naprosto zpracuje svojí původní vizi. Ignorujme teď fakt, že Snyder během rozhovorů několikrát své tvrzení vyvrátil (takový Joker například v původně plánované verzi být neměl). Důležité je ovšem zmínit jeden fakt- Snyder původně po Lize spravedlnosti ještě plánoval další dvě pokračování, které měl dopředu vymyšlené. A sám Snyder též v rozhovorech přiznal, že pár momentů, které měli dostat prostor až v dalších dvou filmech použil rovnou zde. Především i proto, že sám Snyder tvrdí, že dodělaní jeho původní vize je jeho poslední adaptací ze stáje DC Comics, kterou ve své kariéře natočí. A i přesto si tak nadále nechává otevřená vrátka, které minimálně dle vlastních slov již otevřít nehodlá. A řeči o tom, že chtěl do puntíku splnit svou vizi poté nabourává fakt, že sám přiznal, že zase tak do puntíku svou přesnou původní vizi nepřepracovává. A s tím, jak vlastně Snyder dle svých slov končí, samotné studio Warner Bros. dle něj nechce Ligu spravedlnosti 2 realizovat a přesto se končí s cliffhangerem to fakt nedává smysl. A když už Snyder přidal Jokera a pár těch momentů, které chtěl původně použít v jiných filmech, mohl přitom za svým DC světem ukončit slušným způsobem vrata s důstojným zakončením. Jenže zrovna na tohle Snyder žaludek neměl, přičemž ho podezřívám, že tak učinil jednoduše proto, že sám ve skrytu duše doufá, že na dokončení jeho vize přece jen dojde. A já s tím nemám osobně nemám problém, především i proto, že jeho dva předchozí filmy bráním, kde to jen jde. Ale mrzí mě, že k potencionálnímu vzniku dvojky a trojky by mělo vézt tohle. Na jednu stranu je samozřejmě dobře, že Zack Snyder dostal na samotném počátku příležitost dokončit svou vizi. Finální výsledek je ale ve finále ještě víc nesourodější mišmaš, než Liga spravedlnosti z roku 2017, kterou jsme mohli v roce vidět v kině. Ta je v porovnání s ´´novou´´ Ligou spravedlnosti sice též plná chybných kreativních rozhodnutí a nevkusně zvolených humorných vložek Josse Whedona, verze z roku 2017 ale při sobě v jistých ohledech drží víc než právě Liga spravedlnosti Zacka Snydera a především alespoň působí zakončeným dojmem a po vzoru Avengers jen tehdy lákala na další případnou hrozbu. Je to přitom smutné, protože Liga spravedlnosti Zacka Snydera vejde do historie právě díky tomu, že si jeho stvoření skutečně vydupali fanoušci. Jenomže to bude právě tenhle projekt, který bude mít ve filmových análech tento výrazný zápis. A to je jednoduše smutné. Zack Snyder má vizi. Vizi, která se na jednu stranu drží tónu Muže z oceli a Batmana v Supermana. V téhle podobě se tak Liga spravedlnosti obejde bez (někdy vyloženě nevkusných) vtipů Josse Weedona, přitom všem se i v téhle verzi ale najdou humorné momenty (které jsou ale vtipné asi tak jako ty ve verzi z roku 2017). Jenomže já osobně jsem člověk, který měl rád i Muže z oceli i Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti. Ideálně by tak tato Liga spravedlnosti měla být pro lidi, jako jsem já. Lidi, kteří Snyderovu dosavadní vizi s nadšením přijali a bránili jí, kde mohli. Problém je v tom, že Snyder dostal prakticky volné ruce a přitom nezná slovo míra. Ve finále tak dorazí nejen obrovský digifest bordel, ale také věc, která slušně našláplou vizi Muže z oceli a BvS posílá do věčných lovišť. A ve finále mě mrzí, že se tolik povyku udělalo kvůli projektu který si to prostě a jednoduše nezaslouží. Tam kde Snyder znal v předchozích filmech míru a věděl, kdy udělat únosné digitální sekvence, v rámci své Ligy spravedlnosti prostě selhává na plné čáře. Liga spravedlnosti Zacka Snydera není tak důležitý projekt, aby si zasloužil takovou pozornost. Jde prostě jen o splnění tužeb hlasitého volání fanoušků, nic víc. Sám Zack Snyder navíc prohlásil, že oficiálně kánonická v rámci širší kontinuity DC (existuje ještě nějaká vůbec?!) je ta Liga spravedlnosti, která byla v roce 2017 v kinech, což smysl existence téhle verze posouvá ještě níž. Jediný smysl existence téhle verze je tak ten, že si jí fanoušci vyřvali a tak jí mají. Nejhorší přitom je, že v případě úspěchu se opět může kormidlo otočit o 180% stupňů a najednou se může říct, že kánonická je ta Liga spravedlnosti z roku 2021. Jenomže tohle měnění toho, co vlastně zrovna platí a neplatí je z principu naprosto příšerný a jen to dokazuje, že nikdo pořádně neví, jak vlastně pokračovat a jen se následně sjedou na vlně úspěchu. A tohle ježdění na slepo prostě musí diváka pochopitelně štvát. Háček je ale jasný - hardcore fanoušci prostě nepřiznají, že je i s touhle Ligou spravedlnosti něco špatně. A hardcore kritici vizuálního stylu a vize Zacka Snydera svůj postoj taky jen tak lehce nezmění. Já osobně se neřadím ani k jedné kategorii. Nejsem hardcore fanda DC Comics a polovinu filmů Zacka Snydera nemusím. Na druhou stranu mám ale jeho vizuální estetiku celkem rád a jsem prostě fanda toho, že vzal Supermana a pojal ho jinak. Vydal se směrem, který fanoušky klasického Supermana namíchl, mnoho lidí ale toto nové temnější pojetí jednoduše zaujalo a především se konečně přišlo s jiným pojetím. Muž z oceli a Batman v Superman. Úsvit spravedlnosti jsou vlastně z dnešního úhlu pohledu opravdu zajímavé projekty. Jsou to velké blockbustery za více než 200 milionů dolarů, které jsou ale skrze Snydera zároveň umělecké až na kost. Fanoušci DC ale tehdy pochopitelně brečeli, protože Superman, který láme vazy a Batman, který zabijí přece není jejich Superman a jejich Batman. A je přitom úsměvné, že po realizaci Snyderovy verze volali právě i ti, kteří předchozí dva Snyderovy DC filmy nemuseli. Já osobně jsem byl ale z tohohle Snyderova pojetí nadšený. Ano, digitální finále v Batman v Superman už je tak trochu na prahu únosnosti, přesto je ale v mých skromných očích Batman v Superman jedním z nejméně doceněných filmů v uplynulých let. A prostě mě mrzí, že takhle nadšeně nemůžu mluvit i o Snyderově Lize spravedlnosti. I jednoduše proto, že jde prostě o gigantický sešup. A i když se Snyder snaží sebevíc, skloubit film, který by na jednu stranu chtěl být dramatem o lidech s nadpřirozenými schopnostmi a na druhou velkou akční řežbou, kde na konci banda supermotherfuckerů rozseká miliony nepřátel je prostě z principu obtížné. A Snyder to nezvládl. I proto je i Liga spravedlnosti z roku 2017 o drobek snesitelnější. Veškerý přesah, který měli Muž z oceli nebo Batman v Superman jsou sice v podstatě pryč, v tomhle případě to ale bylo vlastně asi fakt dobře. Liga spravedlnosti z roku 2017 byla slepencem, to samé se ale dá v podstatě říct i o Lize spravedlnosti z roku 2021. Je vyloženě poznat, který materiál vznikl dodatečně a nejhorší přitom všem je, že to prostě vypadá skutečně hnusně. Snyder má pořád svou jasně nastavenou vizi, slušně našláplá vize z předchozích dvou filmů se ale propadá do nadmořských výšin, kdy to celé je i kvůli tomu, že toho Snyder chce mít ve svém filmu tak moc, že to jakoby bylo nad jeho síly. A jeho vizuál? Vypadá to jako počítačová hra v pohybu. Přitom všem je pořád poznat, že Snyder v sobě pořád má jistou estetiku a polovinu záběrů prostě jen ničí to hnusný CGI a především nepříliš vábný filtr, který navíc zapříčinil to, že nemá Liga spravedlnosti Zacka Snydera alespoň pěkné barvy. Sám Snyder říkal, že film není o penězích, pokud ovšem děláte velkolepou komiksovou týmovku v jejímž finále chcete rozsekat tuny nepřátel a být strašně cool, ty peníze se více než hodí. A je to poznat právě i na Muži z oceli a Batman v Superman. A prostředí opuštěného ruského města, kde se opět odehrává celé finále je prostě nadále neskutečně úsměvné. Zack Snyder navíc dostal volné ruce a tak si může dělat, co chce! Vezme Jokera v podání Jareda Leta a i když se přístup trochu mění, Leto nadále dokazuje, že on na to vhodné ztvárnění role prostě štěstí nemá a nechápu, kde se stála chyba. Tentokrát Joker alespoň není rádoby gangsta s tetovačkami z Chupa Chups, jenomže jeho pojetí role je nadále totálně mimo. Přitom jeho konfrontace s Batmanem je působivá. I přesto, že jsme je nikdy předtím neviděli interagovat, mezi ním a Jokerem jakoby skutečně panoval dlouhá léta zasetý vztah. Jen je háček, že vás to ve finiši nechá emocionálně chladným a to i díky tomu, že Leto i druhou šanci totálně promarnil. Přitom Leto dobrým hercem je, v rámci svého camea ale dokázal akorát to, že je nejhorším Jokerem v historii kinematografie a i když bych mu vlastně přál pořádnou třetí šanci, vlastně by možná bylo lepší, kdyby Leto podobně jako Snyder zavřel za DC Comics dveře. A pak je tu ten pověstný formát, který ztělesňuje Snyderovu ideální vizi (+ černobílý obraz, přičemž speciální černobílé vydání by skutečně mělo vyjít příští rok!). Tenhle formát není špatnou volbou pro menší umělecké filmy, je ale tou nejhorší volbou pro velkolepou komiksovku. Sledovat velkou bitvu, velkolepý souboj nebo jakoukoliv epickou scénu ve formátu 4:3 je velmi kuriózní zážitek. Představa, že by se takto v budoucnu točili všechny blockbustery, nebo existence reality, kde by v takovém formátu někdo sledoval Pán prstenů nebo Avengers: Endgame je jednoduše depresivní. Především to ale celé trvá 4 hodiny! 4 hodiny, které možná překvapivě utečou rychleji, než by člověk čekal, právě zde se ale dokazuje, že Snyder s volnýma rukama udělal něco dramaturgicky totálně nezvládnutého. Ony 4 hodiny ale mají stinné stránky- některé postavy jsou alespoň částečně lépe prokreslené, což ale neznamená, že by se z nich najednou stali světoborné postavy, které by měli ideálně utáhnout celou trilogii. Nejlíp na tom jsou Superman, Batman, Wonder Woman a Aquaman, ale to především proto, že každý z nich dostal vlastní film (Batman Bena Afflecka tedy tak na půl) a ty postavy už fungují díky ním, ne díky samotné Lize spravedlnosti Zacka Snydera. O dost horší jsou na tom Flash s Cyborgem. Ray Fisher dokazuje, že omezení jeho prostoru v původní Lize spravedlnosti nebylo hlavním problém, Ezra Miller zase do té role nadále tak trochu nesedí. Steppenwolf je nezajímavý záporák a Darkseid? Zcela očividně digitální panák, při kterém je divákovi jednoduše smutno, když si vzpomene, že Thanos u Marvelu vypadal víceméně jako z masa a kostí. Především tu má Darkseid možná i více prostoru, než by bylo užitku. Steppenwolf je pořád nezajímavý záporák a Darkseid? Zcela očividně digitální panák, při kterém je divákovi jednoduše smutno, když si vzpomene, že Thanos u Marvelu vypadal víceméně jako z masa a kostí. Především tu má Darkseid možná i více prostoru, než by bylo užitku. Hlavní záporák Steppenwolf nadále funguje jenom jako bezvýznamná figura, kde ani nemá smysl A všechny ty vedlejší role? Kdo nemá superschopnosti nebo náhodou není milionář, je nezajímavou a nevýraznou lidskou postavou. A trpí tím Amy Adams, Jeremy Irons, J. K. Simmons nebo Joe Morton, skvadra dobrých herců. A především se ty 4 hodiny naplňuji i momenty jako rádoby vtipkováním o věku Wonder Woman (tyhle momenty jsou dalším důvodem navíc, proč má ten film 4 hodiny). Ve finále je vlastně těžké polemizovat nad tím, zda jsou méně vtipné ty vtipy od Whedona nebo ty od Snydera. Nadále platí, že je Ben Affleck super Batmanem, Henry Cavill bravurním Superman a Gal Gadot ideální Wonder Woman a Jason Momoa je nadále sympaťák. Pořád je tu problém v tom, že Liga spravedlnosti tancuje mezi vážností a humorem a je to prostě nesourodý. A především se dokazuje, že všechny chyby na Lize spravedlnosti z roku 2017 nebyli tak úplně Whedonovou chybou. A jestli má někdo skutečně pocit, že tohle má šanci přiblížit se k Pánovi prstenů, ten dotyčný dluží omluvu Peteru Jacksonovi. Nejhorší ale je, že se to po vzoru Muže z oceli a Batmana v Superman bere strašně vážně, jenže na rozdíl od dvou zmíněných filmů v tomhle ohledu prostě selhává a především jsou humorné pasáže pěstí na oko. Koncept děje se nemění, takže výsledek děje celého tohohle sestřihu se vyvine víceméně stejně jako v původním filmu a jde tak vlastně jen o prodlouženou verzi, která je složena z mnoha vystřižených scén, jejichž existence byla dávno prozrazena a rozebrána. Některé věci tak možná dávají větší smysl (a jedna postava má dokonce najednou smysluplnější úlohu), jinak je to ale pořád mismaš. A především má původní Liga spravedlnosti 2017 hezčí barvy, zde je to celé v temnějším a vybledlejším filtru. Další část Snyderovy vize? Tak proč Muž z oceli a Batman v Superman mají tak krásné barvy? Proč to najednou musí být ve formátu 4:3? A kde je ten slibovaný životní výkon skladatele Junkieho XL? Liga spravedlnosti Zacka Snydera nezodpovídá odpovědi, ale jen předhazuje další otázky, problém je ovšem v tom, že na ně asi ani nejspíš neexistují smysluplné odpovědi. Fanoušci DC Comics budou ve finále nejspíš naprosto nadšení. Reakce, které tvrdí, že tahle verze Ligy spravedlnosti bude společně s Temným rytířem, Temným rytířem povstal nebo předloňským Jokerem patřit mezi vrcholy adaptací komiksů ze stáje DC Comics mě osobně dohání k pláči, protože tohle je prostě jen ukojení snu jednoho filmaře + mnoha fanoušků. Žádná smyslnost existence jinak neexistuje a už ten samotný fakt, že musí vzniknout dvě separátní verze Ligy spravedlnosti prostě ukazuje, že je něco špatně a že ve Warner Bros. a DC Comics definitivně snahu o svůj filmový vesmír nezvládli. Cesta, která nyní znamená ´´ samostatné filmy bez širokého propojování univerza´´ je dle mého naprosto správná a v zájmu Snydera i studia Warner Bros. už bych do Snyderových původních plánů radši opravdu zpátečku nevracel. I tahle verze nicméně dokazuje, že problém s celou filmovou Ligou spravedlnosti byl už v samotném zárodku..... () (méně) (více)

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„Miluj ich tak, ako sme my milovali teba. A teraz leť, synak. Je čas.“ Whedon to dal do akčnej komédie, Snyder do ponurého (akčného) trileru. Niektoré scény vystrihol (u ruskej rodinky som mu za to bol vďačný, ale môjmu detskému Ja chýbalo pravdovravne laso, zákerne použité na Aquamana), pridal dve hodiny (!) nových a iné má rovnako nevydarené, ako Whedon (Gordon). Síce Cyborgovi a Flashovi pridal veľa scén, čo je na jednej strane sympatické a určite to postavy prehlbuje, ale v konečnom efekte zdvojnásobniť priestor extrémne nudnému Cyborgovi je asi taký „dobrý“ nápad, ako stráviť dobrovoľne v zubárskom kresle nie desať minút, ale tri hodiny. Flashovmu hereckému predstaviteľovi pre zmenu hádžu polená pod nohy (ehm) absurdné bežecké scény; najmä prvá je nechcene smiešna (nevraviac o tom, že sme sa nedozvedeli, odkiaľ Barry vzal svoje superschopnosti, uvedomili ste si to?), ale ku koncu sa ich úroveň prekvapivo citeľne zlepší. Takisto až vo finále začne fungovať Batman v podaní masívneho Afflecka; u Whedona mal Temný rytier drajv od začiatku. Vadil mi parádny spoločný hudobný motív, ktorý zaznie počas príletu do Ruska, ten ale nie je využitý a všehovšudy tu zaznie na osem a pol sekundy, za čo si Snyder zaslúži nepodmienečné odsúdenie. Extrémne prepálená minutáž mi v podstate nevadila, miestami som sa na nej dokonca svojráznym spôsobom bavil (v zmysle „táto pasáž trvá ´iba´ päť minút, to je nejaké podozrivé, ako ju Snyder natiahne ešte aspoň o tri štyri minúty?“... na čo na scénu naletel motýľ a začal okolo Clarka desiatky sekúnd poeticky poletovať). Triky sú miestami hnusné a rôzne fanúšikovské drobnosti (Martian Manhunter, tank z Millerovho Návratu Temného rytiera, Joker, Green Lantern) mi boli ľahostajné. Snyder látku v mojich očiach uchopil lepšie, ako Whedon, ale čo z toho, keď mal k dispozícii zastaraný superhrdinský scenár? V tretích Avengers pramenila hrozba z toho, že zmizne polovica ľudí, ktorých ste poznali. To bolo zaujímavé, originálne a mohli ste nad tým premýšľať. Tu je tradičný záporák v podobe dvojmetrového CGI panáka, ktorý chce ľudstvo alebo zničiť alebo zotročiť. Koho toto prosím vás v dnešnej dobe ešte môže vôbec zaujímať? ()

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

"I got a second chance. And I'm not gonna waste it." ______ Musím přiznat, že jsem k celému humbuku okolo renovace celý tý původní karcinogenní 'Josstice League' přistupoval s neskutečnou skepsí. Po čtyřletých právních tahanicích, manufakturách, a subvencích ze strany fanoušků bylo dokonáno, a Zack Snyder, tatíček původní verze a maestro na extravagantní vizuální kydance, se chopil tohoto tvůrčího porodu, který byl vskutku bolestivou událostí. Nejde ale o prachobyčejně prodloužený režisérský sestřih původního snímku domrveného Jossem Whedonem, jelikož 'Snyder Cut' regulérně nepůsobí nejen jako osudový reparát, ale jako diametrálně odlišný a zcela nový film, v němž si Zack Snyder buď plní své dětské sny a tužby, anebo mu absolutně jeblo v palici.... 'Snyder Cut' je totiž epická óda na absolutní megalomanství a fetišismus, a zejména pak monumentální spektákl, který až příliš chaoticky lamentuje mezi noblesní pompézností a podprůměrným výblitkem ze zeleného plátna určeného pro diváky na intelektuální úrovni fanbase Kouzelný školky. Sice je na jednu stranu 'Snyder Cut' z hlediska žánrových konotací typicky generická a relativně konvenční komiksová čalamáda plná kýčovitého patosu a robustního digibordelu, na jejíž chuť a elán jsem se musel naladit postupně. A ačkoliv má snímek rekordní stopáž čtyř hodin, nedokázal jsem najít jediné hluché místo či pasáž, která by přebývala - jelikož Snyder participativně dbal na zřetel a vystavěl kompaktní příběh - ač disponující triviální premisou - který se může pochlubit rozmanitou plejádou ikonických scén a pamětihodných momentů - jimž bezkonkurenčně vévodí flashpoint scéna.... Nicméně Snyder si přes veškeré negace zaslouží enormní respekt za to, že zrealizoval svou originální tvůrčí vizi. A paradoxně je protentokrát výjimečně jedno, že zatímco Marvel pečlivě a konstruktivně budoval svou mytologii celou dekádu, DC se snaží celou analogii freneticky dohnat za pár let - jenže 'Snyder Cut' překvapivě slouží jako symbolické vykoupení všeho zlého, co studio Warner Bros s celovečeráky komiksového studia DC natropilo. Za tím vším veskrze stojí fakt, že elementární alfou a omegou celého děje jsou především postavy - každý z šesti protagonistů má totiž adekvátní narativní prostor (based Batfleck!) vypořádat se se svými vnitřními démony a asociacemi - což nabízí unikátní paradigma examinovat dílčí motivace jednotlivých charakterů, které v původní verzi fakticky absentují. Nemluvě o obrazovém formátu 4:3 který umocňuje specifickou vizuální estetiku snímku, a v neposlední řadě se musí vzdát hold hektickému orchestrálnímu soundtracku Toma Holkenborga, bez něhož by celkový zážitek nebyl úplný.... Celkově jsem tak kvůli ambivalentní kvalitě částečně pochyboval o tom, jestli nakonec udělím nadprůměrné hodnocení - k němuž mě přesvědčilo až grandiózní finále, které svou impozantností zdaleka nešetří - za čímž možná pouze stojí předpoklad, že mám již delší dobu akutní absťák po blockbusterech. Ve výsledný rezoluci lze 'Ligu Spravedlnosti Zacka Snydera' bez sebemenších pochyb považovat za plnohodnotný autorský počin, komiksový magnum opus, a jednoduše řečeno epický velkofilm se vším všudy, který nepodléhá byrokracii žádného hollywoodského studia, a rovněž upozorňuje na fakt, že není radno podceňovat sílu fanouškovské komunity. Snad tak v konkluzi nebude 'Snyder Cut' pouhý epitaf u kterýho všici geekové a panicové mohou instantně onanovat, ale bude také sloužit jako komplexní prolog k něčemu většímu. Každopádně, upřímně řečeno, je to stále neuvěřitelně žumpózní sračka, ale exkluzivně náramná a třeskutě zábavná sračka.... // VERDIKT: 7,2 mohutných stehen cypa Darkseida z 10 // ______ "Make your own future. Make your own past. It's all right now." () (méně) (více)

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Kdyby mi bylo 16, tak bych musel být naprosto nadšený. Je to skutečně rozpohybovaný komiks, kde i všudypřítomný digibordel má své opodstatnění. Ale z hlediska jakýchkoliv filmařských kvalit je to nudný, nenápaditý snímek. Je naprosto fascinující, co s tím materiálem Zack Snyder provedl, což je dobře vidět právě na detailním srovnání s předchozím filmem. Které části filmu vystřihl, kterým dal prostor. Takže - vystřihl hodně mluvení, díky nimž jednotlivé scény lépe plynou, přidal naopak zpomalené záběry plné epického pózování. Fakt mě dokonale irituje ta jeho režie v kombinaci se střihem, takže výsledkem je dílo, které nestaví na příběhu, ale na jednotlivých epických "scénách", vlastně ne scénách, ale jednotlivých záběrech. Ano, chápu, mnoho z těchto záběrů by se dokonale vyjímalo jako jednotlivá políčka v komiksu a zřejmě to byl záměr, natočit rozpohybovaný komiks, jen říkám, že je to otravné. Tohle není komiks, ale film! Jenže tak jako třeba Dan Brown končí každou dvoustránkovou kapitolu nějakým cliffhangerem či punchlinem, což strašně narušuje plynutí příběhu, tak i Zack Snyder má tendenci ukončovat každou scénu nějakou hláškou a ustavující záběr používá vždy až právě na konci scény, takže místo jednolitého děje je tu shluk kratičkých epizod, ve kterých herci nemají co hrát, protože než se nadějí, tak je konec scény, všichni musí hrdinsky zapózovat, a už jsme zase někde jinde. Ugh, to se fakt nedá. Přitom tímhle strašným neduhem "Whedonova" verze netrpí, jednotlivé scény vnitřně mnohem lépe plynou, nejsou tak prvoplánově stavěné na (vizuální) efekt), takže víme stoprocentně, že tohle je čistě Snyderova "zásluha". No tak gratuluju. _______ Přesto je tento film pozoruhodný, a to právě ve svém srovnání s "původní" Ligou spravedlnosti z roku 2017. Kdy jindy má divák možnost tak skvěle nahlédnout pod pokličku fungování hollywoodské mašinérie a zhlédnout dva docela fundamentálně odlišné filmy, které ovšem oba vznikly z jednoho zdrojového materiálu? Všechna čest střihačům, co dokážou za kouzla. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (40)

  • Režisér filmu Zack Snyder uvedl, že mu skoro čtyřhodinová verze filmu 2 roky ležela na ploše v notebooku a byla jako video v Quick Time. Jen někdy ho ukázal přátelům a všechny vizuální efekty byly ve fázi previzualizace a film byl černobílý. (SONY_)
  • Pro film bylo dotočeno pouze cca 5–10 minut nových záběrů z celé čtyřhodinové délky, muselo se však dodělat více jak 2 000 nových vizuálních efektů. Dotáčky trvaly 3 dny a dotáčely se 2 krátké scény. „Nejsou nijak rozsáhlé, zato jsou důležité. Vidět se s herci a s velkou částí původního štábu bylo super. Pracoval jsem s herci, které dobře znám a mám je rád, takže to byla velká zábava,“ uvedl Zack Snyder. (NiWi)
  • V rámci Smyderových filmů jde dosud o jediný film, ve kterém Superman (Henry Cavill) použije svůj ledový dech. (TwoFace)

Související novinky

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

24.03.2023

Režisér Zack Snyder plánuje pro svoji obří fanouškovskou základnu koncem dubna třídenní speciální událost, na které promítne svoji komiksovou trilogii Muž z oceli, Batman vs. Superman a Liga… (více)

Nový šéf Warnerů by chtěl více Pottera

Nový šéf Warnerů by chtěl více Pottera

04.11.2022

Studio Warner Bros. Discovery čerstvě oznamovalo čísla za třetí kvartál a podle očekávání to není žádná hitparáda. I proto se musel před investory poměrně rychle ujmout slova nový šéf společnosti… (více)

Nový Batman bude rekordně dlouhý

Nový Batman bude rekordně dlouhý

21.01.2022

Těšíte se na chystaný snímek The Batman od režiséra Matta Reevese (Válka o planetu opic)? Pak vás možná potěší zpráva, že si pro vás tvůrce vydupal u studia zatraceně tučný kus stopáže. Snímek totiž… (více)

Reklama

Reklama