Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Harry Cain je člen ochranky v obchodním domě. V něm se nedávno stala vražda, při které byla zabita jeho žena Claire. Harry se nemůže smířit se smrtí svojí ženy, je znechucen z vývoje vyšetřovaní policie, a tak začíná pátrat na vlastní pěst. Nejde mu na rozum kdo a proč by chtěl zastřelit jeho ženu. Vydává se vlastní cestou a přes svého kolegu a kamaráda si vypůjčuje videokazety se záznamem z kamerového systému z onoho osudného dne a sbírá informace. Den co den projíždí videokazety a fotí si tváře lidí, píše informace, až jednoho dne náhodou narazí v protějším domě na zvláštní rodinnou fotku. Po jejím důkladném prozkoumání zjistí, že byla focena před motorestem ve vzdáleném městečku, kde poznal svoji ženu Claire, ihned tam vydává v domnění že možná natrefil na horkou stopu. (Pishin)

(více)

Recenze (93)

Boogeyman 

všechny recenze uživatele

Spoiler: Ono by mi ani tak nevadilo, že se tam toho moc neděje, že je film pomalý jak sáňky v létě a vysvětlení jakého se nám dostane by se dalo shrnout slovem nulové. Turturro s Refnem dokázali navodit zajímavou atmosféru, trošku vykradli Lynche, ale stačí to na to, aby se statické záběry ožvláštnily natolik, aby bylo zábavné je sledovat. Ale proč proboha jsou zásadní zvraty v celém pátrání tak strašlivě hloupé a na náhodě založené? Chlapíkovi zabili manželku v nákupní centru. Od tý doby nedělá nic jinýho, než že projíždí záběry bezpečnostních kamer a pátrá po každé sebemenší stopě kdo a proč to mohl udělat. Ale kdo by čekal nějaké spojování nepatrných detailů odhalených ze záznamů, ten má smůlu, protože z nich se nic nezjistí. Chlapík má prostě jednoho dne halušku, na jejímž základě vleze do cizího baráku, tam se na zemi jen tak válí negativ, na kterém je fotka ženské v motelu někde v prdeli v Montaně. Chlapík zajede do penzionu v prdeli v Montaně, kde fotku ženské ukáže servírce. Ta sice netuší, ale zrovna se kolem mrcasí policajt, kterej si fotku prohlídne a začne se chovat divně (ostatně jako všichni policajti ve filmu). No a pak si vrah chlapíkovi ženy zajde za chlapíkem na pokec...konec pátrání, že k tomu ale bylo potřeba důvtipu. Snímek hodně často hodně silně připomíná Twin Peaks a právě ve srovnání s úžasným detailním vyšetřováním a postupným sbíráním více či méně důležitých či zavádějících indícií v Lynchově seriálu je největší slabina detektivně prostoduchého Strachu X. ()

Cushing 

všechny recenze uživatele

Srovnávání s Mistrem L. samozřejmě sedí. Tvůrci si mysleli, že pokud budou tajmení, úsporní a zavinutí, vyrobí něco hlubokého, snad jako On, pokud má zrovna štěstí. Film je velmi koukací, ale po čase začne zadrhávat, mást a nudit. Scénář jako by vznikal v průběhu natáčení -- ó, to dobrodružství improvizace! Nic proti, ale platí tu to, co i v jiných uměleckých disciplínách, namátkou literatuře: To, co si může dovolit Jeden, jelikož je Mistrem, si nemůže dovolit druhý (záměrně s malým d), jelikož Mistrem není. A v tomto případě ani mistrem. Ale je dílko pozoruhodné? Vlastně ano. Možná hodnotím příliš vysoko, ale je mi to vcelku symatické. Ta snaha -- asi. ()

Reklama

Vampireman 

všechny recenze uživatele

Je smutné, že nálepku "Lynchovina" dostane kdejaký prázdný art, jako např. tento "Strach z neznáma". Refn si myslí, jak je kdovíjak rafinovanej, ale jeho mysteriózno je neuvěřitelně slabé, neoriginální a primitivní a ve skutečnosti je jenom režijně líbivé a narcisní. Fear X je vybudován na prvcích z filmů jako např. Blow-Up (detailní destilace informací z materiálu) a Twin Peaks (červená světla, skromně luxusní hotel a Kanada), kterýžto mix má dodat onu melancholickou náladu. Mysteriózno je tvořeno vršením otázek, avšak se spoustou indicií k zodpovězení, nebo nesmyslnými zvraty (nikoho jste nezabil). Lze se na to dívat, ale proč? Mně to ke štěstí nestačí. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Výborný Refnův americký film, připomínající mi svou dusivou, temnou a záhadnou atmosférou něco od Lynche, možná Lost Highway. A John Turturro je jako vždy naprosto vynikající. Napětí ve filmu je tak husté, že by se dalo krájet, a přitom jeho děj je poměrně chudý a tempo pomalé - z toho tedy vyplývá, že Refn je výjimečně dobrý režisér. Dlouho jsem se domníval, že zápletka bude typu "schizofrenie, rozdvojená osobnost", ale nakonec bylo všechno jinak. A scénář od Huberta Selbyho juniora mě inspiroval k chuti si od něho po dlouhé době něco znovu přečíst... Silné čtyři. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Tak se Refn po dvou skvělých filmech rozhodl, že si zahrá na Lynche a vyzkouší si Lynchův styl mysteriózních filmů... povedlo se mu to, ale jenom vizuálně a prosakující ponurou atmosférou podivných prostorů. Vše ostatní nefunguje, včetně snahy o pomalé tempo, které se s posunutím do natahovaného extrému pro mě často míjelo účinkem. Hlavně Lynch si podobný styl mohl ve svých pozdních filmech o to víc „dovolit“, když nabízel detailně propracovanou vizi a děj plný znepokojivých indicí a zvratů... a hlavně když měl tak skvělé herečky, jako třeba Lauru Dern v Inland Empire. Refn má zde vykutáleného Turturra, z jehož výkonu jsem pobral, že střídá dvě polohy mírného udivení s kamennou mimikou a velkého udivení s vypoulením očí v takové míře, až jsem se bál, že mu za pár vteřin vylétnou oční bulvy. Emoce navzdory motivu ztráty manželky naprosto žádné. Zbylé herecké výkony mi až na drobné výjimky (Gene Davis – policista Ed) připadaly podobně mizerné, nezáživné a obsah jako jedno velké ponuré nic bez rozumného završení. Několik vizuálně silných momentů, mezi něž rozhodně počítám závěrečný pohled na krajinu (rozhodně však nikoliv epilepticky problikující červené animace) si víc, než 1 hvězdu nezaslouží. [25%] ()

Galerie (5)

Zajímavosti (4)

  • Závěrečné titulky doprovázejí záběry bezpečnostních kamer, které Harry Cain (John Turturro) sledoval. (vojacekr)

Reklama

Reklama