Reklama

Reklama

Siréna od Mississippi

  • Česko Siréna z Mississipi (více)
Trailer 1
Drama / Mysteriózní / Romantický
Francie / Itálie, 1969, 123 min (Alternativní 119 min)

Cesty lásky bývají nevyzpytatelné a neznají hranic. Mladý pěstitel tabáku továrník Louis (Jean-Paul Belmondo) očekává na tichomořském ostrově svou neznámou nevěstu, Julii, kterou však po cestě zaoceánskou lodí zavraždila podvodnice Marion (Catherine Deneuveová). Marion je krásná a Louis jí okamžitě podlehne a bezmezně se do ní zamiluje. Marion si počíná velmi obezřetně a brzy získá přístup ke všem Louisovým penězům, se kterými prchne zpět do Francie. Louis je odhodlán ji najít a pomstít se. Ale láska zničí jeho odhodlání. Snímek o velké bláznivé lásce byl Truffautovou poctou jeho velkým vzorům Jeanu Renoirovi a Alfredu Hitchcockovi. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (125)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Radšej byť "parchantem" ako "blbcem". Belmondova postava si myslí bohužiaľ opak a tak nie je ťažké odhadnúť, akým smerom sa bude Truffautov film uberať. Vlastne som mu preto ani nemohol držať palce. Keď jemu nakoniec išlo o úplne iné ciele, ako by normálnej filmovej postave išlo. Zrkadlá a Deneuvkinej cop budú odkazy na Vertigo. Kvalitatívne je ale Siréna podstatne nižšie. Keď Belmonda nedabuje Jirka Krampol, tak to proste nikdy nie je ono. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Skutečnost, že moderní film může adekvátně pojednat i velmi tradiční, dokonce až konzervativní téma, nepoučeného překvapí. Pro toho, který překvapení považuje za ozvláštnění, je spíše výzvou a pohnutkou, aby se pokusil jít dále. Tradiční schéma, tradiční téma, tradiční vznik i rozvoj milostného vztahu: Hugo by byl potěšen, Dumas nezaskočen, Paustovskij i Grin hluboce pohnuti a Simenon by děkoval za dobrý nápad pro zvlášť zdařilou maigretovku. Na plátně se objevují lidé 19. století, sklonek šedesátých let minulého století není však jen kulisou, ale účinným spoluhráčem skutečné osudové lásky, toho supraromantického citu, který prolamuje altruismus a jakoby podléhá nehodným. Opravdu to tak je? Anebo je to tak, že pokřivené zrcadlo nakonec vrhá vskutku výstižný obraz a v lidech nanejvýš problematických nalézá pověstnou hrabalovskou perličku na dně? Perličku skutečného lidského štěstí. Usiloval-li Truffaut opravdu o tento pohled, šlo-li mu právě o hold velkým jménům, a paralelně se podvědomě snažil o prolomení tradičního rámce, tj. jaksi v jednom plánu, v jednom sevřeném záměru, nezbývá než konstatovat, že to všechno zvládl v zřídkakdy viděné kvalitě, sevřenosti a invenci. Zůstal sám sebou, podporován univerzálními uměleckými talenty a nadoblačnou krásou tehdy mladé Deneuveové i plebejsky mužského Belmonda, v míře, která i dnes poprávu vzbuzuje úctu a obdiv. ()

Reklama

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Je to trošku něco jiného, než jsem byl u Truffauta zvyklý. Je známé, že Truffaut miloval hitchcockovy filmy, a tento snímek je takový pokus navázat na jeho styl. Bezesporu se mu to daří více než dobře. Z počátku skoro až romantické setkání muže a ženy, kteří se seznámili na inzerát, se pro zámožného muže (Belmondo) postupně mění v noční můru, aby se po krátkém čase opět změnila v okouzlení tajemnou femme fatale... Truffaut je mistr mezi režiséry a dokázal vykouzlit napínavé a hodně propracované drama, nicméně jsem byl trošilililinku zklamaný otevřeným koncem. A abych se přiznal, tak jsem celou dobu nemohl pochopit, proč se Loius tak šíleně zamiloval do Julie / Marion Vergano (po tom všem, co mu provedla)... Ale láska je věc iracionální, takže tohle bych zase tak moc nerozebíral..:-)) ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„O hajzla míň!“ Truffautova snaha o syntézu vícero žánrů s sebou nese velmi nemilý přechod od precizního krimi thrilleru k tuze nevěrohodnému melodramatu. Uctívání klasických milostných románů (a románů obecně) se všemi jejich výlevy emocí a naivní, zcela vážně míněnou vírou v čistou lásku příliš nekoresponduje s hravou, jako vždy mile nadsazenou režií. Filmařské postupy z děl Truffautových učitelů (celý film je věnován Jeanu Renoirovi), nenápadné náznaky budoucího dění (opakovaný motiv klece, do které se oba milenci symbolicky zavírají) dávají při zapojení knih (mj. Šangrénová kůže od Balzaca) i kreslených komiksů (rozkošně cynické užití stripu ze Sněhurky) dohromady snímek mimořádně inteligentní, který se svými postavami nakládá všelijak, ale vždy stojí na straně diváka. Potěšující, třebaže to nijak nekompenzuje bolestně zjevnou absenci děje v druhé polovině. 75% Zajímavé komentáře: sportovec, agathon ()

sud 

všechny recenze uživatele

Jakkoli mě Francois Truffaut zklamal svojí Nevěstou, co byla v černém, svým příštím filmem si u mě vše vynahradil. Tentokrát mu stačilo pouze pár herců a několik zajímavých lokalit pro děj. Ostrovní záběry dýchají exotikou, Francie je prostě Francie a chladné Švýcarské alpy působí mrazivě a romanticky zároveň. A takový je vlastně i celý tento film. Jean-Paul Belmondo zvládl jednu ze svých nejnetypičtějších rolí na výbornou. Tajemná kráska Catherine Deneuve byla naprosto úžasná. Nevím jak vy, ale já bych jí rovněž podlehl. A rád. 85%. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (18)

  • Mezi místa natáčení patří staré Antibes, kde Jean-Paul Belmondo (Louis) v dlouhé tříminutové sekvenci šplhá po třípatrové budově. Závěr filmu se natáčel v masivu Chartreuse v Le Sappey-en-Chartreuse, v chatě, kde se o několik let dříve natáčel film Tirez sur le pianiste (1960) a o několik let později film Buffet froid (1979). (classic)
  • V názvu filmu se slovo „Mississipi“ píše s jedním „p“, protože odkazuje na název lodi Messageries maritimes, z níž Marion Vergano (Catherine Deneuve) vystoupila a která se takto píše (starý francouzský pravopis americké řeky). Ve francouzském názvu románu Williama Irisha, jehož děj se odehrává v New Orleans, se slovo „Mississippi“ píše se dvěma „p“ a označuje řeku. (classic)
  • Natáčení začalo na Réunionu 2. prosince 1968 a skončilo 28. února 1969. Kostýmy navrhl Yves Saint Laurent a Claude Miller byl vedoucím produkce. Natáčení pokračovalo v Nice – vchod do kliniky, kam byl Louis Mahé (Jean-Paul Belmondo) odvezen sanitkou, byl vchodem (ze zahradní strany) do Musée Masséna na Anglické promenádě – Aix-en-Provence, Grenoblu, Lyonu, Antibes a Paříži. (classic)

Související novinky

Zemřel Jean-Paul Belmondo

Zemřel Jean-Paul Belmondo

06.09.2021

Přichází smutné zprávy z Francie. Svět filmu dnes přišel o jednu z velkých hereckých ikon, ve věku 88 let totiž v Paříži zemřel oblíbený francouzský herec a producent, charismatický Jean-Paul… (více)

Reklama

Reklama