Reklama

Reklama

Kyslík

Trailer 1

VOD (1)

Mladá žena se probudí v kryokomoře a nic si nepamatuje. Musí si ale vybavit, kdo je, a dostat se ven dřív, než jí dojde kyslík. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (271)

JASON_X 

všechny recenze uživatele

A zase budu za misogyna. Protože po prvních pár minutách už jsem vduchu nelibě prskal "sakra to snad napsala ženská!". Protože opět další scifárna, jejíž děj se orientuje především na iracionální (a místy dost mozkorvoucí) dialogy mezi člověkem (mírně hysterická ženská) a strojem (ohavně vlezlý mužský hlas), v níž se řeší všelijaké otázky a otazníky, nastolují různá morální dilemata a vysílají různá humanistická poselství, aniž by v ní ovšem šlo primárně o nějakou tu vědeckou fantastiku. Prostě užvaněná a moralizující "one woman show" konverzačka, zabalená do scifistického oblečku. Navíc dáma v hlavní roli často po francouzsku nepříjemně přehrává. Postupně jsem ovšem ocenil pár zajímavých překvapení (dějové zvraty by byl příliš silný výraz) a taky docela obdivuju, že tvůrci dokázali natočit stominutový film v interiéru dvou tří metrů krychlových. Výsledný dojem nakonec ca průměrný. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„PORUCHA SYSTÉMU. HLADINA KYSLÍKU: 35%“... /// Úvod dlouhej – tak akorát. Už jsem začínal…, ale stihli to! Pak trochu zajímavý a pak hysterická ženská… Děj je  takovej, aby každýmu došlo, že to musí mít jako parádní (odbourávací) pointu a nechtěli ste to vypnout (dřív). Sledujete ženskou, která se snaží přežít. Něco ve stylu Pohřben zaživa (2010), jen technicky úplně někde jinde (jako lepší vole). Na mě se tam toho (krom konce) moc neděje, takže já na tyhle věci asi moc nebudu. Pro mě je to nejen plejtvání kyslíkem, ale hlavně časem. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zajímá mě vesmírnej odpad. 2.) Plácám se v prostoru. Uzavřeným. /// Thx za titule „Beata Krenželoková“.  PŘÍBĚH  ** HUMOR  ne AKCE  ne  NAPĚTÍ  * ()

Reklama

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Pro mě zatím nejslabší řezníkův výkon. Abych byl ovšem objektivní, já tyhle filmy, které neopustí jeden stísněný prostor stejně nikdy moc neměl rád. Člověk vlastně jen čeká, zda se to dotyčnému povede nebo ne, případně jak. Zkrátka nic, co bych měl potřebu někdy kouknout znovu. 50% max, protože je to navíc ještě na podobný typ filmu hrozně dlouhé. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Kalustrofobická, katastrofická sci-fi o bioformě v kryogenické krabici. Uhrančivý vizuál, napínavé konverzace s ovládací jednotkou se slizským hlasem Mathieu Amalrica a poměrně překvapivé dějové zákruty patří hlavním devizám Kyslíku. Aja ukazuje že neumí jen krvavé bubu, ale má i cit pro vyprávění. Chcete sedativum? ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Většinou je velmi obtížné zpracovat film, který se většinu času odehrává v jedné místnosti a většinu času se může opřít pouze o jediného herce. Přesto ovšem takový film natočil Alexandre Aja. Režisér francouzského původu se zapsal do paměti především jako režisér předělávky Hory mají oči nebo nedávné Kořisti, nyní ovšem svůj nový film natočil v rodné Francii a hlavní role se poté zhostila Mélanie Laurent. Kyslík byl nicméně i přes minimalistické zpracování rozhodně obtížnou zkouškou. A i proto potěší, že Aja z téhle látky vytřískal maximum.   Kyslík je napínavá podívaná a především herecký koncert Mélanie Laurent. Laurent zde předvádí nejlepší výkon ve své kariéře, kdy dokáže skutečně předvést několik různých typu emocí, divák díky jejímu podání hlavní hrdinky naprosto cítí tu klaustrofobickou atmosféru a velmi snadno je díky výkonu Laurent divákovi stejně nepříjemně jako hlavní hrdince. Perfektní výkon, který snad pro Laurent bude v následujících letech klíčem k podobně fenomenálním výkonům.   Aja se nadále projevuje jako nedoceněný filmařský talent. K zmíněným Horám mají oči nebo Kořisti divák může mít různé výtky, přesto se ovšem nedá upřít, že Aja v rámci hororového žánru v mnoha ohledech dokáže většinu konkurence snadno strčit do kapsy. Kamery se navíc chopil Ajův dvorní kameraman Maxime Alexandre a Kořist je díky tomu další vizuálně povedená podívaná. Živelná kamera, perfektní práce s barvami a především v součtu skutečně vizuální pastva pro oči. Aja nadále umí pracovat s vizuálem, zároveň se mu nadále daří pracovat s atmosférou a i gradací jednotlivých momentů.   Především má ale Kyslík vydařený scénář, který je přitom dílem debutující scenáristky Christie LeBlanc. Ten scénář není dokonalý, dá se snadno rýpat do různých detailů a jistých klíčových prvků zápletky, důležité ovšem je, že se skutečně něco přes hodinu a půl pořád něco děje a to i přesto, že jsme pořád v jedné kryokomoře. Kyslíku se daří, aby byl zároveň napínavou podívanou, zároveň měl jistou myšlenku a občas se skutečně dokáže vydat nečekaným směrem. Film se sice možná vydává odhadnutelnou cestou, nikdy ovšem není vyloženě únavným, nadále se mu daří držet diváckou pozornost a především je skutečně chytrý. Intenzita v něm se dá po celou dobu krájet a i přes to, že snadno dá šťourat do logiky a s tou absencí hlušších míst to tak lehké není, těžko si v poslední době vybavit více intenzivní thriller.   Kyslík je povedený napínavý thriller, který nejen snad konečně pořádně nakopne kariéru Mélanie Laurent, ale dohodí více zajímavých projektů Alexandru Ajovi. Ten zatím natočil svůj nejspíš nejlepší film, který má sice lehké nedostatky, přesto jde ovšem o povedenou záležitost, která si svou pozornost rozhodně zaslouží....... ()

Galerie (32)

Zajímavosti (4)

  • Když Liz (Mélanie Laurent) z kryokomory telefonuje se „svou“ matkou Alice, tak ta by podle věku skutečné Liz měla být již v extrémně vysokém věku nebo po smrti. Vylučuje to její poklidnou nabídku, že se za dcerou zastaví. (TaNya_)
  • Natáčení probíhalo v červenci 2020 ve studiu Kremlin v Ivry-sur-Seine ve Val-de-Marne. (bianci)

Reklama

Reklama