Eduard Landisch byl českým kameramanem, který v roli hlavního kameramana stál u zrodu Československé televize.
Ještě před nástupem na FAMU, kde vystudoval obor filmové fotografie a techniky (1953), působil Landisch jako pianista v Divadle satiry v Praze. Na tento nástroj hrál přitom od dětství.
Ihned po dokončení studia na FAMU nastoupil Landisch do ČST Praha, kde setrval až do roku 1992. Stal se historicky prvním TV kameramanem při prvním vysílacím dnu 1. května 1953. V 70. letech měl pak zásadní podíl na zavedení barevného vysílání v Československé televizi.
V Československé televize natočil Landisch stovky pořadů, žel většina těch z 50. let, tj. z doby živého vysílání, je nenávratně ztracena. Z dochovaných televizních filmů lze uvést namátkou Lišák Pseudolus, Magdalena Dobromila Rettigová, Křišťálová noc, Buřič Jejího Veličenstva, Zmizení herce Bendy, Jako kníže Rohan nebo Španělé v Praze. Podílel se též na televizních seriálech Jaroslava Dietla jako Nejmladší z rodu Hamrů, Zákony pohybu, Inženýrská odysea a Okres na severu.
Kromě televizní tvorby u nás pracoval Landisch koncem šedesátých let krátce pro televizi v Západním Berlíně, natáčel také v Jugoslávii a v Holandsku. Od roku 1955 učil na katedře kamery FAMU, kde se stal profesorem. Byl autorem odborných textů o televizní kameramanské práci. Jako pedagogický vedoucí se podílel mj. na studentských snímcích jako Černobílá Sylva (1961), Návštěva, Případ Varney nebo Králíček.
Honza "HonzaBez" Bezděkovský