Recenze (6)
Sním či bdím? (2001)
Nuda, nuda, šeď, šeď, ale v barvě...možná jsem udělal chybu, že jsem na tento film koukal pouze nadvakrát, ale víc večerů jsem si opravdu kazit nechtěl. Největší zážitek z emotivní hudby.
Zrození Planety opic (2011)
Perfektní začátek celé ságy Planety opic. Vizuálně působivé bez sáhodlouhých komentářů, v průběhu filmu si dáváme dohromady vše, co jsme viděli v prvních dílech Planet opic. Jak vznikala hierarchie v kmenu a postavení šimpanzů, orangutanů a goril, odlet raketoplánu, který se v prvním díle vrací na Zemi a diví se, co že se to stalo , to vše zde je. Není to však nijak násilně vnucováno a nevzniká tedy dojem, že scenáristé lepili střípky děje narychlo dohromady, aby to tak nějak prostě navazovalo na ty filmy potom a aby se neřeklo...pozornému divákovi to neunikne a běžného diváka to neurazí.
Captain America: První Avenger (2011)
Velmi podařené zpracování komiksové předlohy předčilo mé očekávání o 100%. Akce a dynamický děj doplněný o výkony hvězd jmen Tommy Lee Jones nebo Samuel L. Jackson v rolích klaďáků americké armády a ukázkový komiksový záporák s podivnou vizáží, německým občanstvím, superschopnostmi a vyspělou bojovou technikou v záloze (kterou američtí tvůrci z velké většiny opravdu čerpali ze smělých plánů, skic a prototypů německých válečných vývojářu), ztvárněný Hugo Weavingem. To celé vsazené do filmařsky i divácky atraktivní 2.světové války muselo vést k dalšímu opravdu výbornému převení kreslených komiksů z papírových stránek časopisů na filmová plátna.
Alfa a Omega (2010)
Tento kousek jsem zhlédl, protože doslova žeru animáče. Ale tenhle film by opravdu neměl mít datum výroby 2010, ale tak aspon o 8 let nižší, a to možná ještě přehánim, aby byl aspon trochu konkurenceschopný. Místy nepřirozené pohyby vlků, karibu, dalších zvířat a strnulá fyzika některých předmětů, nepříliš dokonalé vyrenderování povrchů materiálů...rád bych přivřel oči, mohlo se to nějak dohnat dějem. Ale bohužel se nestalo.
Hallo, soudruzi! (2006)
Ve mně film rozhodně asociace s Good Bye Lenin nevyvolal, až na to Východní Německo a vztah dvou mladých lidí. Ukazuje druhý, chmurnější konec, resp. počátek vlády tvrdé ruky komunismu barvitě, v celé své rudě zahalené kráse té doby, oproti tomu Good Bye Lenin ukazuje s nadhledem a vtipem období pádu Berlínské zdi s nadějí ve sjednocené Německo a příchod kapitalismu. Jak zde již bylo několikrát zmíněno, atmosfera je zde zachycena velice dobře, děj pulzuje od méně poutavých a vleklých scén k těm zajímavým a dynamickým. Pro mě je hodnocení jasné - 3 hvězdy pěticípé.
Čtvrtý druh (2009)
Film bych rozdělil na 3 části, a to kdy mi šel mráz po zádech, pak když jsem čekal až mě bude mrazit na zádech z následující scény z autentického videa a čast poslední, a to čtení komentářů a zjištování fakt pomocí googlu. Nemam rád čtení si děje filmu a příliš podrobných komentářů před jeho zhlédnutím, v případě tohoto filmu se ukazuje, že je to moudré rozhodnutí, a to se promítlo i na vyšším počtu udělených hvězd než kdyby mi někdo předem vyžvanil jak je tomu doopravdy, což by prožitek z filmu uplně pokazilo. Tržby za film, dosahující téměř $50 milionů oproti pětinovým nákladům, jen ukazují, jak chytrý marketingový tah tvůrci udělali, když Vám dají možnost vybrat si, zda chcete věřit nebo ne.