Oblíbené filmy (10)
Moulin Rouge (2001)
La Belle Epoque v tak prazvláštne krásnom prevedení, že plne chápem tých, ktorí film po polhodine vypnú. No našťastie ja patrím do tej skupiny, ktorých tento skvost totálne očaril a pohltil. Pastva pre oči, uši a dušu.
Život je krásný (1997)
Vrchol európskej filmovej tvorby, ktorého emocionálna výpoveď je asi najširokospektrálnejšia zo všetkých filmov, aké som videl. Od rozkošne milej a zábavnej komédie až po srdcevrúcu existenciálnu drámu - to všetko v necelých dvoch hodinách. Pre toto milujem filmy.
La La Land (2016)
Najlepší muzikál z moderného prostredia, ktorý si postavil príbeh až na primitívne jednoduchej linke ale podáva to s takou príjemnou prirodzenosťou a krehkou eleganciou, že si len užívate minútu za minútou - každú scénu, každú choreografiu, každú pieseň, každý dialóg. Dovtedy nenápadná hviezdička filmového neba Emma Stone tu zažiarila takou silou, že polovica z filmového zážitku stojí na nej. Nečudo, že brala jednu cenu za druhou. Čo stojí za zmienku je aj hlavný hudobný motív, ktorý sa vo filme opakuje a dáva mu správnu melancholickú atmosféru. A záver filmu - to je nádherný audiovizuálny a emocionálny mix, ktorý povyšuje tento snímok do absolútnych výšin.
Na vlásku (2010)
Pre mňa je Na vlásku obrovským prekvapením. Z filmu vyžaruje neskutočne kúzelná atmosféra, ktorá vznikla pôsobením množstvá vecí. Napr. nádhernou animáciou, sympatickou hlavnou dvojicou a v neposlednom rade aj muzikálovými časťami. A tak ako to v animákoch býva ani tu nechýba primeraná dávka humoru, akcie a takej tej ohníkovej melanchólie. Osobne tak považujem Na vlásku za jeden z najlepších animákov aké som kedy videl.
Titanic (1997)
Titanic je film, ktorý vo mne vyvolal najviac emócií zo všetkých filmov, ktoré som doposiaľ videl. Cameron spojil tak úžasne smutné scény s tak náhernou hudbou až sa mi chce plakať keď si na Titanic a najmä jeho poslednú hodinu len spomeniem. Či už ide o skupinku modliacich sa ľudí počas ich poslednej minúty života, či zamrznutú matku a jej malé dieťa vo vode - to všetko sú momenty jedny z najsilnejších a to nielen v tomto filme ale vôbec. Okrem toho mi nedá nespomenúť aj výborné vizuálne efekty či herecké výkony a to nielen Leonarda a Kate. Pre mňa jednoznačne najlepší Cameronov počin a ako som spomínal, najsilnejší filmový zážitok.
Zamilovaný Shakespeare (1998)
Historické kostýmy, primerane humoru, shakespearovské úchvatné citáty a love story, ktorej osud nepraje. Niekto by mal z tohto koktejlu sladko až za ušami a možno by ho ani nedopil. Ale ja si ho namiešavam často a vždy mi neskutočne chutí. Zamilovaný Shakespeare je jedným z tých očistných filmov, pri ktorých zistíte, že život je krajší, než ste si mysleli.
Blbý a blbější (1994)
Moja jednoznačne najobľúbenejšia komédia. Dobrodružstvo na amerických cestách s dvojicou priblblých kamarátov. Niekto by taký námet natočil odporne úchylne, niekto nudne a niekto tak ako v tomto prípade hoci pripečene ale ľudsky a slušne. Neskutočné až zľudovelé hlášky (chválim sk dabing), skvelí herci a nezabudnuteľné situácie.
Requiem za sen (2000)
Psychologická sonda do života mladých narkomanov. To na prvý pohľad neznie veľmi lákavo. Ale Darren Aronofsky tu ukázal v čom je sila skvelého režiséra a scenáristu, pretože to ako ten film natočil je niečo geniálne. Kamerové hrátky s parádnym soundtrackom, výborným postupne gradujúcim scenárom a neskutočne silným záverom - to z tohto filmu robí úžasné filmové, dnes už legendárne dielo.
Harry Potter a Tajemná komnata (2002)
Moja najobľúbenejšia časť z HP. Spolu s jednotkou je to pre mňa jedna z najväčších filmových nostalgií, no prednosť dávam dvojke pre jej temnejšiu atmosféru.
Princezna ze mlejna 2 (2000)
Nádherné pokračovanie ľudovo-krásnej rozprávky, ktoré mám dokonca ešte o chlp radšej než prvú časť. Viac humoru, viac dramatickosti a rovnako veľa lásky.