Recenze (279)
Kocour Cliff (1980) (seriál)
Správně by to mělo patřit k "Heathcliff & the Catillac Cats (1984)". Už úvodní znělka mě zaslepila, že se mi ten seriál bude líbit. Animace, groteska a zvuky (které mám tak rád) po duchu televizních Hanna-Barberovek. Kresba očí mě oslnila radostí. Dějová syntezátorová hudba, typická z 80. let., místy mi dávala nádech, že je to spíš evropský seriál (škoda, že Američani nedáváli víc těch syntezátorových melodií do filmů z té doby). Některé díly byli animací zavánět spíš japonským animem, jiné zase jako Tom a Jerry, či Flintstoneovi. Jeden z těch méně známých seriálů, které beru stejně jako ty významné. A né, že Kocour Cliff je podobný Garfieldovi, to Garfield je podbný Kocouru Cliffovi
Ošklivé káčátko (1997) (seriál)
V dobách (2006-2009), kdy se zdálo, že už se staré seriály typu Rychlá rota už neobjeví v českých obrazovkách, jsem tohle bral za přijatelnou náhradu ve vysílání na NOVě. Něco jsem viděl i v 98. ale jen kousek, zato v letech 06-09 jsem viděl dokolečka. No co... Neberu to za adaptaci klasické pohádky, ale líbilo se mi moc na seriálu, že kvůli těm různým ztřeštěným honičkám, fackám, ránám, dokonce i bombám u segentu s lasičkami a stylem kresby, mi to připomínalo spíš Looney Tunes. Povedlo se. Akorát se mi nelíbilo, že se kvůli (asi) umělému zaplnění seriálu, neustále opakovaly nejen ty samé scény (grimasy a pózy postav), ale i stejné gagy, hlášky a písně. Na málo známý seriál byly různé verze dabingů výborný - Milan Slepička, Petr Oliva, Jaroslav Horák, a v jedném celovečerním slepenci hlas *podobný* k Jiřímu Císlerovi. Dějová hudba ukliďující. Jeden z těch méně známých kreslených seriálů, který uznávám
Šmoulové (1981) (seriál)
Momentálně je to můj úplně nejoblíbenější dětský kreslený seriál. Pokud si chci vybrat dějově nejlepší díly, tak jsou to ty z 1. řady - plné legračních zvukových efektů, ztřeštěná groteska po duchu Toma a Jerryho a i po duchu šmoulím komiksům. Postavy typu Gargamel a Azrael zbožňuji. Pokud si chci vybrat dobrý dabing, tak si vyberu 6. a 7. řadu. Díly se Šmoulíčkem v hlavní roli byli nudné. Znám snad každou postavu, co byla v seriálu. Poslední řada, kde cestovali světem a nebyli ve šmoulí vesnici, byly nudné. Jeden z těch seriálů pro děti, co se bohužel nevysílal přes deset let. Léta jsem to v kuse sledoval, ale až od roku 2010. Něco málo jsem znal i v 90. letech.
Toopy & Binoo (2005) (seriál)
Takže kdysi v roce 2008 to začali vysílat prvních 100 dílů dokolečka. Pak vysílali miniseriál "Nessova rodina", pak zase Toopy a Binoo, poté Letadýlko Jimbo, pak zase Toopy a Binoo, pak Nu, Pogodi! a to POUZE 14 DÍLŮ, JEN PROTO ABY ZNOVU ODVYSÍLALI TENTO SERIÁL, JE UŽ DOST I NA MĚ!!! Opakovat dokolečka ten samý seriál. Jednou mě probudilo i ze spaní, to se mi ještě nestalo v té době. Takže jednu hvězdu jen za to, že je krásně nakreslené, příjemné barvy, hladká animace. Sbohem!
Jen počkej...! (1969) (seriál)
Po Šmoulích a Tomu a Jerrymu nejoblíbenější seriál. Velmi pracná kresba a nadýchaná dost podobná k Disneyovkám, místy ty grimasy vlka jsou stejné jak u Goofyho nebo Peta. Dějově je to v základu stejné jako grotesky typu Tom a Jerry, jelikož grotesky mám rád, tak jsem sledoval i tohle. Ta syntetická hudba u těch dílů jako ty u stavby, muzeum, robotího zajíce, opera, nebo o pohádce, z těch jsem měl radostí mráz po zádech. Škoda, že je těch dílů málo. Ale co se týče těch komentářů na ten seriál obecně, je divné, že mnoho u těch, co kritizují Toma a Jerryho či Kačera Donalda, že ti jsou amerikanistický nebo brutální, ale sami ti čtenáři se koukají na nové americké PIxarovky a černohumorné seriály, je mi to pokrytecké. Tak mě ty komentáře naštvaly, že jsem se kvůli tomu na tři roky přestal dívat se zdejší seriál, i když ten samotný za to nemůže.
Bibi Blocksberg (1994) (seriál)
Zbožňuju kreslené seriály o čarování a právě kvůli tomu mám rád celý tento seriál.
Oskarova oáza (2011) (seriál)
To samé, co Kojot Wilda a pták uličník, akorát Francouzské. Sice ve 3D, ale krátké, bez povídání. Jeden vtip za druhým, a co je legrační, že během roka 2014 to odvysílali na vícero kanálech naráz - i na ČT:D, i na Minimaxu.
SpongeBob v kalhotách (1999) (seriál)
První české odvysílání v roce 2009, líbily se mi už tehdy některé úderné vtipy (díly Krabborg, Can you spare dime?, Clams, Camping Episode, ...), i když jsem Spongeboba ještě nemusel. Od roku 2011-2012 jsem ten seriál nesnášel kvůli některým jiným vtipům (viz. níž), v roce 2013 jsem se díval a přál si, aby si to neoblíbil moc. Další rok už ano a je to z dnešních pořadů pro děti nejoblíbenější. Celkově jsou ztřeštěné úderné, výborné. Mám v oblibě hlavně díly se Sépiákem v hlavní roli. Díly 7 a 8 řady jsou strašně nudné infantilní, řídké, některé z nich nerád vidím. Mám velké výhrady k některým scénám, které bych vystřihal pro děti. Hodně se tam stahují z kůže, či rozseknou vejpůl, až jim je vidět červené maso, kosti, vnitřnosti, lítají jím oči z důlků, mozky. Ten pocit, jaký jsem měl při shlednutí, jako bych jako malý viděl realistické násilí v thrillerech, což roky předtím nebylo vůbec. Takže říkat, že dnešní dětské filmy jsou mírné a že i toto je lepší mírnější než Looney Tunes či Tom a Jerry, mě vytáčí. Ale za to, ruský dabing Spongboba je takový emoční, dabéři dabují s hlasy (jeden štěk na díl) Gustava Bubníka, Bohuslava Kalvy, Pavla Trávníčka, Miroslava Saice, Jaroslava Horáka, Jiřího Schwarze, Otakara Brouska ml., Karla Heřmánka, Jana Schánilce a dalších. Zato v českém dabingu, dabuje zase jedna žena s hlasem Hany Talpové nebo Heleny Štáchové.
Televizní noviny (1994) (pořad)
Ty komentáře jsou opět legrační, a já se na zprávy už nedívám léta, protože mě trápil celý svět. Ovšem ale, se občas kouknu na trollingy typu "Rádi týráme psy a kočky" či "Den kopání do psů".