Oblíbené filmy (10)
Matrix (1999)
Když jsem ho viděl před 12 lety v kině, bylo to něco tak převratného, že bude navždy patřit mezi nejoblíbenější filmy. Práce s kamerou, zpomalené záběry, detaily a příběh, to vše vynahradí strohost dialogů. Líbí se mi barevná schémata, která jsou používána pro odlišení světů, Neo je věrohodný ať už s ustrašeným výrazem nebo za maskou černých brýlí a vše nakonec dobře dopadne, jak to má v takovémhle žánru být :)
Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994)
Pokud jste ho neviděli, tak se nezdržujte čtením a okamžitě sehnat a zkouknout. Nelze číst o filmech bez základního filmového vzdělání ;) A když jste ho viděli, pak není o čem diskutovat, tenhle film se prostě musí líbit. Hvězdné obsazení, rozházený příběh, vtipné hlášky a bizardní situace, klasika klasik...Pravděpodobně lepší v originálním znění, i když hlas Vydry k Marsellovi dodával další porci humoru. Nejoblíbenější část je u Jimmyho doma...
Desperado (1995)
Spíše akční než dějový fil se skvělou hudbou (přivedl mě k Dire Straits) a černým humorem. Vydatná kombinace Buscemiho výrazů, Banderasovy grácie, krásné Salmy a ukecaného Tarantina. Film si trošku odpočine po první půlce, aby nabral dech na scénu s Quinnem a Campou. 85 %, doporučuji k odpočinkovému večeru :)
Gettysburg (1993)
Karamazovi (2008)
Smrtonosná zbraň (1987)
Kult hákového kříže (1998)
Trainspotting (1996)
Samotáři (2000)
Famílie (2010)
Střet generací, každá funguje jinak a težko říct, který je lepší. Množství narážek a vtipů pramení z reálných situací a jejich hustota s postupem času klesá. Naštěstí přibývá vážných a dojemných scén (povídání Ilji Racka je tak na sedm hvězd), nikoli samoúčelně, ale přirozeně a nevtíravě. Snad budu mít příležitost vidět i naživo.