Recenze (312)
Rodina na baterky (2021)
Mitchellovci - divní ale skvelí! Čo dodať ku animáku, kde na konci zaznie Sigur Ros. Zrejme najoriginálnejší a najvtipnejší film posledných rokov.
Mission: Impossible III (2006)
Už neobvyklý teaser z úvodu dáva tušiť, že manželstvo Ethana a Jules bude pomerne turbulentné. Cesta ku tejto scéne je brutálna jazda od Berlína, cez Vatikán až po Šanghaj. Skvelá akcia a špionážne sekvencie, kedy najmä misia vo Vatikáne je veľmi svieža. Vlastne aj celý záver filmu sa nesie v podobnom duchu a tak je M:I3 jedným z najvydarenejších akčných špionážnych filmov a sériu posunul do kvalitatívne vyššieho levelu. A to aj vďaka vynikajúcemu záporakovi.
Air: Zrození legendy (2023)
Pred tým, ako si budete chcieť kúpiť kópiu Air Jordan z Aliexpressu, pozrite si tento film, aká je za tým sakra práca vybudovať nejakú značku, ktorú potom v nejakej čínskej fabrike bezhlavo skopírujú.
Absurdistán (2006)
Neuveriteľný brak, od hercov, kostýmy, až po samotné scény. Vizuálne a akustické utrpenie, ktoré si zaslúži 1* za nápad, ktorý však mohol byť oveľa kvalitnejšie spracovaný.
Mission: Impossible II (2000)
MI2 chce pôsobiť veľmi vážne a až nemiestne dramaticky. Aj Ethan sa takmer po celý čas tvári zamračene. Chýba tomu však drive, lepší príbeh a silnejšie postavy. Divák vôbec nemá dojem, že na pozadí všetkého sú tajné služby, tak ako to bolo v jednotke. Dokonca aj Sir Anthony Hopkins tam akosi vôbec nepasuje a celý film pôsobí pomerne lacným a štúdiovým dojmom. A to aj napriek známym horolezeckým scénam zo začiatku filmu a motorkovej bitke na konci.
Mission: Impossible (1996)
Dnes už popkultúrna ikona a zároveň svieža alternatíva ku Jamesovi Bondovi. Praha, legendárna lúpež v Langley (doteraz jedna z top aká sa kedy objavila vo filme) , TGV a vrtuľník v tunely. Dynamická zábavka s predvídateľným príbehom, ktorý si však aj po rokoch rád pozriem.
Babylon (2022)
Pre mňa najlepší, najprekvapujúcejší, najintenzívnejší a najlepšie spracovaný film posledných rokov. Láska ku filmom a previazanie s mojim obľúbeným muzikálom Singing in the rain je už len povestnou čerešničkou namočenou v brandy a kokaine na záver.
Grinch (2018)
Vydarený vianočný rodinný film, plný vtipov, zábavných vynálezov a vianočnej gýčovosti. Čo viac ku Vianociam treba.
Barbie (2023)
Prekvapivo nízke hodnotenie je podľa mňa spôsobené tým, že bežní diváci očakávali nenáročnú popovú záležitosť. Dostali však veľmi divný, umelecký film s množstvom popkultúrnych odkazov a atmosférou, za ktorú by sa nehanbil ani Wes Anderson. Sviežy, prekvapivo spracovaný film so zbytočnou patetickou rečou ku koncu, ktorú však vyvážila posledná scéna, ktorá spôsobila dosť veľký výbuch smiechu.
Kuciak: Vražda novináře (2022)
Je to zrejme svetový unikát vidieť výpoveď exekútora vraždy novinára. A tiež je svetový unikát vidieť rozvrat štátu a spravodlivosti vo vyspelej európskej demokracii. Niečo tak depresívne sa len tak nevidí.