Recenze (312)
Avatar: The Way of Water (2022)
Začnem extrémne negatívne. V podstate ide o úplne zbytočné pokračovanie s príbehom priemernej počítačovej hry a úplným vykradnutím úvodného dielu iba zasadeného do vodného sveta. Chýba aj osudovosť postáv a vôbec hlavná postava, na ktorú by sa divák vyslovene tešil. Akčných scén je až príliš, ale sú spracované naozaj excelentne. Tu sa dostávame ku pozitívam. Cameron je absolútny majster akčných filmov. Všetky skúsenosti z minulosti z Terminátora a Votrelcov tu doviedol do dokonalosti. Takisto vodná tématika z Priepasti a Titanicu. Obzvlášť scéna s lovom velerýb je najlepšia a emotívne najsilnejšia z celého filmu. Spojiť sci-fi, rodinný a akčný film s výrazným environmentálnym odkazom je pre mňa aj naďalej veľmi odvážna myšlienka a Avatar určite stojí za zhliadnutie.
Učitelka (2016)
Po dlhšom časovom odstupe a po opätovnom pozretí mením hodnotenie na 5*. Brilantne napísaná dráma, v ktorej každá minúta filmu dáva zmysel a skladačka príbehu postupne zvyšuje znechutenie nad praktikami komunistického režimu. Nad všetkými samozrejme exceluje Zuzana Mauréry.
Zátopek (2021)
Natoľko unikátny príbeh, že by si zaslúžil veľkolepé hollywoodské spracovanie. Také aby ste cítili každý kropaj potu, každý natiahnutý sval, každý pohľad špehujúceho eštébáka a nakoniec katarziu z fenomenálneho úspechu. Žiaľ rozprávanie príbehu trpelo klasickou snahou tunajšej kinematografie o spojenie retrospektívy a artových prvkov a lokácie, obzvlášť v Helsinkách vyzerali ako z lacného študentského filmu.
Top Gun: Maverick (2022)
Jednoznačne si treba pozrieť prvý diel, aby bol zážitok intenzívnejší. Následne divák zistí, že dejové linky a dokonca aj scény sa opakujú. Dokonca boli prevzaté aj rovnako tupé dialógy. A to je koniec výpočtu negatív. Tvorcom sa podarilo využiť tie najsilnejšie momenty z jednotky a z dvojky vytvorili melancholickú drámu, ktorej nechýba osudovosť. Celý film samozrejme stojí na Maverickovi, ktorý má hĺbku a divák s ním súcití. Druhou hlavnou postavou sú stíhačky. Všetky scény s nimi sú natoľko dychberúce, že pri kolmom stúpajúcom manévri som prisambohu cítil preťaženie. Takže spojenie Cruise + F1x sa aj po rokoch veľmi vydaril.
Solo: Star Wars Story (2018)
Prvá polovica veľmi dobrá zavŕšená originálnou a pre svet SW osviežujúcou vlakovou lúpežou doplnená skvelým hudobným doprovodom. Paradoxne, odkedy sa na scéne objaví Millennium Falcon tak dej ustupuje akcií a film posúva skôr do zabudnuteľného priemeru. Chýba osudovosť postáv a výrazný wow moment.
Obi-Wan Kenobi (2022) (seriál)
Nemá to žiaden veľkolepý príbeh, dokonca to nemá ani výrazné hudobné motívy a scenáristicky je to absolútne nelogické, ALE je tu extrémne charizmatický Obi-Wan, niektoré naozaj nezabudnuteľné strihové sekvencie, výborné súboje a celková audiovizuálna SW atmosféra, ktorá vo vás vyvoláva okamžitú chuť pustiť si Epizódu IV. O to asi išlo a to sa aj podarilo.
Star Wars: Epizoda III - Pomsta Sithů (2005)
Prvá trilógia je o komplexnom predstavení politiky a intríg v Star Wars univerze, ale aj o postupnom budovaní veľmi pekného priateľského vzťahu medzi Obi-Wanon a Anakinom, ktoré prerástlo až k absolútnej nenávisti. V žiadnom inom príbehu sa nepodaril ten prerod spracovať tak, akp v tomto filme. A keď zaznie "rozkaz 66" ide pre mňa o jeden z najikonickejších momentov vo filmoch vôbec.
Top Gun (1986)
Možno priblblé, plné naivných dialógov, ale tie stíhačky... tie stíhačky!
Billy Elliot (2000)
Clash by isto nikdy nepovedali, že ich hudba bude dokonalo sedieť vo filme, ktorého ústredným motívom je balet.
Životní trefa (2022)
Ako povedala moja manželka "bol to pekný film" a ja ešte dodávam, že inšpiratívny, napínavý, vtipný a veľmi dobre spracovaný. A ak ste fanúšik basketbalu tak si ho užijete o to viac.