Oblíbené filmy (10)
Slavíci v kleci (2004)
Pelíšky (1999)
Píseň za chudého chlapce (2003)
Idioti (1998)
Prolomit vlny (1996)
Pro emočně založené tvory totální drasťák, poukazující snad na všechny varianty ovlivňování lidské psychiky. Naprosto exceletní dvojice Emily Watson - Stelan Skarsgaard vás přesvědčí o smyslu jejich činů. Zajímavou otázkou pro vnímavé diváky je, zda hlavní hrdinka trpí schizofrenií nebo ne. Se svými přáteli mám k této otázce názor jasný, zajímal by mě ten váš. Pro méně citově založené se nejspíš bude jednat o film trochu nudný a především nepochopitelný.
Hodiny (2002)
Jeden z mála amerických filmů, který se (na rozdíl např. od Terapie láskou) neodchyluje od knižní předlohy. Ve filmové verzi ale bohužel nejde tak přesně vyjádřit emoce jednotlivých hrdinů a už vůbec ne vysvětlit důvody jejich činů. Ideální film pro lidi, kterým není cizí vysoká míra tolerance a empatie. Jen tak se totiž podaří jednotlivé postavy pochopit a některé z nich neodsoudit.
Pan Nikdo (2009)
Osmý den (1996)
Tento film mě úplně rozsekal. Je starý 20 let, ale jeho podstata je snad ještě aktuálnější než v době svého natočení. Civilizace řídící se penězi a úspěchem vs. to, co ve skutečnosti potřebujeme - lásku a porozumění. K tomu ale musíme vnímat - umíme to vůbec ještě? Kdy jste naposledy v klidu pozorovali nebe a mraky nebo zurčící potůček, pociťovali sílu stromů, leželi jen tak na louce? Nebojte se svých citů, ukažte je i svému okolí!