Recenze (374)
1883 (2021) (seriál)
je to neskutečné, skvělé, přesné a jeden z nej. prequelu které jsem kdy viděl. Cowboyka vyprávěná očima 18ti leté holky - geniální nápad. To že se v seriílu jakoby mihne Tom Hanks a Billy Bob Thorton tomu vůbec nevadí a jen to ukazuje na kvalitu. Fakt epický příběh který je mimochodem také na základě skutečnosti o osidlování ameriky na přelomu 18. a 19. století. doporučuji zkouknout také film o filmu.
Devadesátky (2022) (seriál)
První dva díly byly poměrně nepřehledné. Spoustu jmen která na konci už divák ani nespočítal. Ve finále protože jsem generace co pamatuje jsem se ztotožnil s věcmi které v té době byly a docela se to líbilo. Asi spíš oceňuji kostýmy a přesné vykreslení doby. Zřejmě i to aby zkorumpovaný policista nakonec pracoval pro největšího kmotra podsvětí a prošla mu žádost do civilu protože ho ostatní kamarádi podrželi k této době patřilo. Možná seriálu uškodil sám fakt že byl všude tolik hypovaný.
Guru (2022) (seriál)
Biser umí vyprávět (nebo-li Vyprávět :) dobře zrekontruované, nic nepřibarvené. Daleko lépe zpracované než stejný voyo projekt Roubal. Guru Jára ( Mára), dnes na Filipínách dal skutečně nový rozměr slovu odháčkovat.
Bábovky (2020)
Nejsem knihomol a nemohu srovnávat s knihou od Třeštíkové. Beru to jako slušně sladkou Lásku nebeskou po česku. Situace kde se 10 zdánlivě neznámých lidí proplete v jednom silném příběhu kde je každý s každým příbuzný to silně evokuje. Alespoň slušně natočená romantická oddychovka kde Taclík hraje Rowana Atkinsona :)
Podvodník z Tinderu (2022)
Co k tomu dodat. Lehce se říká jak je někdo chápavý a má důvěru ženy když ji svezl rollsem a soukromým jetem. Ve finále génius….. 10mil. dolarů po 5ti měsících venku a děvčata splácí dodnes. Určitě si vezmu po 3měsících vztahu 9půjček protože mi miliardář říká že potřebuje 10000$. Jinak skvěle natočeno. No jo no - Netflix ví.
Swagger (2021) (seriál)
mistrně zpracované sociálně - sportovní téma. Od vynikající výpravy přes velice poutavý příběh až po svižný děj. Apple umí natočit.
Fauda (2015) (seriál)
Na úplném začátku jsem nechápal proč protiteroristická jednotka chodí v tričku na akci. Na úplném konci seriálu jsem začal děkovat bohu že žijeme v srdci poměrně klidné Evropy. Výborně zpracované téma. Lior Raz evidentně čerpal z vlastní zkušenosti a na seriálu je to i vidět. Izraelská produkce je také poznat, žádný ovonění hollywood.
Mrazivá past (2021)
Že jeden blbec dostane 3 kamioňáky, 2x unikne smrti, rozdá pokyny zabijákům které kamioňáci dostanou, pak se zřítí z 50ti metrového srázu autem a vyleze nezraněnej, nasedne na skůtr a kamioňáky dojede by mi fakt nenapadlo. Max. Fajn krajina a zamrzlé jezero. Tam to končí no. Liam musel dostat hroznej balík, už když četl scénář mu muselo být jasný že to je hodně plochý.
Marie Terezie - Série 1 (2017) (série)
Řeším dvě věci, zpracování a přínos. Přínos jednoznačný, věřím že je cca 50% Čechů kteří vůbec netuší kdo Marie Terezie byl. A to nás přímo ovlivnilo. Díky tomuto seriálu se to můžou dozvědět. Ano, některé věci tam nebyly vůbec zmíněné, nebo naopak něco mi přišlo že v historii nezaznělo ale v seriálu ano ( Isabela Parmská byla lesba?), ale pokud byl alespoň jeden průměrně nevzdělaný Čech díky tomu věděl kdo byla Marie Terezie, co udělala a jaká to byla panovnice - má to smysl. Zpracování taktéž na jedničku. Je tam vidět produkce 4 televizí napříč národy, takže s penězi se nebrzdilo. Hrají největší jména, exteriéry neskutečné, kostýmy vynikající. Rozhodně nejde o pokleslou zábavy od TV Nova nebo TV prima a tohle přesně veřejnoprávní instituce dělat má - vzdělávat. V seriálu nejsou hluchá místa kde by mi vadilo že se něco vleče. I z tohoto pohledu jsem ,,sjel" jedním dechem.
Moře klidu (2021) (seriál)
Korejci umí udělat prostě efekty i příběh. To se mi líbilo, nelíbila se mi místy amatérská partička rádoby vojáků. Obecně docela pěkný počin a zajímavé téma o nedostatku vody.