Recenze (327)
Stařec a moře (1999)
Audiovizuálně nádherný animák, příběhově dosti věrná adaptace 100 stránkové knihy.
Zkrocení zlé ženy (1967)
Shakespearova komedie v audiovizuální podobě.
Bídníci (1998)
Úctyhodná vizualizace Hugova románu.
Ostře sledované vlaky (1966)
Umění
Ptáci stěhováci (2023)
Stěhovaví ptáci letí v zajetých kolejích animačního studia Illumination a já to respektoval. Některé vtípky jsou povedené, jiné výrazně méně. Jako dětská jednohubka to funguje. 6/10
Duna: Část druhá (2024)
Velkolepost astronomických rozměrů. Blockbuster s artovými prvky, který nevede diváka za ručičku, vypráví skrze audiovizuální formu a filozofický rozměr díla nechává jako koření pro ty, jenž jej chtějí vidět. První díl je v kontextu druhého epilogem. Je to rozsáhlejší, akčnější, velkolepější a citelnější. Druhá Duna neztratila absolutně nic ze svého čara, ba naopak přidává na intenzitě. Denis Villeneuve se neutopil v audiovizuálním pozlátku, z herců vyždímal maximum a hollywoodské veřejnosti ukázal, že lze dělat autorské díla velkofilmového rozsahu. Drobností v téměř dokonalém eposu je jeho délka. 20 minut k dobru by nebylo na škodu, ale chápu, že i 166 minut je pro konzervativěji smýšlející publikum až moc. Dlouhou dobu jsem nezažil tak intenzivní kino zážitek. 9/10
Madam Web (2024)
Prastarý pavouk Las Aranas kousne ženu, ta porodí dceru, ta spadne do vody, tam dostane epileptický záchvat, a od té doby má schopnosti. Co se skrývá pod pavoučí rouškou technické stránky projektu? Stopáž 116 min., která působí jako 4 hodinový director's cut. Scénář od umělé inteligence (jestli to psal člověk, tak pravděpodobně nejprve absolvoval scénáristicky kurz lobotomie) a herecky fascinující výkony svou průměrností. To vše a mnohem víc je Paní Pavučina.
Rodina na baterky (2021)
Audiovizuální stránka věci dokonalá, emočně lehce nadprůměrná a příběhově průměrná. Jde o zábavný a nápaditý snímek s rodinným tématem pro rodinný večer. 7*
Dobré ráno, Brno! - Série 2 (2024) (série)
Výrazně slabší než první série.
Dobré ráno, Brno! - Série 1 (2023) (série)
Velmi příjemný komediální seriál z poměrně neotřelého prostředí. Prušinovský opět sází na výstřední a těžko uchopitelné postavy, které i castingově perfektně trefil. Téma televizního vysílání se dalo vytěžit více, dalo by se ubrat z laciného fekálního humoru a možná by neuškodil ucelenější příběh. Přesto jsem se necelou půl hodinu u každé epizody příjemně bavil.