Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Horor
  • Animovaný
  • Drama

Recenze (235)

plakát

Noc hrůzy (1985) 

Celkem příjemné překvapení. Zajímavý vývoj děje, přiměřeně slušné triky a dobrá postava televizního lovce upírů. Herecké výkony jsou příšerné (navíc viděno s hrozným dabingem) a scénář je velké béčko, ale film mě bavil. A konečně vím, odkud je ikonická scéna před vitráží.

plakát

Věc (1951) 

Pro jistotu jsem si ještě připomněl Campbellovu povídku, než začnu film kritizovat, kolik dobrých nápadů nevyužil. Reálně filmaři využili jen základní zápletku, tj. izolované polárníky a mimozemšťana v ledu. Jinak z Campbellova povedeného psychologického hororu nezbylo nic.

plakát

Běžící muž (1987) 

Běžící muž je výborná satira. Televizní zábava, propaganda, moderní chléb a hry. Škoda jen, že jako akční film jde spíš o podprůměr. Arnoldovo herectví je za mě ještě lehce pod Conanem (ale může to být tím, že k Cimmeřanovi se přece jen hodilo víc než k postapo policistovi), akce spíš průměrná a konec je vyloženě absurdní. Celkově ale krásně tři hvězdy.

plakát

Dokonalé dny (2023) 

Hugo napsal Chrám Matky Boží v Paříži, protože se mu líbila katedrála. Dokonalé dny vznikly proto, aby se ukázalo, jak zajímavé mají v Tokiu veřejné záchody. A není to špatně. Několik dní v životě údržbáře je překvapivě příjemné sledovat. SPOILER A nic zásadního se nestane.

plakát

Lucy (2014) 

V jakém jiném blockbusteru uvidíte pařící se nosorožce? Besson stvořil prapodivný mix superhrdinského filmu, kriminálního thrilleru, levného uměleckého dokumentu a hospodské filosofie. Co na tom, že od druhé půlky děj postrádá logiku (a nebo ji se svými 10% využití mozkové kapacity nevidím), kromě Lucy není žádná postava skutečný charakter (a i Lucy je spíš nadcharakter)a "věda", na které je zápletka postavená, by zapadla do Ledového království 2, když jsem se, až na slabý konec, tímhle bizárem dobře bavil. Jen nezvládnu říct, zda tak, jak Besson zamýšlel.

plakát

Netvor z Černé laguny (1954) 

Byla to zábava, ale přiznejme si, hlavně pro to retro. Nejlepší role jednoznačně pan kapitán. Všichni ostatní mají permanentní výraz Barkrova Old Shatterhanda (případně Rybany), k čemuž ty opakovačky vyloženě sedí. Veškerá ostatní filmaři na je dost poplatná době a rozpočtu, takže neurazí ani neokouzlí, ale není fér si z ní dělat legraci.

plakát

Lilo & Stitch (2002) 

Za mě průměr. Přijde mi, že scifi linka jde hodně na sílu. Z mého pohledu by jí mohlo být i o dost méně. Samotná zápletka s komplikovanou rodinou a divným mazlíčkem je dostatečně nosná. A vyloženě mi vadily scény, kdy se Lilo snaží polidšťovat Stiche ala Elvis.

plakát

My (2019) 

Ne, nefunguje. Snažím se dívat se na My z různých úhlů, ale ani jako jeden moc nefunguje. Ani jako invasion horor, ani jako home invasion, ani jako slasher, ani jako alegorie. Pokud tu je hluboké poselství o nás samých, já ho nevidím. Existenciální hrůza z potkáni sama sebe se nedostavuje, protože oni nejsou my. Neartikulují, mají očividně jinou povahu. Jen jako my vypadají. Silné znepokojení z rozsáhlého spiknutí taky jedna chodba a jedna ložnice nevyvolá. Ať bylo v plánu cokoliv, skončilo to za mě na půl cesty. (Po několika dnech a větším promýšlení přidávám jednu hvězdu. Jako alegorie to přece jen nějak funguje. Ovšem stále si stojím za tím, že i alegorii můžete natočit dobře a zasadit ji do funkčního fikčního světa. Protože přesně tohle se povedlo v Get out. Ale tady, ve větším měřítku, v tom film selhává.

plakát

Nevědomí (2013) 

První polovina slibovala rozhodně víc, než jsme dostali od druhé. Pěkně využitý kontrast mezi elegantní technologií a zničenou krajinou. Ale pointa nejen nepřekvapila, ale srazila mírně nadprůměrné postapo scifi do průměru. Navíc logika děje má trhliny. SPOILER Celkově nevyužitý potenciál a další z řady OhmygodImclone scifáren nultých let.