Poslední recenze (12)
Rivalové (2024)
MASÍVNE. Ubehla už hodina, čo som odišiel z kina, stále som v tranze. Tenis a dialógy ako bojové pole neverbálnych guľometov - tempom svojej streľby postupne zostupujúcich hlbšie a hlbšie do intríg dopletených charakterov - až do ťažko vydretého finále, kde Guadagnino sníma kurt z podhľadu, akoby bolo bojové pole konečne čisté, pripravené na poriadnu hru tenisu. Ústredná trojica je dokonalá a Reznor s Rossom si furt šéfujú svoju ligu. Podľa mňa jeden z najlepších filmov tohto roka.
Smršť (2024)
Áno, tie socialistické kúpele sú pekné, áno. Ale inak je tento film jednou veľkou bezduchou, v žiadnom aspekte originálnou a do očí bijúcou vykrádačkou lepších hororov a ich motívov. Rozťahané, nepresvedčivé. Na konci to do seba nejak zaklapne, ale inak to nemá potrebný ťah a čaro, ako vykradnuté klasiky. Dve hviezdy za dobré priestory a miestami slušnú atmosféru a hudbu.
Fentasy (2024)
Neviem, čo sa tu všetci tvária - ako na dojazdoch. Podľa mňa, na československé pomery celkom dobrý thriller, dobrý krok k renovácii dôvery v slovenskú filmovú tvorbu (dúfam, že u čechov je verejná mienka o miestnej tvorbe lepšia) ! Príbeh je síce klasickou modernou "rozprávkou pre dospelých" o eticky zaostalej štetke, ktorá na koniec ojebala všetkých, ale vizuálne a aj hudobne to ako celok vytvára pôsobivý dojem. Veľakrát mi to pripomenulo "punkového", ale kultúrne "vyspelého" Pushera od Refna, ale aj Noého a jeho démonické ponory do vnútorného sveta "fetu". PROSTE, znova, na československé pomery, je to priemerný (miestami pod-) thillerový dej s modernou a univerzálnou témou a na naše pomery originálnym a sem tam trocha (tempo + niektoré zábery by si žiadali iné riešenia a... tempo) haprujúcim spracovaním témy drôg. Ale inak aplaudujem hudbu a neurotickú vizualizáciu stavov.