Oblíbené filmy (10)
Hranice ovládání (2009)
Use your imagination - a to nejen při vyvrcholení filmu, ale během filmu celého. Film naprosto bez příběhu, jak zněly recenze a já tak nevěděl, co přesně očekávat. A byl jsem nadšen, s vědomím, že tolik odkazů a indicií bylo mému vnímání stejně zapovězeno, a že při dalším shlédnutí pochopím zase třeba něco dál. Vynikající Jarmusch, vynikající Isaach De Bankolé, tohle je pro mě ryzí autorská filmařina. A po tomhle filmu beru krabičku od sirek do ruky tak nějak obřadněji. (LFŠ 2010)
Kikudžiro (1999)
Pustil jsem si teď jen trailer zde na csfd a když v půlce zazní pár klavírních tónů ústřední melodie filmu, začal mi po zádech běhat mráz - mám to už dávno odzkoušené, je to pocit, který neumím spustit vědomě a který když se dostaví, tak to NĚCO znamená. A často se mi stane, že ač bych moc chtěl, některé dřívější spouštěče nefungují a to taky něco znamená. Kikujiro funguje. Když jsem jej viděl poprvé v noci v televizi, melodie mi pak zněla v hlavě a já ji nechtěl pustit, a pak ráno zazvonil budík a bylo to v háji. Ještě že se dá teď najít vše na netu :) a k filmu? Tímhle jsem si Kitana zamiloval, naposto nenucený styl, ubručenec jeden, ve kterém také NĚCO je. (FK-CT, 2002?)
Amadeus (1984)
Gran Torino (2008)
Tenkrát na Západě (1968)
Dogville (2003)
Forrest Gump (1994)
Hledání Země Nezemě (2004)
Vrať se do hrobu! (1989)
Notoricky známá komedie, kterou jsem bral vždycky jako jednu z mnoha z osmdesátých let, s trochu ujetým Šteindlerem. A pak jsem ji po delší době viděl na LFŠ v Hradišti sedě na obrubníku na náměstí. Bylo mi třicet a já zjistil, že ten film je o mně. A to mě dostalo.