Angličanka

Epizody(6)

Cesty Eliho Whippa, vysloužilého zvěda a člena kmene Pawnee, se zkříží s Angličankou Cornelií Lockeovou, která se chce pomstít muži, jenž je podle ní zodpovědný za smrt jejího dítěte. (HBO Max)

Recenze (115)

Zagros

Angličanka měla tu nevýhodu, že jsem před ní viděl dvě Sheridanovy série 1883 a 1923, které byly skvělé. Angličanka je „jenom“ dobrá. Atraktivní prostředí Divokého západu, dobré obsazení, poměrně zajímavé postavy a krásné scenérie, to všechno jsou plusy seriálu. Bohužel jsou tady i výrazné mínusy. Dají se asi všechny zahrnout pod zbytečné nadužívání technických možností. Mám na mysli například snímání kamery z nezvyklých úhlů (ty opakované podhledy při rozhovorech byly velmi rušivé), podivné a časté přeostření kamery a především častou a špatnou dramatizaci. Proč hraje dramatická hudba a je použitý zpomalený záběr už při tak běžné situaci jako je vystoupení z dostavníku? Pokud je tohle použito příliš často, ztrácí to na působivosti a ta pak schází u těch opravdu dramatických scén. Příště tyhle technické hrátky ořezat a bude to lepší. Samotný příběh je vcelku zajímavý, jen mi přišel lehce neuhlazený a někdy zbytečně pomotaný. Obloukem se vrátím na začátek a zopakuji, že Angličanka je dobrý seriál. Doporučuji ale raději dva Sheridanovy seriály 1883 a 1923. ()

Fr

„NEHLEDEJ V TOM OSUD, CORNELIE. JE TO JEN O MUŠCE. JEDNOHO DNE MINEŠ A JE KONEC…“   Indián ve vojenským saku, jako průvodce lady Locke po Americe, zemí plnou loupežníků a vrahů. A nasranejch indiánů… Komorní westernová roadmovie s několika drsnějšími okamžiky, která je místy tak pomalá…. jak jen pomalej western bejt dokáže. Byl jsem nadšenej – hlavně z postavy Eliho Whippa, páč takovýdleho týpka si prostě chcete zahrát! Jenže poslední díl z toho udělal harlekýnku, což mě teda dost nasralo…A přitom… já jim to tak dlouho žral!       /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem napůl voják a napůl divoch. (Z Ruska? Tak to né…) 2.) Mám syfla.  /// Thx za titule „Martin Petřík“.                   PŘÍBĚH  ****  HUMOR  ne  AKCE  *  NAPĚTÍ  ** ()

kondor77

Atraktivní emancipovaná žena a hrdý indián versus zlí muži (jejichž ideoví potomci jsou dozajista voliči Trumpa). Jedna hvězdička za ten hnusný špinavý svět (pro mě nepřiznaná hlavní "postava") a druhá za sympatické padouchy. Poznámka na okraj: čtvrtá epizoda by mohla vyřešit problém nedostatku látek způsobujících celkovou anestezii v zemích třetího světa, protože jen masochisté a liberálové při jejím sledování neupadnou do bezvědomí. ()

castor

Ještě odpoledne on visel přivázaný na laně, ona ležela po ráně pěstí v prachu cesty. Oba je čekala smrt, je večer a přece tu oba stojí. Mrtví jsou ti okolo. Indiánský zvěd kavalerie Eli Whipp a anglická lady Cornelia Locke, která uplynulé události vnímá jako znamení, že by měli cestovat společně. Zatímco on svou službu u americké armády končí a sní o tom, že se usadí na svých vlastních akrech půdy někde v Nebrasce, ona se bez plánu a znalostí prostředí objeví uprostřed ničeho s brašnou plnou peněz a spalující touhou potrestat muže, který stojí za smrtí jejího syna. Řada odboček, které (zřejmě a snad) dostanou smysl, dlouhé záběry, drobná gesta, dialogy plné mumlání a řada scén, ve kterých se kromě pár výstřelů (nebo šípů) vlastně nic moc jiného nestane. Tvůrci si v tom všem libují, otázka ale, co na to divák, protože to ke sledování není úplně nejsnazší. Po celou sérii každopádně platí, že každý druhý záběr, každý několikátý nápad s umístěním kamery nádherně nasnímaných scenérií a sytých barev by se dal zarámovat na zeď. Navíc to má Emily Blunt. Ve výsledku očistná meditace, atypická skládačka i jistá pachuť. ()

Lacike

Skvelé úvodné dva diely a nádherná záverečná epizóda v ktorých ústredný pár strávil spolu maximum času. Ich spoločné scény sú plné neskutočného iskrenia. Ale v prostredných epizódach dosť absentujú a zbytočne sa v nich séria hrabe v minulosti a zaoberá sa zloduchmi, ktorí ma príliš nezaujímali. Zostrihať to do celovečernej stopáže, tak by to bolo oveľa dynamickejšie. Aspoň by odpadli vedľajšie línie, ktoré sa dali zhrnúť v krátkom flashbacku. Rozhodne to ale za jedno pozretie stojí. Po dlhšej dobe zase raz jeden z tých lepších westernov so skvelým ústredným párom a aj drsnou akciou. Na minisériu 1883 sa to ale nechytá. To je o 2 levely vyššia liga. 7/10. ()

• Natáčanie seriálu prebiehalo v Španielsku, predovšetkým v okolí Madridu, v regióne Kastília-La Mancha. (Real Tom Hardy)