Režie:
Ang LeeKamera:
Peter PauHudba:
Tan DunHrají:
Yun-fat Chow, Michelle Yeoh, Ziyi Zhang, Chen Chang, Sihung Lung, Pei-pei Cheng, Fa Zeng Li, Xian Gao, Yan Hai, De Ming Wang, Su-ying Huang, Li Li, Bin Chen (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Válečníci, kteří se naučí zacházet se zbraněmi od mnichů z Vudanovy hory, jsou prakticky neporazitelní; jejich podivuhodných schopností si široko daleko všichni váží a mají z nich strach. Ale Li už by chtěl s věčným válčením přestat, a proto svůj slavný meč, Zelený osud, někomu daruje. Meč je ovšem uloupen a Li je přesvědčen, že je jeho svatou povinností zabránit tomu, aby proslulá zbraň padla do nepovolaných rukou. Nezbývá tedy, než aby se v doprovodu své společnice, tělesné strážkyně Shu Lien, vydal po stopách lupiče... (Film+)
(více)Videa (1)
Recenze (536)
Asijské filmy mě příliš neoslovují a nejspíš nemám potenciál je pochopit. Tohle je ale opravdu něco, co mi nejde do hlavy, ať už se budu snažit sebevíc... Ty jejich takzvaně dechberoucí souboje a akce mi tedy vážně dech neberou a když partička rozzuřených asiatů naprosto nereálně skáče po bambusu, tak mě to opravdu neuchvátí. Asi jsem omezená, ale asijská kultura mě neláká a tak nějak nemám potřebu ji obdivovat. ()
Zatím jsem neviděl lepší choreografii soubojů než co se předvádí zde (nejlepší z nejlepších mladá Žen vs. hospoda a Žen vs. Šu Lien). Film je ovšem nejen o boji, ale i o touze, lásce a je místy úžasně poetický až hypnotický (bambusový les). Ústřední čtveřice je skvělá a hudba Tana Duna prostě geniální. ()
[6/10] (Asia Union, China Film, Columbia, EDKO, Good Machine, Sony, United China, Zoom Hunt) (Technicolor /// Produkce: Li-Kong Hsu, William Kong, Ang Lee /// Scénář: Hui-Ling Wang, James Schamus, Kuo Jung Tsai podle knihy Du Lu Wanga /// Kamera: Peter Pau /// Hudba: Jorge Calandrelli, Yong King, Tan Dun /// Oscar: Taiwan (nejlepší cizojazyčný film), Timmy Yip (výprava), Peter Pau (kamera), Tan Dun (hudba) /// Nominace na Oscara: William Kong, Li-Kong Hsu, Ang Lee (nejlepší cizojazyčný film), Ang Lee (režie), Hui-Ling Wang, James Schamus, Kuo Jung Tsai (scénář), Timmy Yip (kostýmy), Tim Squyres (střih), Jorge Calandrelli, Tan Dun, James Schamus (píseň)) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE] ()
Čekal jsem hlubokou meditační pouť Dostal jsem nehluboký romantický příběh, který rozhodně nenudí, jen mi v něm zcela scházelo to, co učinilo tento snímek kultovním. K patřičnému docenění mám zřejmě příliš málo nameditováno. Někteří věrní fanoušci tvrdí, že k docenění je třeba snímek vidět více než jednou. Nemůžu říct, že bych měl po prvním zhlédnutí chuť hned na další. Snímku se podařilo v mém domácím kinosále navodit tu správnou východní atmosféru, kterou jsem se ke všemu snažil umocňovat dávkou tamních čajů. Bohužel jsem za celou stopáž nezaznamenal jediný moment, který by byl z mého pohledu hodný zapamatování a hlubokému zamyšlení. Snímek tak nějak pouze opakuje zažité pravdy. Taková milá východní pohádka, které nejvíce škodí na kráse uboze zpracované střešní honičky, které navozují smích a rozmělňují tak nastavenou atmosféru. Plusem rozhodně nebyl ani zažitý fakt, že Číňané nejenže stejně vypadají, ale dokonce se i stejně oblékají, stříhají, češou, neholí a mluví. Zorientovat se v nich mi vždy lehce sráží zážitek. ()
Soundtrack Tan Dun: 1. Crouching Tiger, Hidden Dragon ,2. The Eternal Vow from Crouching Tiger, Hidden Dragon ,3. A Wedding Interrupted (Instrumental) ,4. Night Fight (Instrumental) ,5. Silk Road (Instrumental) ,6. To the South (Instrumental) ,7. Through the Bamboo Forest (Instrumental) ,8. The Encounter (Instrumental) ,9. Desert Capriccio (Instrumental) ,10. In the Old Temple (Instrumental) ,11. Yearning of the Sword (Instrumental) ,12. Sorrow (Instrumental) ,13. Farewell (Instrumental) ,14. A Love Before Time (Voice) ,15. A Love Before Time (Mandarin) (Voice), ()
Galerie (76)
Photo © Sony Pictures Classics
Zajímavosti (27)
- Ve své době mezinárodně nejúspěšnější asijský film všech dob utržil v celosvětových kinech 213,5 milionu amerických dolarů (z toho 128,1 mil. v Severní Americe). (NIRO)
- Ziyi Zhang (Jen) se nikdy nevěnovala studiu žádných bojových umění. Přesto většinu akčních scén natočila sama. Velmi jí pomohla baletní průprava z dětství a "kouzla" závěsných drátů choreografa Woo-ping Yuena. (Vojcl)
- Proslulý kinofil a dlouhodobý propagátor asijské kinematografie, scenárista a režisér Quentin Tarantino, o filmu později řekl: "Když jsm ho viděl poprvé, nelíbil se mi. Připomínal mi westernový proud ze šedesátých let. Takové ty nafrněné, umělecké westerny pro lidi, kteří westerny neměli rádi. Tygr a drak pro mě byl jako bojový film pro lidi, kteří nemají rádi bojové filmy. Dokonce mě skoro až urážely reakce některých lidí - hlavně žen -, kteří říkali, že se jim to líbilo 'protože to mělo tak romantickou duši'. Oukej, to pro vás může fungovat, když jste předtím žádný asijský bojový film neviděli. Nebo aspoň žádný dobrý. Byl bych ten argument ochotný přijmout, kdybych neviděl stovky takových filmů, které byly ještě romantičtější a měly kurevsky dobrou akci. Největší problém jsem ale měl s tím, že... no, nevím jak vy, ale já jsem si zaplatil za film s Michelle Yeoh a Chow Yun-Fatem. A pak to Ang Lee na tři hodiny zalomí v poušti a já si říkám: 'Kde je kurva Michelle Yeoh? Za tohle jsem nezaplatil, ptačí mozečku!' Ale nechtěl bych na ten film nijak ostře nadávat, to rozhodně ne. V podstatě jsem začal měnit názor poté, co byl nominovaný na Oscara. Řekl jsem si, že bych asi měl přestat být tím stařešinou, kázajícím z pozice toho, kdo viděl desetkrát tolik než ostatní, ať se radši kouknou na Once Upon a Time in China. Hrozmě mě dostalo, že byl kung-fu film nominovaný na Oscara pro nejlepší film roku. To je přece super! Kdo by to byl čekal?" (NIRO)
Reklama