Dora a ztracené město

• USA Dora and the Lost City of Gold (více)

Dora miluje objevitelské expedice a tak vede své přátele na dobrodružnou výpravu, na níž musí zachránit své rodiče a vyřešit záhadu ztraceného zlatého města. (Cinemart)

Recenze (59)

MickeyStuma

Hraný snímek, natočený na základě kresleného televizního seriálu dětského kanálu Nickelodeon ´Dora průzkumnice (2000), by se dal vlivem námětu považovat za takovou hodně jednoduchou dětskou verzi známé videoherní a posléze filmové archeologické hrdinky Lary Croft. Rodiče coby archeologové, stále někde na cestách, takže to by nebylo, aby dívka Dora neprožila v tomto smyslu také nějaké to dobrodružství. Humor, akce, sem tam nějaké to roztomilé zvířátko, hodně jednoduchý příběh právě určený pro dětské diváky. Od kreslené předlohy se tato filmová hraná verze liší hodně, neboť Dora tu je daleko starší a tak film hlavně osloví ty, kteří v nižším věku seriál s malou Dorkou sledovali. Dospělému divákovi se přirozeně snímek jeví jako počin naprosto špatný, což je vlivem rozdílného vnímání zcela přirozené. Je v tom ohromný kus naivity, nepřirozenosti a nelogičnosti, což ale dětské oko vůbec nevnímá a vše bere pouze jako příjemnou dobrodružnou  zábavu. Zkrátka a dobře, tohle je film jen a pouze pro děti, takže je potřeba se na to dívat dětskýma očima a podle toho hodnotit. V rámci dětských filmů se tento počin jeví jako zcela povedený. ()

VanTom

Příjemné průzkumnické dobrodružství se nestydí připomínat svůj "cartoonový" původ ani cílit na předškolní ročníky infantilním humorem o kakání, nicméně obojí updatuje velkou porcí roztomilé a uvědomělé nadsázky pro (nerdovské) puberťáky, do kterých vyrostli též jeho hrdinové (jak je tak krásně vidět na Isabele Moner :)). Hledání ztraceného inckého města v (digitálně) výpravném, pestrobarevném prostředí exotické džungle už ale v obehraném "tombraiderovském" finále ztrácí dech (i dospěláckou zajímavost). ()

Lacike

Detský Indiana Jones, ktorý vznikol podľa nejakého kresleného seriálu od Nickelodeonu a tak k tomuto filmu treba pristupovať. Pre dospelých to proste príliš nie je. Seriál nepoznám, ale celkom ma bavil trailer, tak som to riskol. Čakal som, že to bude dobrodružnejšie. Ale prvú tretinu Dora strávi v meste, kde zažíva podobný stret kultúr ako za dávnych čias Krokodíl Dundee. Potom sa konečne nejak dostane s novou partou do lesa a môže vykrádať Indyho pri hľadaní pokladu. Ale ladenie filmu je proste príliš detské a aj keď som sa pri sledovaní necítil trápne, tak ma to príliš nebavilo. Technická stránka a výprava pôsobía televízne a ani žiadna akčná scéna ma nenadchla. Takže tomu dávam neutrálnych. Nie je to nekvalitný film, ale holt už dávno nie som cieľovka. 5/10. ()

honajz

Mno, animovaný seriál je určen malým dětem a Dora tady děti učí něco o rostlinách a zvířatech z džungle, přičemž jí pomáhají mluvící mapa a batůžek, opice není tak důležitá. To vím, neb se na to koukali v dětství oba mí synové. Tenhle film neví, čím je. Sice se tu objeví jako halucinogenní vložka animovaná pasáž jak z původní Dory, ale jinak tu batůžek ani mapa nehrají větší roli, a celé je to určené spíš pro puberťáky... jenže, nejen pro ně, ale i pro fanoušky Lary Croft, tentokrát v trochu pedofilním podání, byť Isabela Merced měla v době natáčení tuším 16 let. Jako film to také neví, čím chce být - třeba třetina filmu je o studentském životě ve městě. Rodiče Dory jsou nejenom nevyužití, ale ani netušíme, když už je najdou, co celé ty dny dělali, jestli jen trpně čekali, až k nim voda propustí zanese zachránce? Jinak tajemná mayská města jsou na Nickelodeonu velmi v oblibě, nejen tady, ale i u jiných svých TV filmů pro nedělní dopoledne, kde děti také s domácím mazlíčkem řeší rébusy mayské pyramidy. Posledních dvacet minut je jediných, proč stojí na film se podívat, ale ani tak to není žádný odvaz, a dokonce ani NEUVIDÍME, co všichni uvidí těmi branami poté, co Dora vyluští hádanku. A kam zmizela ta mayská, incká bo jaká princezna? Jinak animace opice a lišáka jsou na přesdržku a ruší neskutečně. A ten závěrečný tanec je jak z bollywoodskho filmu. Tak aspoň, že se dá koukat téhle skoro dospělé Doře na nohy a na kozy. Myslím, že neanimované. ()

Arsenal83

Poskladali asi najlepších momentálne dostupných latinskoamerických hercov a natočili dobrodružnú rozprávku. Len ich prítomnosť však nestačí. Veď taký Michael Peña v istých momentoch má byť scenárom sílene vtipný, výsledkom je však trápnosť. A čo "detské role?" Maximálne prehrávanie a amatérstvo. Ani zďaleka sa nedočkáme filmu v štýle Jumanji po stránke humoru či dobrodružného napätia. ()

Zajímavosti (3)

• V momentě, kdy se Dora (Isabela Merced) s přáteli snaží otevřít bránu pomocí souhvězdí, svítí přesně nad nimi měsíc v dorůstající fázi a je poloviční. Ovšem když se jim o minutu později podaří bránu otevřít, před nimi se objeví měsíc v úplňku a navíc na úplně jiném místě. (Tommy6)
  • Natáčení začalo 6. srpna 2018 v Queenslandu a skončilo 7. prosince 2018. (SONY_)