V tomto silném příběhu, natočeném podle skutečné události, absolvent harvardské univerzity Bryan Stevenson svede právní boj o osvobození neprávem odsouzeného. (Magic Box)

Trailer 3

Recenze (92)

T2

Rozpočet $25miliónovTržby USA $36,001,502Tržby Celosvetovo $50,401,502▐ Tak toto mi sadlo, takéto smutné príbehy ma dostanú. Väzenská téma a bezprostredná americká nenávisť voči černochom. Veru je asi z čoho vyberať, v tej slobodnej amerike sa veru majú ľudia ako v raji, a odsúdia bez problémov toho kto im "je trochu nesympatický" a vojde im do cesty, heh, nuž smola. Smutný ale silný príbeh o tom ako sa nakladá so zákonmi medzi papalášmi, tí čo ich majú velebiť ich najviac zneužívajú, no krása a smutná realita. Michael B. Jordan v ďalšej dobre vytipovanej úlohe. /80%/ ()

tomik99

Ale jo, ve finále to bylo dobrý. Asi by neuškodilo, kdyby to bylo o nějakou půl hodinu kratší, je pravda, že se to občas vleče, za což ve finále strhávám jednu hvězdu. Na druhou stranu se jedná o poctivý příběh advokáta, který jako Matt Murdock bojuje za práva nevinných a špatně odsouzených. Děsivá je především statistika na konci, kdy každý devátý je v USA špatně odsouzený, což je do nebe volající. Kromě příběhu lze pochválit také hlavní horce, Michael B. Jordan se konečně dostal do první ligy a jde mu to skvěle vedle zkušeného Jamieho Foxxe. Naopak Brie Larsson jsem v tomto filmu nedokázal přijít vůbec na chuť. ()

blackkocour

Apollo Creed Džunior hájí prdel dalšímu černýmu spasiteli, který opět nic neudělal. Nevím, z jaké bavlněné farmy utek, ale poslední dobou v těch filmech je dost hodně černochů nevinnejch. Stejně si film neodnese nálepku televizního filmu, takže, jsem někde kolem 3,5 a jelikož mi matika nikdy nešla, tak podle mých odhadů, to je čistá půlka. ()

silentname

"Just Mercy" ma úprimne zasiahlo. Film ma skutočne zasiahol a dostal zo mňa veľkú dávku emócií. Viem, že v Amerike boli v minulosti pravidlá nastavene tak absurdne, že nevinní ľudia skončili popravení len z toho dôvodu, aby sa čo najskôr celý prípad uzavrel. A okrem toho, Amerika potrebuje niekoho, koho môžu nenávidieť. A takto sa rôzni ľudia dostali do veľmi ťažkých situácií, z ktorých nebolo pre nich cesty späť. Aj preto ma teší, že sa našiel niekto, kto bol schopný takéto prípady sledovať a snažiť sa ich vyriešiť a pomôcť ľuďom, ktorí skutočne potrebovali pomôcť. Michael B. Jordan A Jamie Foxx sú absolútne excelentní v tomto filme. Obom som veril role, ktoré predstavovali a dali do toho absolútne maximum. Po hereckej stránke to zvládli najlepšie ako mohli. Film pôsobí veľmi autenticky. Je tu niekoľko vynikajúcich scénok. Pokúsim sa ich popísať bez toho, aby som nejako výrazne spoiloval dej, no máme tu svedka, ktorý má strach vypovedať. Má strach z niekoho, kto na neho vyvolával nátlak. A páči sa mi ako Bryan pochopí čo sa deje a postaví sa pri výsluchu tak, aby na danú osobu nevidel. Aby ho to tak nedesilo. To si viem predstaviť veľmi dobre. Plus metódy, ktoré boli použité na to aby získali jeho výpoveď boli skutočne hnusné. Ako človek, ktorý je popálený na veľkej časti tela si viem veľmi dobre predstaviť, čím si musel počas týchto skúseností prechádzať. Okrem toho je skvelé, že Bryan pôsobí ako človek. Scénka, kde sedia s Brie Larson na lavičke a on si vyčíta čo sa stalo je pre mňa jedna z najlepších. Pretože sám musí pochopiť vnútri, že to čo sa deje nie je jeho vina. A uvidíme aj jednu popravu. A musím povedať, že to zo mňa dostalo emocionálnu reakciu. Pretože v tom filme vidím ľudí. Ľudí, ktorí si určite nezaslúžia to, čo sa s nimi čoskoro stane. Vizuálne je film nádherný, nenudil som sa ani na minútu a ubehlo mi to ako voda. V momentálnej situácii hodnotím film ako najlepší, čo som za tento rok videl. A preto ho aj patrične ocením. Hodnotenie: A+ ()

Antek

Imf s MrHladem tenhle film na Moviezone docela strhali, a tak jsem se dlouho zdráhal si jej pustit. Nakonec jsem ale rád, že jsem to udělal. Bryan Stevenson v soustředěném podání Michaela B. Jordana přijíždí na rasistický jih, aby se pustil do donkichotského boje, od kterého jej všichni zrazují. Příznačně se pouští do boje na místě, ve kterém se odehrávalo „Jako zabít ptáčka“ – pro mnohé Američany milník o rovné spravedlnosti pro všechny, ve kterém – správně – jde o téma „bílého záchrance“. „Just Mercy“ se ale tohoto komplexu konečně zbavuje, a přináší příběh o zachránci s černou barvou pleti, což je důležitý okamžik.  Samozřejmě nechybí tolik oblíbený americký étos o hrdinovi, který se postaví prohnilému systému, aby jej změnil – ale raději se budu zabývat tímto étosem, než poraženeckým „poprcáváním“. Netvrdím, že se v tom příběhu nedají rozeznat obvyklé šablony – jsou tam (a tudíž chápu určitou nespokojenost). Nicméně tato šablona (společně s étosem) – byť už možná provařená – je stále inspirující a nutí vás přemýšlet o tom, co můžete změnit vy sami. Což je asi cena, kterou jsem ochoten jako divák zaplatit. ()

Zajímavosti (3)

• Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach v amerických štátoch Alabama a Georgia. (MikaelSVK)
  • Film vychází ze stejnojmenné knihy „Just Mercy“ od Bryana Stevensona. (SONY_)