Cesta zpátky

• USA The Way Back (více)

Jack Cunningham (Ben Affleck) byl ve své době nejlepším hráčem basketbalu na střední škole. O roky později propadl alkoholu a jeho závislost ho stála manželství. Zvládne se vypořádat s démony minulosti a trénovat tým školy, kde kdysi sám hrál? (Magic Box)

Recenze (139)

Lacike

Klišoidný príbeh o ochľastovi, ktorý si dá vďaka príležitosti trénovať miestny tím basketbal, život dokopy. Síce je to povzbudivý príbeh, ale alkoholici ma nejak neberú. A to ani tí bývalí. Alkohol mi nikdy nič nehovoril a do smrti sa na tom nič nezmení. Naviac mi aj samotný film pripadal strašne nezáživný. Tempo bolo pomalé, Affleck vyzeral ja chcípák - fakt sa na neho nedá pozerať a ani tie zápasy mi nepripadali napínavé. Pre mňa je to celkovo nudný film. 4/10. ()

pepo

Filmy Gavina O' Connora ma bud uplne nadchnu (Miracle, Warriior) alebo prinesu uplne priemerny zazitok (Cest a slava, Uctovnik). Toto je niekde medzi. Ako sportovy film je to super vyplnene klise s presne davkovanymi emociami. Tu sa vsak snazili tvorcovia o viac a ako drama o rozpade je to bohuzial prilis naivne a malo neprijemne. Affleck v ramci svojich moznosti vyborny. Zvrat v poslednom akte a facka tradicnemu klise funkcna. Fajn film s nevyuzitym potencialom. 7/10 ()

blackkocour

Okey, posaďte sem prvního patetického milovníka lihovin, dejte mu kerku na hřeb a říkejte mu trenére.. uchazeč podal skvělé výsledky, ale bohužel nemůže projít prvním kolem, potřebujem nejvíc klišovitýho chcípáčka, který si na vlásce života, otevírá poslední plechovku Budwaiseru, před tím než dostane mozkovou obrnu, při které ztratí celou svou rodinu a manželka mu bude zahejbat s jeho nejlepším kámošem, jo a nejlépe aby měl trochu čmoudské rysy, nechceme u Warnerů zase skopičiny, díky... Tak, pokud si zrovna Affleck neužívá ve vile se svým homosexuálním přítelem Jasonem Leem, tak obchází Hollywoodský studia, obejde celý blok, dokud mu nějaká firma nenajde šitý na míru roli toaleťáku, kde nemusí nějak zvlášť projevit svůj mechatalent než se producírovat, jak zkomírající vožungr s vyhaslou a výslunní minulostí. Nudný blábol, kde jediná naděje, že se konečně něco začne dít, je zrovna u konce a začínají závěrečné titulky, a vy se jen chytáte za plešku, a říkáte si "To je vše??" Možná si ještě pamatujete, kdy jsem hodněkrát si ztěžoval, že moderní komedie nejsou zkrátka už vůbec vtipné, a jen párkrát si uprdnete při tom, když si tlustoprd natáhne držku.. jo? Tak, tohle je stejné u moderních melodramat. Žádné emoce vám to nezamotá, žadnou empatii či vztah si k postavám vůbec neuděláte, a prostě si odškrtáváte imaginární Bingo, kdo z hlavních postav dostane kapavku, či komu umře nejbližší příbuzní. Mně se ho podařilo vyplnit dosytosta, a než jsem stihl si ohřát tlačenlu v mikrovlnce, Affleck si už popátý rozbil držku při opileckým tanečku, jo a teď nevím jestli se mám smát, protože tohle se obvykle při komedii dělá, tak nic. Zase jsem cynický hovád bez citu. Vlez mi na chrbát rejžo..! ()

salalala

Naprosto standardní drama, které vůbec ničím nepřekvapí a už od úvodních minut je jasné, jakým směrem se bude ubírat. Gavin O’Connor tentokráte jede spíše na jistotu a diváky nedokáže úplně strhnout, protože se trochu zbytečně drží při zemi. I když je film z basketbalového prostředí, samotné zápasy nejsou moc zajímavé, chybí jim náboj a napětí a nemají ten adrenalin, který by asi měly mít. Dáno to může být tím, že snímek není primárně o sportu jako spíš o postavě samotného trenéra, který bojuje se svými démony a hledá cestu ven ze svého alkoholismu. Je až fascinující, jak se O’Connor po celou dobu drží zpátky a diváka nikdy úplně emočně nezasáhne a nepředloží byť jen jedinou emočně silnou scénu, která by ho "odrovnala". Prostor tak nechává Benu Affleckovi, který je v hlavní roli na své poměry více než dobrý a velmi pravděpodobně moc nehraje, jen emocionální scény mu stále nejdou a působí v nich hodně toporně. Je to ale právě on, kdo drží snímek nad vodou v těch nejslabších momentech a dokáže přenést přes tunu klišé a naprosto očekávaný vývoj. The Way Back je vesměs obyčejný počin, který byl v určité životní etapě pro Afflecka hodně důležitý, kdo ale zná předchozí O’Connorovy filmy bude spíše zklamán, protože tady se moc neprojevil a působil více jako nájemný režisér, jemuž na výsledku až tak nezáleží. 60 % ()

Johnny.ARN odpad!

No čo no, aj OConor niekedy šlápne vedľa na natočí nezáživnú píčovinu o basketbale s alkoholikom Affleckom, od ktorého sa v jeho postave ani nečakalo, žeby prejavil nejaké emócie. Tvárová obrna teda zachovaná. Subjektívne to malo 3 hodiny a dopozeral som to len s vypätím všetkých síl. Zlý šport, zlý žáner, zlý herec. Žiaľ, ODPAD! ()

• Ben Affleck kvôli role v tomto filme pribral 30 libier (cca 13,6 kilogramov). (Pat.Ko)
  • Ben Affleck pred týmto filmom tiež bojoval s alkoholizmom. Affleck sa pred natáčaním vrátil do rehabilitácie a svoj program dokončil práve včas. Režisér Gavin O'Connor spomenul: "Ben sa doslova dostal z rehabilitácie v deň, keď sme začali nakrúcať film." Ben Affleck uviedol, že prešiel podobnou cestou ako postava, ktorú stvárňoval, a že si myslel, že mu táto rola pomohla zlepšiť jeho vlastný život. (Pat.Ko)