Oblíbené filmy (10)
Život Briana (1979)
A co ty, taky se chceš zasmát jménu mého pfítele, Pyja Čůva? V Norsku prý Briana zakázali pro parodování církve. Potřebujete snad lepší doporučení?
Dobyvatelé ztracené archy (1981)
"Nechtěl jsem ti ublížit."-"Byla jsem dítě. Zamilovaná. Ale tys věděl, co děláš."-"Ty zrovna tak." Žádný film se v mojich očích nevyrovná Dobyvatelům ztracené archy. Poprvé jsem je viděla v němčině a i tak bych dala pět hvězdiček. Málem jsem se rozbrečela, protože něco takového jsem vždycky chtěla vidět - šarmantní a jednoduše krásnou karnevalovou jízdu. Bez poselství? Možná. Ale odolejte.
Vykoupení z věznice Shawshank (1994)
Polibek z filmového nebe.
Vetřelci (1986)
V dětství jsem viděla jako první Camerovy Vetřelce, snad proto k nim mám blíž než k zrovna tak vyvpiplanému prvnímu dílu. Druhý díl je totiž tak nadupaný hororovými scénami, "militantními" hláškami a ženskou silou poručíka Ripleyové, že se mi zkrátka vryl hluboko do paměti a s přibývajícími lety neztrácí nic ze svého slizkého kouzla.
Ukradené Vánoce (1993)
Stovka dobrých nápadů v příběhu o Vánocích, které byste určitě chtěli zažít (napíšu Ježíškovi o toho plyšového hada!). Je ovšem tenhle kouzelně bizardní svět pro děti nebo pro dospělé? Já odpovím, že pro všechny milovníky filmu.
Hvězdný prach (2007)
Nepohádka, která potěší vtipem a romantikou a a hlavně tím, že dává smysl. A která obsazením dává na frak i Dannyho parťákům.
Záskok (1997)
"No počkejte, to bych uměl taky, takhle dědit. Co říkáte, paní mámo? Tenkrát na seně? Je to sichr, dědím půl statku!" Cimrman ve své životní formě - hravý, absurdní a nekonečně vtipnější než cokoliv, co je běžně k vidění v televizi od osmi večer. Maryša dostává pořádný kopanec do rozkroku.
Ratatouille (2007)
Neubráním se a po dlouhé době dám nějakému filmu pět pyšných hvězd. V tomhle animáku je totiž skvěle vyvážená technická i příběhová složka. P. S. Remy je tak okouzlující krysa, že si příště pořádně rozmyslíte natahovat pastičky na myši.
Nebeská stvoření (1994)
Ve skutečném světě jsou nešťastné a mají jenom sebe, a tak začnou psát knihu, kde si vysní krásný bizardní svět ve stylu ženských historických románů. Přesto to rozhodně není dojemný film pro maminy na mateřské - a nechybí ani pár zrnek zvláštního Jacksonovského humoru. Kdo by si pomyslel, že film o dvou kamarádkách/lesbičkách, které se dopustí vraždy, může být tak plný zářivých barev. Nebýt nezvládnutého konce, byl by to podobně dokonalý film jako Shawshank.
Kladivo na čarodějnice (1969)
90%... Režim si (jako tak často) zaplatil film, který měl na cosi útočit (zde církev) a vyšlo z toho něco úplně jiného - alegorie na zrůdnost moci a obludné sobectví. Mistra inkvizitora v jeho tažení za majetkem ostatních nic nezastaví a ze všeho nejméně laxní úřady nebo bezzubost jeho odpůrců. Smyčka se utahuje i kolem děkana Lautnera, představitele toho nejlepšího v lidech... Pro mě osobně možná nejlepší český film vůbec, právě kvůli přesahu, který je v naší kinematografii tak vzácný. Vávra byl přece jenom velký režisér a ve svém nejlepším filmu předvádí, jak si mocní lidé poradí se svými čarodějnicemi, ať už je to krásná kuchařinka nebo Milada Horáková.