Armády tyranské moci si brousí zuby na mírumilovnou kolonii na okraji galaxie a jedinou nadějí na přežití jejích obyvatel se stane tajemná cizinka. (Netflix)

Trailer 3

Recenze (545)

Gemini

Zack Snyder v minulosti dokázal u filmu velké věci. Možná proto mu nikdo neřekl, že točit vlastní pubertální fantazie o tom, jak natočím ultimátní scifárnu, kde "bude všechno", je špatný nápad:) A je tam fakt "všechno", od vykrádání scén ze Star Wars přes náckovské uniformy, nádech Warhammeru 40k (design + mystika/magie), Sedm statečných, Blade Runnera, Zaklínače, Gladiátora, you name it... a na to je zvlášť při všech těch zpomalených záběrech dvě hodiny deset málo. A když to zabalíte všechno do obrovských kvant CGI, nezachránilo by to ani kdyby Sofia Boutella nosila uniformu jako Quiet z MGS5;) Jestli se Snyderovi podaří doplácat celou trilogii (díval jsem se krátce po premiéře druhého dílu), tak si Netflix zaslouží zkrachovat:P Pár scén mělo atmosféru a bylo řemeslně povedených, ale je to utopené v chaosu nejlépe popsatelném jako SW:E9. A to je peklo, když to měla být ukázka toho, jak by je Snyder natočil lépe;) 50%, a i to je možná příliš. ()

ledzepfan

OuKej.. Jednou za čas se stane, že je nějaký průměrný film nepochopitelně hypovaný a jindy se zase stane, že se podobně průměrný film stane terčem zbytečného zesměšňování a absurdního hejtu. Kdo je schopný k hodnocení filmů přistupovat trochu s nadhledem a odmítne jen (někdy doslova) papouškovat fráze z prvních recenzí, má něco nakoukáno, chápe film v kontextu filmografie nějakého tvůrce, atd. ten se nad Rebel Moonem nemůže rozčilovat. Snyder ve své profesní touze po zhmotňování adolescentních fantasií vytvořil ukázkově brakoidní space operu se vším co k tomu patří. Je to přesně tak přiblblé (nepůvodní, předvídatelné) jak by člověk od tohodle subžánru čekal a je to i stejně tak lobotomicky zábavné a chytlavé. Ano, co si budeme říkat, Snyder má mezery v psaní (i záměrně klišoidně pitomých) scénářů. Nejlepší filmy co natočil mu psal někdo jiný, nebo skoro doslova citovaly předlohu. Tozn, že i tady je pár scén které jsou už cringe a pár dějových peripetií, které jsou i v rámci brakoidní logiky zbytečně mimoidní. Ano, Snyder bezmyšlenkovitě nadužívá své trademarky a tak dobrá polovina zpomalovaček nemá své opodstatnění ani v estetice obrazu ani v nějakém dynamickém napětí (spíš naopak, spousta zpomalovaček tady akci jen a pouze zbytečně brzdí) a občas je nějaký záběr tak kýčovitý, že si člověk ublinkne očima... Přes všechny možné výtky ten film ale svým způsobem funguje, drží v jakémsi schématickém celku a těch 130 minut nějak zásadně znát není. Pindy o nevykreslených charakterech jsou blbost, protože ani v první půlce Sedmi Samurajů jsme o jednotlivých charakterech nevěděli více než tady (a třeba Boutellina nebo Hunnamova postava ten svůj background mají docela funkčně nastřelený).. Herecky je to v pohodě. Hopkinsův hlas potěšil... Fakt bych to zbytečně nehejtil jen proto, že je nějak trendy to hejtit na základě několika, dokolečka opakovaných a ne úplně neprůstřelných argumentů. Je to jak jebat třeba Jacksonův Braindead, že je to na horor málo strašidelné a psychologicky propracované. ()

HellFire odpad!

Zack Snyder se jal natočit příběh o obilí a nepřekvapivě z toho vylezla chaotická podívaná. Představoval bych si, že s přibývajícími zkušenostmi bude točit lepší a lepší filmy, ale on naopak zabředává do větších a větších sraček. Buď vůbec nechápe filmový jazyk, nebo ho totálně ignoruje a jede si svoje bez ohledu na výsledek. Rebel Moon selhává v příběhu, vyprávění, tricích, akčních scénách, kameře... a mohl bych pokračovat ještě deset minut. Tady opravdu nefunguje vůbec nic, snad jen CGI je ok. Vypustit já tohle do světa, půl roku chodím kanálem. Bezpochyby nejhorší film roku. Celkově to působí, jako kdyby se někdo snažil napodobit režijní styl Snydera, ale vůbec se mu to nepovedlo. ()

whack

Pointa o ľudskej potrebe vládnuť iným. Keby som chcel v príbehu hľadať nejaké skryté myšlienky, tak utlačované národy by som mohol priradiť ako metaforu k našim domorodcom a vládnucu dynastiu k našej civilizácii. Film obsahuje zopár zmienok o tom, ako tá dynastia úplne spľundrovala planéty. Zjavné je to napríklad na referencii na industrializmus v podobe tej ťažobnej planéty – členka tímu (Du-na Bae) pochádza z tejto planéty, a práve ona hovorila, ako to tam dynastia zničila a že predtým tam žiadne ťažby neboli a ako tam prekvital život. Okrem tohto som v tomto filme žiadnu inú pointu / myšlienku nevidel, bral som to ako ničím výnimočný Netflixovský film na znudený večer. Druhý diel ani nebudem pozerať. ()

JASON_X

Jelikož zásadně nečtu cizí komentáře před napsáním toho mého, nevím proč tu má tahle příjemně relaxační sci-fi pohádka tak mizerná hodnocení. Možná od ní všichni ti nakrknutí lidičkové čekali něco jiného, kdo ví. Mně se automaticky nabízí srovnání s mnou velmi neoblíbenou "kultovní" sérií Star Wars. Takže: Na rozdíl od Star Wars je Rebel Moon výrazně méně infantilní (veliké plus), méně patetický, a ačkoliv má možná jednodušší děj (a la zfilmovaný comix), je záživnější a srovnatelně pohledný. Nic víc neřeším, těšil jsem se na trikově a vizuálně opulentní mozkovýplach a dostal jsem ho. A teď se budu těšit na druhý díl. No, a moje jediná vážnější výtka směřuje opět k trapnému netflixovskému rasismu. Protože zatímco armáda spravedlivých hraje všemi barvami, hajzlové jsou opět všichni do jednoho bílí. To samozřejmě nemůže být náhoda. A samozřejmě se už zase opakuju. ()

• Natáčení započalo 18. dubna 2022 a trvalo až do listopadu téhož roku. Filmovalo se v Kalifornii, a to konkrétně v okrese Inyo County na místech jako Lone Pine nebo Santa Clarita. Filmaři též zavítali do parku Death Valley. (fiLLthe3DD)
  • Děj tohoto snímku byl původně zasazen do světa Star Wars a mělo se jednat o pokračování Návratu Jediho (1983). Režisér Zack Snyder návrh scénáře dokonce předložil vedení Lucasfilmu, avšak veškerá jednání byla ukončena poté, co studio Lucasfilm odkoupila společnost Disney. Nakonec se Snyder rozhodl scénář přepsat a snímek Rebel Moon koncipovat jako nové, originální sci-fi. (fiLLthe3DD)
  • Druhý plně digitálně natočený film Zacka Snydera po Armádě mrtvých (2021). Zbytek jeho filmů je natočen na 35mm nebo 65mm film. Důvodem je pravděpodobně spolupráce s Netflixem, který má dlouhodobě pravidlo natáčení na 4K. (KGBelik)