Armády tyranské moci si brousí zuby na mírumilovnou kolonii na okraji galaxie a jedinou nadějí na přežití jejích obyvatel se stane tajemná cizinka. (Netflix)

Recenze (546)

Korbitch

Jéjku, to je zase krásná hysterie tady. Zatímco Ahsoky, Mandaloriani a podobný ♦️viny tady dostávají čtyřky, pětky, u Rebel Moon létají hvězdičky a odpady. A přitom je to mnohem lepší než cokoliv z nové trilogie SW. Prostě jen další ujištění, že nejste nic jiného než trapná banda pozérských šašků. Těch 6/10 víceméně na klid. ()

Chrustyn

Zack Snyder a jeho velkolepý, westernový Star Potter, který definitivně dokazuje, že režisér nemá soudnost. Rozmáchlé nic, které navíc slibuje další díl, překvapuje tím, jak nudný a špatně vypadající, může trikově přehlcený film být. Rebel Moon bohužel nefunguje ani jako guilty pleasure, kdy by si divák užíval tupost, která se před ním rozehrává a s vypnutým mozkem se pobavil. Rebel Moon je pouze rozmáchlou srajdou, která mohla být zábavným spektáklem ale nefunguje v ní prakticky nic od herců, přes velice marnou trikovou složku až po příběh. Snyder je jedním z mála lidí, kteří se z adorovaných tvůrců, dostali k nenávisti a opovrženíhodnosti. 30% ()

ledzepfan

OuKej.. Jednou za čas se stane, že je nějaký průměrný film nepochopitelně hypovaný a jindy se zase stane, že se podobně průměrný film stane terčem zbytečného zesměšňování a absurdního hejtu. Kdo je schopný k hodnocení filmů přistupovat trochu s nadhledem a odmítne jen (někdy doslova) papouškovat fráze z prvních recenzí, má něco nakoukáno, chápe film v kontextu filmografie nějakého tvůrce, atd. ten se nad Rebel Moonem nemůže rozčilovat. Snyder ve své profesní touze po zhmotňování adolescentních fantasií vytvořil ukázkově brakoidní space operu se vším co k tomu patří. Je to přesně tak přiblblé (nepůvodní, předvídatelné) jak by člověk od tohodle subžánru čekal a je to i stejně tak lobotomicky zábavné a chytlavé. Ano, co si budeme říkat, Snyder má mezery v psaní (i záměrně klišoidně pitomých) scénářů. Nejlepší filmy co natočil mu psal někdo jiný, nebo skoro doslova citovaly předlohu. Tozn, že i tady je pár scén které jsou už cringe a pár dějových peripetií, které jsou i v rámci brakoidní logiky zbytečně mimoidní. Ano, Snyder bezmyšlenkovitě nadužívá své trademarky a tak dobrá polovina zpomalovaček nemá své opodstatnění ani v estetice obrazu ani v nějakém dynamickém napětí (spíš naopak, spousta zpomalovaček tady akci jen a pouze zbytečně brzdí) a občas je nějaký záběr tak kýčovitý, že si člověk ublinkne očima... Přes všechny možné výtky ten film ale svým způsobem funguje, drží v jakémsi schématickém celku a těch 130 minut nějak zásadně znát není. Pindy o nevykreslených charakterech jsou blbost, protože ani v první půlce Sedmi Samurajů jsme o jednotlivých charakterech nevěděli více než tady (a třeba Boutellina nebo Hunnamova postava ten svůj background mají docela funkčně nastřelený).. Herecky je to v pohodě. Hopkinsův hlas potěšil... Fakt bych to zbytečně nehejtil jen proto, že je nějak trendy to hejtit na základě několika, dokolečka opakovaných a ne úplně neprůstřelných argumentů. Je to jak jebat třeba Jacksonův Braindead, že je to na horor málo strašidelné a psychologicky propracované. ()

EvilPhoEniX

Zábavné Guilty Pleasure, kde si Snyder ukousl víc než chtěl, ale nemám s tím problém. Letos jsme pořádné Sci-Fi nedostali. Creator byla nezáživná nuda a tohle byť vykrádá spousta jiných filmů, tak mi to bylo sympatičtější než celé Star Wars, které nesnáším. Může za to i fakt, že mám slabost, když se ve filmech rekrutuje nějaký tým ( 7 statečných vibes!) + miluji Sofii Boutellu už od Kingsmanů a Charlie Hunham taky potěší. Nemilosrdný záporák Ed Skrein náckovského ražení mě bavil a zbytek postav, jsou docela OP postavičky, které mě zajímají. Škoda, že charakterový vývoj a interakce mezi němi je nulová ( chybí tu určitě i nějaké hlášky), ale to dokážu odpustit. Atmosféra a vizuál má nádech Warhammeru, což kvituji a akce není špatná. Fight ve stodole velmi fajn ( s Erkovým Ratingem si tam dokážu představit i slušné Gore). škoda, že Snyder nevydal erkovou verzi okamžitě, mohl být výsledný dojem lepší. Finále je trochu Meh, byť tam dojde na jeden menší zvrat, tak úplně nestrhne. Ve výsledku s tím filmem nemám problém, nenudil jsem se , ten svět mě zajímá, ale raději bych viděl sequel Armády Mrtvých než tohle. Škoda, že tu nepřidal více Monster-Pavoučice byla výborná. 6/10. ()

Tom Hardy

Vzácný příklad filmu, ve kterém je toho hrozně moc a přitom jakoby tam nebylo nic. Inspirace všemožnými klasikami je okatá, ale osobně nejsem nepřítel vykrádaní úspěšnějších vzorů, pokud účel světí prostředky. Dokonce i tu extrémně dietní charakteristiku a motivací postav bych přežil. Ale fakt, že to působí vizuálně pustě a prázdně, v nově budovaném světě chybí hravé detaily, pro které bychom ho chtěli zkoumat a poznávat a že už Snyder ani tu akci nedokáže prodat tak, aby byla když už ne strhující, tak aspoň cool, to je to, co Rebel Moon v mých očích fatálně potápí. Jsou tu problesky lepších okamžiků  a minimálně pro mě jeden překvapivý moment. Ale je toho málo. A bohužel Rebel Moon nefunguje ani jako béčková akční jízda, protože na to má moc pomalé tempo. Možná, ale opravdu jen možná, to trochu rozsvítí režisérský necenzurovaný sestřih, který by alespoň akci mohl dodat grády. Ve vykoupení ve stylu Ligy spravedlnosti ale tentokrát nevěřím. Není to horší než Armáda temnot jen proto, že tentokrát alespoň není na kameře celou dobu zapnutý portrét mód. Pokud byl Snyder do téhle chvíle autor, který svým stylem polarizoval, to už myslím neplatí. Teď už prostě jen, podobně jako pozdní Paul W.S. Anderson, maximálně nezvládá. ()

• Druhý plně digitálně natočený film Zacka Snydera po Armádě mrtvých (2021). Zbytek jeho filmů je natočen na 35mm nebo 65mm film. Důvodem je pravděpodobně spolupráce s Netflixem, který má dlouhodobě pravidlo natáčení na 4K. (KGBelik)
  • Roli záporáka Balisaria měl původně ztvárnit Rupert Friend, ale vzhledem k jeho časové vytíženosti byla postava přeobsazena hercem Fra Fee. (fiLLthe3DD)
  • Natáčení započalo 18. dubna 2022 a trvalo až do listopadu téhož roku. Filmovalo se v Kalifornii, a to konkrétně v okrese Inyo County na místech jako Lone Pine nebo Santa Clarita. Filmaři též zavítali do parku Death Valley. (fiLLthe3DD)